Hyra spelställe i stockholm

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Hyra spelställe i stockholm

Inlägg av sorghwind »

Funderar smått på att arra ett eget gig med några roliga band + oss för att fira ny platta. Har ni några tips på ställen man kan vara på? Kriterier:

- Inte alltför jävla dyrt
- Ska helst ha eget PA
- Det ska helst gå att sälja öl på nått vis, spelar kanske ingen jätteroll om man måste ordna det själv eller ej
- Bör rymma nånstans 100-200 pers eller så
- Hyfsat centralt eller i alla fall nära t-bana

För att ge en fingervisning om vad vi söker så kan jag säga att vi ska kolla upp Kafe 44, om dom hyr ut helgkvällar eller om det bara sker i undantagsfall, plus att vi har kikat lite på Vieille Montagne men att det verkar lite dyrt då hyra + obligatorisk personal verkar springa loss på över tio papp. Jag har ärligt talat ingen jävla aning om det är naivt att tro att man kan hitta nått billigare...
gäst

Inlägg av gäst »

Kafe 44 är rätt fullbokat, är jag tämligen säker på! kollade själv upp det för att jag skulle arra gig, men det var fullt som fan.

Kolla hus1 i jakobsberg! sjysst lokal, vet inte om dom har PA etc etc, men det kan du ju kolla upp! :)
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Finns ju diverse ungdomgårdar, men dom ligger inte särskilt centalt, huset i huddinge har grymma grejer och tekniker så dom kan jag rekommendera..
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Inlägg av sorghwind »

tack för tipsen men ungdomsgård vill jag slippa, hellre nått lite krog eller festlokalsartat.
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Jag vet inte om Tantogården fortfarande går att hyra, men det kan vara värt att kolla upp.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Hör av er om ni vill ha ett band till, vi kan vara sugna!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
dereborn

Inlägg av dereborn »

Har för mej att Tanto brukar kosta typ sextusen inkl personal. Men då tar dom å andra sidan ALL ölförsäljning, och kanske t.o.m. en del av entrén. Trevligt ställe, dock.
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Inlägg av sorghwind »

Om inte tanto har bytt regim igen så... ehrm... är vi portade där. Det är inte så illa som det låter, men det är tyvärr inte tänkbart. Nån som har koll på Alcazars priser?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hehe, innan du förklarat det där lite närmare kommer det nog inte direkt att rasa in tips! Man känner ju ofta folk på ställen man känner till så att säga... :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Inlägg av sorghwind »

tja... vi lirade på tanto och la upp lite bilder från giget på vår site - varav en föreställde två killar i publiken som slogs. sen en dag några veckor senare kom ett otroligt hotfullt och otrevligt mail från nån mupp på tanto som krävde att vi skulle ta bort den direkt, och så en lite hotelser om vad som skulle hända annars. Hade han bett snällt hade vi plockat bort, nu bad vi honom dra åt helvete och pang så var vi portade. Så det går att ha oss i möblerade rum, vi är snälla och stillsamma.
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

sorghwind skrev:Om inte tanto har bytt regim igen så... ehrm... är vi portade där. Det är inte så illa som det låter, men det är tyvärr inte tänkbart. Nån som har koll på Alcazars priser?
Ungefär 7300kr inkl personal är jag tämligen säker på, annars är det ju bara att maila och fråga. Sugar Bar är ett annat ställe som är rätt nyöppnat och som verkar husera en hel del DIY-klubbar.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

sorghwind skrev:tja... vi lirade på tanto och la upp lite bilder från giget på vår site - varav en föreställde två killar i publiken som slogs. sen en dag några veckor senare kom ett otroligt hotfullt och otrevligt mail från nån mupp på tanto som krävde att vi skulle ta bort den direkt, och så en lite hotelser om vad som skulle hända annars. Hade han bett snällt hade vi plockat bort, nu bad vi honom dra åt helvete och pang så var vi portade. Så det går att ha oss i möblerade rum, vi är snälla och stillsamma.
Hehe, det var ju inte så farligt!
Ska kolla runt lite!
TDHP
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem

Inlägg av sorghwind »

fredrikr skrev:
sorghwind skrev:Om inte tanto har bytt regim igen så... ehrm... är vi portade där. Det är inte så illa som det låter, men det är tyvärr inte tänkbart. Nån som har koll på Alcazars priser?
Ungefär 7300kr inkl personal är jag tämligen säker på, annars är det ju bara att maila och fråga. Sugar Bar är ett annat ställe som är rätt nyöppnat och som verkar husera en hel del DIY-klubbar.
Var håller sugar bar till då?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Har ni kollat med KGB?
Några polare har haft release där.

http://kgb.nu/home/
TDHP
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

TDHP skrev:Har ni kollat med KGB?
Några polare har haft release där.

http://kgb.nu/home/
KGB är grymt, tajt och svettig lokal (om jag minns rätt). Bra tryck!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Seaweed skrev:
TDHP skrev: KGB är grymt, tajt och svettig lokal (om jag minns rätt). Bra tryck!
Som fasen. Sist vi gigade där fick vi skicka alla instrument till "scenen" genom baren. Det gick helt enkelt inte att komma fram där nere. :D
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Kägelbanan på Mosebacke?

http://www.sodrateatern.com/sv/EVENTLOK ... agelbanan/

"Klubben" på Fryshuset.

http://www.fryshuset.se/wlt/AFB9341D-4A ... 06EBBF.wlt

Ett annat bra ställe som jag vet kör band och är pigga på såna där arrangemang är Restaurang Sjöhästen vid Hornstull.

http://www.alltomstockholm.se/Profil.as ... yID=993447

Har kompisar som spelat där många gånger.

Dieselverkstaden?

http://www.dieselverkstaden.se/?tab=scen

Några förslag.

//J
Skriv svar