TDHP skrev: ↑ons 20 maj 2020, 11:27
Jag är ibland sugen på att sälja iaf två av tre hojar och köpa jänkare, men det är ju samma där. Man får inte så mycket bil man vill för pengarna. Jag vill egentligen ha en typ Charger, Chevelle eller liknande muskelbil, men det jag möjligen kan få råd till är nog en Buick Skylark 70-73 nånstans, dom kan man hitta för mellan 100 och 150.
Problemet är också att frun och jag har HELT olika uppfattning om vilken typ av bil man eventuellt skulle ha, och eftersom hennes hoj är en av dem som skulle ryka så måste hon dessvärre få vara med och tycka.

Jag har lyckats närma mig så mycket att en inte allt för choppad sen -40 eller tidig 50-talare med potent drivlina och modernt chassi skulle kunna funka, men då kostar det oftast inte 100-150 längre...
Ja jag är ju mest ute efter mullret, men visst, helt klart är det ju lite grejen med V8 att det finns lite knuff i prylarna också.
Har kikat en del på mid-50´s bilar också i några år.
Oldsmobile 55-56 t.ex. och Ford förstås från samma år.
40-tal blir lite väl gammalt men det finns riktigt balla bilar där också förstås.
Charger är ju bara att glömma.
T.o.m. Coronet och Satellite från rätt årgångar (slutet av 60-talet) kostar ju som en sommarstuga i mellansverige nuförtiden..
Helt galet.
Lika så med Pontiac Lemans och Tempest som alltid varit billigare än GTO:n trots att det är nästan samma bil.