Tokyotips?
- Albrecht
- Medlem
Tokyotips?
Är på väg till Tokyo och undrar om ni har några tips på bas-affärer, mm, man inte bör missa? Finns det några intressanta små-tillverkare av allt från basar till pedaler&preampar ni tycker man bör kolla in? Tack på förhand för alla tips som bar med BAS att göra!
- maltjik
- Medlem+
uj, uj, uj. grattis!
var i japan i höstas, och längtar dagligen tillbaka dit. fatastiskt land!
i shibuya så finns det en mängd med musikaffärer, såväl ishibachi (som har massor av nytt och även en schysst vintage-avdelning) som andra stora varuhus, men även mindre butiker.
även om ingen pratar engelska, så var inte rädd att fråga om hjälp om ngt, eller om vägen. japanerna gör allt för att hjälpa dig.
fantastiskt land!
var i japan i höstas, och längtar dagligen tillbaka dit. fatastiskt land!
i shibuya så finns det en mängd med musikaffärer, såväl ishibachi (som har massor av nytt och även en schysst vintage-avdelning) som andra stora varuhus, men även mindre butiker.
även om ingen pratar engelska, så var inte rädd att fråga om hjälp om ngt, eller om vägen. japanerna gör allt för att hjälpa dig.
fantastiskt land!

ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag har inte varit i Japan och Tokyo på måååånnnngggaaa år nu men det är verkligen ett fantastiskt land. Lite smått överbefolkat redan då men alla var väldigt vänliga och hjälpsamma. Det enda som faktiskt störde mig var att man ALLTID hörde ett ganska kraftigt ljud från någon närbelägen motorväg. Även när man var långt ute på landsbygden. Eller i en nationalpark.... Ständigt motorvägssus vart man än var.
Kommer dock inte ihåg vart det fanns några musikaffärer. Jag var i ett flertal men jag minns inte var dom låg. Kommer ihåg att jag såg två Yamaha syntar som hette V1 och V2 som inte sålde något vidare i England av förståeliga skäl. Så dom drogs tillbaka och döptes om här i Europa. Lite samma typ av problem som när Honda släppte sin Fitta......
//J
Kommer dock inte ihåg vart det fanns några musikaffärer. Jag var i ett flertal men jag minns inte var dom låg. Kommer ihåg att jag såg två Yamaha syntar som hette V1 och V2 som inte sålde något vidare i England av förståeliga skäl. Så dom drogs tillbaka och döptes om här i Europa. Lite samma typ av problem som när Honda släppte sin Fitta......

//J
Senast redigerad av Jan Hellman den mån 30 jun 2008, 12:11, redigerad totalt 1 gånger.
- blackparkas
- Medlem++++
Är det inte nå bomber typ?
Tillägg:
Tillägg:
Källa: WikipediaThe Fieseler Fi 103, better known as V-1 (German: Vergeltungswaffe 1) was the first guided missile used in war and the forerunner of today's cruise missile. The V-1 was developed at Peenemünde by the German Luftwaffe during the Second World War. Between June 1944 and March 29, 1945, it was fired at targets in southeastern England and Belgium, e.g. London and Antwerp. V-1s were launched from "ski" launch sites along the French (Pas-de-Calais) and Dutch coasts until the sites were overrun by Allied forces. The underground V-1 storage depots at Saint-Leu-d'Esserent, Nucourt and Rilly-la-Montagne, as well as the launch sites, were bombed during Operation Crossbow.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Jan Hellman
- VIP medlem
http://www.historylearningsite.co.uk/v_weapons.htmGrafZeppelin skrev:Ursäkta en kort trådkapning Albrecht, men jag förstår faktiskt inte alls problemet med namnen?Hellboy skrev:Kommer ihåg att jag såg två Yamaha syntar som hette V1 och V2 som inte sålde något vidare i England av förståeliga skäl.
Flygande nasse-bomber. Kan du inte din WW2 historia, Grafen??
Men det där med Honda och Fitta verkar du inte ha några problem med. Snuskgubbe!!
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... rsion=3996
//J

Du milde... blev Korg M1 ett fiasko i Japan då efter det amerikanska geväret med samma namn?Hellboy skrev:Flygande nasse-bomber. Kan du inte din WW2 historia, Grafen??

Hellboy skrev:Men det där med Honda och Fitta verkar du inte ha några problem med. Snuskgubbe!!

Nu får du tillbaka tråden Albrecht!
- Jan Hellman
- VIP medlem
GrafZeppelin skrev:Du milde... blev Korg M1 ett fiasko i Japan då efter det amerikanska geväret med samma namn?Hellboy skrev:Flygande nasse-bomber. Kan du inte din WW2 historia, Grafen??
Hellboy skrev:Men det där med Honda och Fitta verkar du inte ha några problem med. Snuskgubbe!!
Nu får du tillbaka tråden Albrecht!

Ok. Du kan din WW2 historia. Åtminstone fläckvis.

Och den där bilden är ju inte direkt tråkig.....
//J