vi kommer förmodligen köra med in-ear på de flesta gig + att vi kommer att flygas till länderna, dvs inte ha med egna riggar. alltså slog mig tanken:
line 6 xt live för bas (ja, usch och tvi. MEN, detta funkar svinbra i sammanhanget nämligen) tillsammans med ett slutsteg + låda. då har man allt komplett i xt-pedalen som man tar med på flyget, när steget och lådan står kvar i repan.
blir det xt live så vill jag inte köra den genom min aguilar-topp. toppen kommer att färga pedalen så att den inte låter lika genom ett PA.
skaffar jag slutsteg + xt live så ryker antagligen aguilar-toppen, och hur kul är det? men det där lilla extra som är så bra med aguilar kommer ändå inte uppfattas live, beroende på spelställets PA, sladdar, mickar etc...
att ha lösa pedaler (dist, kompressor, stämmis etc) tycker jag är så satans drygt, så det skulle underlätta med en pedal med allt. nackdelen är att det då, enl min uppfattning, låter tråkigare + är jobbigare att ratta.
inte nog med att jag inte vet om jag ska köra på topp + pedaler eller slutsteg och xt live... vilken låda ska jag ha?
hade min warwick 3x12 på turnén och den är bra som fan... men vi stämmer ner till A och den pallar till sist inte med trycket på större scener.
funderat på 8x10... men vilket fabrikat? och vilket slutsteg..?
just nu har jag bilden "xt live, slutsteg + ampeg 8x10" i huvet. men då blir jag alltid beroende av podden... vill ha min aguilar-topp eller liknande också, så... så ser det mkt fetare ut att ha en topp på lådan än att ha en pedal som preamp, haha... vad ska man göra nu då?
nu känner jag för att sälja ALLA grejer jag har och köpa nytt från grunden. är det nån som är intresserad av nåt så är det bara att höra av sig!