Någon som har lust att spela ihop?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
TredoX
Medlem+

Någon som har lust att spela ihop?

Inlägg av TredoX »

Jag vet inte om dethär är lockande för någon men jag försöker iallafall.

Finns det någon här med ett band som skulle tycka att det var kul att sätta ihop en spelning med två eller flera band (pratabas-band främst) och göra en schysst konsert?

Typ "pratabas-galan"...

Det är sent och jag är trött, kände för att skriva av mig lite..peace out.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+

Inlägg av Myxomatosis »

Haha, det är fler som är trötta här! Trodde först att du frågade några ville vara med och starta ett band.. tänkte att det skulle vara lite konstigt med ett band bestående enbart av 4 basister. :D

Nu när jag läser inlägget en gång till förstår jag inte hur jag kunde tolka det så, men jag gick väl in med den tanken. :D
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

Jag menar att flera band ska göra en konsert tillsammans.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Myxomatosis skrev:tänkte att det skulle vara lite konstigt med ett band bestående enbart av 4 basister.
Hur menar du nu?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

TDHP skrev:
Myxomatosis skrev:tänkte att det skulle vara lite konstigt med ett band bestående enbart av 4 basister.
Hur menar du nu?
Det är redan gjort. kolla Fejkdokumentären "the Robbie Coltrane show" Där man gör en Beatles-pastish där alla 5 (fem) först lirar bas i råttkällaren. Scenbyte... Nu lirar endast Robbie bas. Dom andra har blåtiror o plåster. Ridå!
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

TredoX, skulle vara hur kul som helst. Vi finns i Södertälje med omnejd och spelar bara hårdrock... 8)
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Re: Någon som har lust att spela ihop?

Inlägg av Punkster »

TredoX skrev:Jag vet inte om dethär är lockande för någon men jag försöker iallafall.

Finns det någon här med ett band som skulle tycka att det var kul att sätta ihop en spelning med två eller flera band (pratabas-band främst) och göra en schysst konsert?

Typ "pratabas-galan"...

Det är sent och jag är trött, kände för att skriva av mig lite..peace out.
Det vore soft. Har funnits liknande trådar förut om detta. Bland annat har jag gig ikväll, arrangerat av herr Saft från Falun. Men jag är gärna på om tillfälle bjuds!
/Linus
Skriv svar