Ibanez 1976
- Bean
- VIP medlem
- Bean
- VIP medlem
Orsaken till att Rickenbackerbasen är inringad är att den var min tidiga våta dröm då....hehe...nybliven Rush-freak som man var.
Lade märke till att den första Jazzbasen där uppe till vänster är en Cimar.....hade ingen aning om att det var ett "Ibanezmärke"....???
Apropå hemska kopior...Är det någon mer än jag som kommer ihåg det hemska och patetiska märket Buck&Rickert? Inte svårt att gissa vilket märke de plagierade va?
Lade märke till att den första Jazzbasen där uppe till vänster är en Cimar.....hade ingen aning om att det var ett "Ibanezmärke"....???
Apropå hemska kopior...Är det någon mer än jag som kommer ihåg det hemska och patetiska märket Buck&Rickert? Inte svårt att gissa vilket märke de plagierade va?

- Geddan
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
- calif de funk
- VIP medlem
O herregud, vilka minnen! En sån RickoIbanez fast klarlaclad hadde min vänn ganska exakt 1982. Alla basister i stan var då överrens om att den var minst lika bra som stans 2 Rickenbackrar från 70-talet, fast mycket billigare...Bean skrev:Orsaken till att Rickenbackerbasen är inringad är att den var min tidiga våta dröm då....hehe...nybliven Rush-freak som man var.
Tack för nostalgiresan Bean

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Haha! Min brors första gitarr var en KATASTROFALT usel Buck & Ricket Les Paul-kopia fast med en Höfnerhals påskruvad. Någon hade också roat sig med att bygga en triplecoil-humbucker till den.Bean skrev: Apropå hemska kopior...Är det någon mer än jag som kommer ihåg det hemska och patetiska märket Buck&Rickert?
- Bean
- VIP medlem
- calif de funk
- VIP medlem
- Bean
- VIP medlem
GrafZeppelin skrev:Haha! Min brors första gitarr var en KATASTROFALT usel Buck & Ricket Les Paul-kopia fast med en Höfnerhals påskruvad. Någon hade också roat sig med att bygga en triplecoil-humbucker till den.Bean skrev: Apropå hemska kopior...Är det någon mer än jag som kommer ihåg det hemska och patetiska märket Buck&Rickert?
Kolla här....: http://www.murmurs.com/forum/attachment ... 1161164576
- calif de funk
- VIP medlem
Hehe, det där var en kopia på Les Paul Studio eller hur?Bean skrev:GrafZeppelin skrev:Haha! Min brors första gitarr var en KATASTROFALT usel Buck & Ricket Les Paul-kopia fast med en Höfnerhals påskruvad. Någon hade också roat sig med att bygga en triplecoil-humbucker till den.Bean skrev: Apropå hemska kopior...Är det någon mer än jag som kommer ihåg det hemska och patetiska märket Buck&Rickert?
Kolla här....: http://www.murmurs.com/forum/attachment ... 1161164576
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
- Dereborn
- Dereborn
- anli
- VIP medlem
Har en ful svart "Duke" les paul kopia från 72-73, som legat och skräpat i garaget med trasiga mickar. Stallet har vita justerabara plastbitar (!) som strängarna vilar på.
Jag var inne i en "Tolkien-period" vid denna tid, så det står "Glamdring" och "Ton" och "volym" med guldgnugg bokstäver
Grabben tycker den är frän trots värsta fethalsen, så jag tänkte pula in några fräscha mickar och räta ut halsen i helgen.
Hade faktiskt flats på den vill jag minnas... coolt.
DUKE, värsta märket!
Jag var inne i en "Tolkien-period" vid denna tid, så det står "Glamdring" och "Ton" och "volym" med guldgnugg bokstäver

Grabben tycker den är frän trots värsta fethalsen, så jag tänkte pula in några fräscha mickar och räta ut halsen i helgen.
DUKE, värsta märket!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- precision65
- VIP medlem
Min första Ibanez jazz hade stämskruvar där huvuden var av svart plast. Kändes lite sådär...Dessutom var basen inte 100%skalenligt, den var cirka två cm kortare än en riktig Fender. Inga Fenderdelar passade
Men vafan, jag spelade ju punk.

Men vafan, jag spelade ju punk.
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- bassicfun
- Medlem
- FreCKo
- Medlem++
Har du fixat iordning den?anli skrev:Har en ful svart "Duke" les paul kopia från 72-73, som legat och skräpat i garaget med trasiga mickar. Stallet har vita justerabara plastbitar (!) som strängarna vilar på.
DUKE, värsta märket!

- anli
- VIP medlem
Japp, jag satte dit epiphonemickarna och lite fetare dadarrio strängar så grabben kan lira drop-d eller vad det heter. Intoneringen räcker inte till riktigt, men halsen blev spelbar. Ovanligt fet hals som sagt men det funkar. Inga vassa band i alla fall.FreCKo skrev:Har du fixat iordning den?anli skrev:Har en ful svart "Duke" les paul kopia från 72-73, som legat och skräpat i garaget med trasiga mickar. Stallet har vita justerabara plastbitar (!) som strängarna vilar på.
DUKE, värsta märket!
Schysst att slippa stämma om antar jag...
- bassicfun
- Medlem