Postnordmarodörer...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Postnordmarodörer...

Inlägg av Jan Hellman »

Grafen skrev:Inget skoj, case nr 2 har ett hål rakt genom locket.
Dom är duktiga! Det där är det inte alla fraktbolag som skulle klara av!
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Hur fan lyckats man med det där? Förstör de sakerna medvetet?
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

Ingen fara, det är bara två Christie-projektorer. Kostar bara 50.000 styck. US dollar alltså.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Grafen skrev:Ingen fara, det är bara två Christie-projektorer. Kostar bara 50.000 styck. US dollar alltså.
Ja det var ju för väl. Var lite rädd för att det skulle vara nå´t dyrt som alla dina 17 Cort yx-basar i case´t.

Det är lite besynnerligt det här. Den enda jag känner som faktiskt fått ett instrument förstört fram tills för 5 - 8 år sedan var Mats Öberg som fick sin Roland RD-800 (i flightcase) sönderslagen på något SAS inrikesflyg. Och det bugades och bads om ursäkt och det betalades ersättning för skadan om jag inte helt minns fel. Detta var någon gång på 90-talet. Sen går det 10 - 12 år och sedan börjar nästan ALLA jag känner få utrustning och instrument sönderslagna av flygbolag och fraktbolag. Men fram tills dess så var det en (1). Och alla tyckte att: -"Nä fy vad hemsk och usch vad dåligt" och till och med SAS tyckte att: -"Ja det var dåligt av oss och usch vad hemskt" och ersatte av vad jag minns även skadan. Och nu har det brakat ur KÄPPRÄTT åt helvete och när ett bolag har sönder prylar så orkar man inte ens säga -"Förlåt" och en cancersjuk Nile Rodgers fick inte ens ett glas vatten på ett Ryanair-flyg för att kreditkortet inte funkade på en enda av planets kortläsare. Och kontanter tog dom inte. Och man fick inte ta med vatten ombord. För då kan man ju som cancersjuk musikerlegendar i teorin spränga planet i luften. :?

Vart i helvete är vi på väg egentligen? Dom kan ta betalt utav bara helvete för att utföra en tjänst. När man köper den tjänsten står det absolut ingenting om att fraktbolaget samtidigt åtar sig att slå sönder prylen i fråga. Det ska liksom inte riktigt ingå i det man betalar för. Men det gör det tydligen. Och gratis, gör dom det också. Utan att skämmas..... :thumbsdown:
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Det är inte bara Postnörd som lyckas misslyckas. TSA (Transport Security Administration) i USA lyckade slå sönder John Patituccis kontrabas genom att ta den ur caset och tappa den i golvet eller nåt liknande:
http://thejazzline.com/news/2014/06/air ... ucci-bass/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Roger Hedin skrev:Det är inte bara Postnörd som lyckas misslyckas. TSA (Transport Security Administration) i USA lyckade slå sönder John Patituccis kontrabas genom att ta den ur caset och tappa den i golvet eller nåt liknande:
http://thejazzline.com/news/2014/06/air ... ucci-bass/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom skulle väl se så att det inte fanns några terrorister inne i den.
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Väntar på paket från tysken och tidigare har jag fått hämta ut såna på Posten men nu är det ny världsordning. En dag låg det en lapp i brevlådan om att Postnord hade ringt på och försökt leverera paket men jag var ju inte hemma en måndag förmiddag halvelva. Det var svagt av mig. Räknar dom PÅ RIKTIGT med att folk tar ledigt från jobbet och håller sig inomhus från och med att man beställt grejer tills dom dyker upp? Jag skulle tydligen hämta det hos närbutiken men där var det inte heller. Under de senaste dagarna har jag via deras spårningstjänst kunnat se mitt paket åka fram och tillbaks mellan Härryda och Backa inte mindre än fyra gånger och jag bor ungefär mitt emellan. Om man förbiser krånglet och klantarsligheten så är det här också ett vanvettigt resursslöseri och miljösvineri.

Död åt Postnord - all makt åt Tengil!
P-basar
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Henko skrev:Väntar på paket från tysken och tidigare har jag fått hämta ut såna på Posten men nu är det ny världsordning. En dag låg det en lapp i brevlådan om att Postnord hade ringt på och försökt leverera paket men jag var ju inte hemma en måndag förmiddag halvelva. Det var svagt av mig. Räknar dom PÅ RIKTIGT med att folk tar ledigt från jobbet och håller sig inomhus från och med att man beställt grejer tills dom dyker upp? Jag skulle tydligen hämta det hos närbutiken men där var det inte heller. Under de senaste dagarna har jag via deras spårningstjänst kunnat se mitt paket åka fram och tillbaks mellan Härryda och Backa inte mindre än fyra gånger och jag bor ungefär mitt emellan. Om man förbiser krånglet och klantarsligheten så är det här också ett vanvettigt resursslöseri och miljösvineri.

Om det får dig att känna dig bättre är det sannolikt så att chauffören aldrig faktiskt kollade om du var hemma utan satt kvar i bilen och tog sig en kanelbulle istället.
Kanske förresten inte får dig att känna dig bättre alls...
Medlem i PB50+
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Hehe! Han har ju uppenbarligen varit vid min ytterdörr och lagt en lapp i brevinkastet iaf...
P-basar
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Henko skrev:Hehe! Han har ju uppenbarligen varit vid min ytterdörr och lagt en lapp i brevinkastet iaf...
Om inte avin går med vanlig postutdelning.
Medlem i PB50+
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Aha?
P-basar
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

Roger Hedin skrev:Det är inte bara Postnörd som lyckas misslyckas. TSA (Transport Security Administration) i USA lyckade slå sönder John Patituccis kontrabas genom att ta den ur caset och tappa den i golvet eller nåt liknande:
TSA pangade min BB2025, under ditresan ordnade de en finfin lackflaga á 2 cm precis vid armkonturen så det skär riktigt skönt mot underarmen. På hemresan lyckades de med precis samma sak vid komtrollerna.
Stallet är hendekagonalt.
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Henko skrev:Väntar på paket från tysken och tidigare har jag fått hämta ut såna på Posten men nu är det ny världsordning. En dag låg det en lapp i brevlådan om att Postnord hade ringt på och försökt leverera paket men jag var ju inte hemma en måndag förmiddag halvelva. Det var svagt av mig. Räknar dom PÅ RIKTIGT med att folk tar ledigt från jobbet och håller sig inomhus från och med att man beställt grejer tills dom dyker upp? Jag skulle tydligen hämta det hos närbutiken men där var det inte heller. Under de senaste dagarna har jag via deras spårningstjänst kunnat se mitt paket åka fram och tillbaks mellan Härryda och Backa inte mindre än fyra gånger och jag bor ungefär mitt emellan. Om man förbiser krånglet och klantarsligheten så är det här också ett vanvettigt resursslöseri och miljösvineri.

Samma order men paket nummer 2 har varit och vänt på ett helt annat utlämningsställe inte mindre än 3 gånger den här veckan. När avin slutligen hamnade i mitt brevinkast hade postnord skickat till Härryda. Vad är oddsen?
P-basar
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Inlägg av eeakga »

Gitarristen i bandet skickade för ett par veckor sedan in sin rackpreamp för utbyte av en krets. Känt fel som skulle gå på goodwill och ta någon vecka. Gott om tid inför nästa spelning.
Paketet kom fram till verkstaden totaldemolerat, och preampen är bortom räddning.
Blev försäkringsärende, och följaktligen har han ingen preamp i tid till nästa spelning.

Någon som vågar sig på att gissa fraktbolaget?
Användarvisningsbild
Mohinder
Medlem

Inlägg av Mohinder »

Privatisering ökar kvalitet....jo tjena.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Mohinder skrev:Privatisering ökar kvalitet....jo tjena.
Det gör bara det om man kan bojkotta de som beter sig illa.
Medlem i PB50+
Skriv svar