Min julklapp till mig själv: en "basiststol"

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Min julklapp till mig själv: en "basiststol"

Inlägg av Roger Hedin »

Jag köpte mig en König & Meyer-stol att ha på "sittgig" och till kontraspel. Mycket bekväm! Jag har ett ryggstöd till den också, men det är lite för rakt, så jag ska ta det till en verkstad så får de böja till 90-gradersböjen så den blir lite trubbigare och mer anpassad efter min rygg. Hur som helst en bekväm, stadig och lättroddad stol. De har löst problemet med fyra fötter på ojämnt underlag på ett finurligt sätt; gummiskon på ena benet är vridbar och har oregelbunden form, så man alltid kan få stolen i balans. Smart! Salig mor fick vara med på ett hörn också...

Bild

Jag försökte köpa stolen genom lokala 4Sound, men de hade problem att få hem den, då den inte ingick i distributörens katalog. Kör från tysken, sa de, och då gjorde jag - tyvärr - det. Hur som helst har jag beställt min "nyårsraket" på 4Sound; mer om den när den landar...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+

Re: Min julklapp till mig själv: en "basiststol"

Inlägg av Pumpa »

Kan du manövrera pedaler när du sitter så högt?
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Pumpa skrev:Kan du manövrera pedaler när du sitter så högt?
Jag sitter inte så högt,och de få gånger jag manövrerar en pedal går det bra. Oftast för att trycka på Mute för att stämma...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Grymt bra verkar det vara. Jag är rätt nöjd om jag har en barstol att sitta på. Hemma har jag en "finare" rund barpall i brunt trä och konstskinn samt en fender pall. Femder-pallens sits är på ett axiallager och kan rotera. Den kan vara lite lynnig och börja rotera när man får feeling på basen...

Men din baspall verkar väldigt genomtänkt. Grattis!
Skriv svar