Öronproppar.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Jawohl!! :dumglad:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Folxam skrev:jag har likadana såna där ... mina heter Alpine och har en fresh liten blå tyggrej att ha dem i ...
Kör på likadana. Funkar finfint för mig. Fördelen med att det bara är två "snäckor" jämfört med de som har tre är att man inte måste peta in dem lika långt i örat. Live spelar jag oftast med ett par genomskinliga grunkor som är formade efter öronsnäckan och nästan inte går in i hörselgången alls.
Användarvisningsbild
Danne Palm
Medlem

Inlägg av Danne Palm »

Jag använder formgjutna från Bellman & Symfon. Kostar 2000:- men var värt varenda öre. Pajade hörseln på ett gig -00 och har haft tinnitus sen dess. Jag har stora hörselgångar och Alpine och andra såna mellanbra proppar är för små för mig.
Det fina med formgjutna proppar är att de sitter som berget i örat, vilket var särskilt viktigt då jag vrålade i ett hc-band, då vill gärna icke-gjutna proppar flytta sig i örat... Dessutom kan jag ha dem på en stökig krog och fortfarande prata med folk, samma dämpning på alla frekvenser, dvs man hör ljud perfekt men lägre volym.

Spelar aldrig igen med gula skumproppar, de är ett dåligt skämt.
Cities of Mars.
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
Skriv svar