Min nya gigbag (utan dödskallemärkning...)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Min nya gigbag (utan dödskallemärkning...)

Inlägg av Roger Hedin »

Då Jan Hellman la upp en bild på en bag med ett skråpuksansikte på, så får väl jag kontra med något mer "Volvo-artat"...

Då jag fick min fina babyblåa Lakland Joe Osborn 5 levererad hade ju UPS knäckt caset. De var dock så hyvens att jag fick 220€ i ersättning för att köpa en ny låda. Först tänkte jag mig denna:
Bild
Jag insåg dock att den mest skulle få stå i källaren och att en bag skulle få göra jobbet, så istället köpte jag den här:
Bild
Reunion Blues Continental
Jag har varit sugen på en sådan ända sedan jag såg deras video där de hivar en bag med en Stratocaster inuti från taket på en trevånings industribyggnad, och sen plockar upp gitarren, vilken knappt är ostämd. Jag kommer inte att prova detta själv! Hur som helst är den på väg hem, så när den har landat lägger jag upp lite bilder och en recension.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Min nya gigbag (utan dödskallemärkning...)

Inlägg av blackparkas »

Intressant!

Men hur bra klarar den press-skador?
Det får du testa när du får din... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Re: Min nya gigbag (utan dödskallemärkning...)

Inlägg av Roger Hedin »

Pressen har tagit emot den med öppna armar; de har inte skadat den på något sätt. Varken tidningar, radio eller TV... :mrgreen:

Skämt åsido, mot presskador verkar INGET fungera. Ju kraftigare emballage, desto större vilja och ambition av transportörerna att förstöra, verkar det som...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar