Jag äger Bellmanproppar som jag använt flitigt i lite drygt fem år så jag vet ju hur jag vill att propparna ska vara och kommer ju ihåg hur avgjutningen gick till.
Termoplasten jag använde smälter vid ca 65 grader så man behöver bara värma den i varmt vatten vänta tills den svalnat tillräckligt för att inte göra ont i örat och sen trycka in den.
Det blev över förväntan bra och ersätter absolut vanliga simproppar eller proppar utan filter. Själva filtret på Bellmanpropparna dämpar ju snyggt men till vardags när jag bara vill slippa höga ljud skulle dom här hemmagjorda funka utmärkt. Plasten är ju hård men hur bekväm som helst men jag ska nog testa att pensla lite silikon på dem för att få en lite mer tätande yta mest för experiments skull inte för att det verkligen behövs.
Skönt att ha några nödproppar om man skulle glömma originalen. Jag knallar inte runt med mina Bellman hela tiden men ett par sånna här kan man ju ha i fickan utan att vara rädd att tappa dem. Jag vet inte vad kostnaden kan vara för att tillverka men tyvärr är plasten ganska dyr.