Stämmer. Grön och svensk är min fysiska och digitala iaf.BB3000S skrev:Intressant - Hade fått för mig att det var en svensk bok med göteborgsanknytning.Hellboy skrev:Jag har en Slick Book. Minsann grön på fronten. Dom som gjorde Slick Book åkte fast ORDENTLIGT för upphovsrättsbrott om jag inte missminner mig. Lite FÖR aktuella låtar när det begav sig. Flera år på kåken om jag inte minns helt fel. Den såldes under bordet i ganska många butiker och även lite vid sidan om av många musiklärare landet runt....Att den var så satans lättillgänglig gjorde väl att "upphovsmännen" i USA åkte dit tror jag. Bra illegala distributionskanaler är källan till kännbara straff verkar det som. Och nu finns den i pdf-form......
//J
Hur definierar ni slick musik?
Jag har också kompisar som var delaktiga i projektet... Musikhögskolan i Gbg it is!Janne skrev:Slickbook skrevs ju som ett specialarbete på musikhögskolan i Göteborg, var under min tid där. Mitt främsta minne är Sergei Muchins kommentar i fikarummet när det diskuterades om man behövde boken eller inte. "Det är ju jäkligt tajt att ha dom together"
Tvåan låter intressant... du lyckades inte stoppa den pdf:en?Kalebas skrev:Mycket riktigt, dessutom så är några mellansidor på svenska. "The Slickbook 1" - 365 sidor, "The Slickbook 2" 190 sidor... Handskrivna!!!BB3000S skrev:Stjäla från tjuven kan nog stämma, jag har sett ett gammalt gulnat ex med en inledning på drygt 20 sidor på svenska, sen börjar sidnumreringen om när låtarna börjar...Bra gjort hursomhelst!
(Kollade i två pdf:er som råkade fara förbi.)

- edvin
- Medlem++
eller hur var det nu?knedy skrev:Mjaaaa jag vet inte, den har ju gått upp lite i värde sen det kom fram att det är Hellboy som skrivit den.edvine skrev:För jag köpa mot betalning av frakt?!?!?!?knedy skrev:Jag har ett häfte som heter "The Slick Book", där går dom igenom allt!
Jag har inte läst skiten eftersom jag inte alls gillar genren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Ge den till min faster, hon bor i Vilhelmina

grejor
- edvin
- Medlem++
eller hur var det nu?knedy skrev:Mjaaaa jag vet inte, den har ju gått upp lite i värde sen det kom fram att det är Hellboy som skrivit den.edvine skrev:För jag köpa mot betalning av frakt?!?!?!?knedy skrev:Jag har ett häfte som heter "The Slick Book", där går dom igenom allt!
Jag har inte läst skiten eftersom jag inte alls gillar genren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Ge den till min faster, hon bor i Vilhelmina

grejor
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- totte.axelsson
- Medlem
- GurraG
- Medlem++
Oooh, I like!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- optic
- Medlem+
Seriöst?bootsy skrev:Absolut inte.optic skrev:Vi räknar väl in Tower of Power här, grabbar?
Ohwell, jag har trots allt inte gått på någon musikhögskola så vad vet jag?

Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
-
- Nykomling
Re:
Exakt. Slick Book skrevs av åtminstone en av mina gitarrlärare som gått på musikhögskolan i Gbg. Jag fick höra detta när jag kom och skulle göra antagningsprov med honom i juryn, jag hade med mig kopior på Koinonias Frontline - "Aah, dom noterna har jag skrivit!"Janne skrev: ↑tor 20 nov 2008, 16:50 Slickbook skrevs ju som ett specialarbete på musikhögskolan i Göteborg, var under min tid där. Mitt främsta minne är Sergei Muchins kommentar i fikarummet när det diskuterades om man behövde boken eller inte. "Det är ju jäkligt tajt att ha dom together"![]()

Under tiden jag hade honom som lärare skrevs Slick Book 2 och jag fick nys om att de skulle ha med Totos då rätt nya Pamela. Jag sa då att jag hade ett ex av Keyboard Magazine där det fanns färdiga plankningar av synth-solona, så den som orkar kolla kan se att plankningarna av de solona är identiska i Slick Book och Keyboard Magazine.
Det är inte så att Slick Book blandas ihop med Real Book i den här tråden? Real Book är definitivt en amerikansk produkt, Slick Book definitivt svensk, och vad jag vet har ingen suttit i finkan för den senare.
Nu ska jag kolla på Yacht Rock: A DOCKumentary på Max.