Döda denna tråd.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Döda denna tråd.

Inlägg av Pyssling »

Senast redigerad av Pyssling den ons 16 apr 2008, 12:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Kolla med Posten. Om det stod utanför dörren och du inte kvitterat nåt, så är ju det paketet "borta" också.... :lol:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Men inte är det väl posten som kommer med prylarna?

Det är väl restnoterat eller nå´t och kommer senare, men en vecka?
Trummisens skinn vart restat och kom en vecka senare än övriga prylar iofs senast vi beställde..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Ett paket ska inte ställas utanför dörren oavsett vem som levererar det.
Är ingen hemma tas det tillbaka till terminalen dit du får åka och kvittera ut paketet.
Skulle paketet vara borta så är det givetvis företaget som levererat paketet som begått ett misstag.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

I Norrtälje är det poståkeriet som kör ut, dom ringde mig och frågade om det var ok att ställa av, annars hade jag fått komma ner till deras terminal och hämta det. Dom har ju hur som helst en fraktsedel där det står hur många kolli det ska vara. Be Thomann maila en kopia på fraktsedeln till dig och ta med den till posten.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

och ibland är det ett paket som är långsammare än de andra helt enkelt.. utan någon förklaring
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Tack för svar! Jo, det är märkligt att de öht ställer av paket utanför dörren. Men det är inget jag klagar över, kan ju som sagt kräva en till bas, eftersom jag inte kvitterat ut den första. :D Snackade med lokala Posten, som sagt, men de hade inget paket som stämde överens med min specifikationer, men de sökte bara, de kollade antagligen inte lagret. Ska höra av mig till Thomann nu och kolla om de kan hjälpa mig. Återkommer om hur det blir!
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Nu har jag hittat och hämtat paketet, synd bara att jag beställt fel... Min bas får inte ens plats i caset, plus att det, som sagt, väger 10kg. Någon som behöver ett flight case till sin Warwick?
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Pyssling skrev:Nu har jag hittat och hämtat paketet, synd bara att jag beställt fel... Min bas får inte ens plats i caset, plus att det, som sagt, väger 10kg. Någon som behöver ett flight case till sin Warwick?
Pris?
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Pyssling skrev:Nu har jag hittat och hämtat paketet, synd bara att jag beställt fel... Min bas får inte ens plats i caset, plus att det, som sagt, väger 10kg. Någon som behöver ett flight case till sin Warwick?
Du har PM!
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Hellish skrev:
Pris?
Tja, kostade 770 kranar från Tysken och är HELT nytt, med till och med de där små paketet som samlar upp fukt kvar i, så 700:- kanske? Helst byte mot ett fräscht och bra case för en Fender J-bas. Det enda tråkiga är att jag tror det blir svårt att hitta ett case som är så billigt från Sverige, så det blir en till beställning och fraktkostnad från Tysken.

PS. Har inte bestämt mig för att sälja det. Ska kolla andra lösningar först, men hör av er om ni är intresserade. DS.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

länk?
Gear:

Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Diesel skrev:
länk?
http://www.thomann.de/se/warwick_ebass_flightcase.htm
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

borde passa min bas utmärkt.. men har inge cash just nu
Gear:

Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

Ehm... Listpriset i Sverige är 1600:- och MB tar nästan 1900:- för det. Kanske ska dyka in och byta till mig en pedal eller tre? :D

Edit: Hur ska jag göra egentligen? Vill ju inte blåsa någon på stålar, men det är ju trevligt att kunna tjäna en hacka. Ska jag sälja den på vendolin till någon ovetande stackare, eller ska jag ta den till en musikaffär och byta in den?
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Ahmed the dead terrorist skrev: I KILL YOU!!!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Skriv svar