Mitt soul/funk-band behöver en trummis! Help!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Mitt soul/funk-band behöver en trummis! Help!

Inlägg av optic »

Kära Vänner
Om ni känner någon svängig och taktfast trummis som är grym på soul/funk, så får ni ytterst gärna rekommendera honom alternativt helt enkelt vidarbefodra följande myspace till honom.

Det är lite trist ljudkvalité och är det enbart liveinspelningar men jag tror man får ett bra intryck av vad vi går för. Även om de är ett år gamla.

Vi huserar i STHLM och är lika snygga som vi är bra. Ganska trevliga också, om ni räknar bort mig ;)

http://www.myspace.com/momoorchestra
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
RolleHarris
Medlem++

Re: Mitt soul/funk-band behöver en trummis! Help!

Inlägg av RolleHarris »

Sätt ut en annons på vendolin vet ja
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Redan gjort, men jag slänger ut krokar lite överallt.
Bra trummisar är ännu mer sällsynta än trummisar i sig.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Varför slutade den gamla trummisen?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

bootsy skrev:Varför slutade den gamla trummisen?
För att han va en dålig förlorare i "vem får bära allas prylar"-lottodragningen!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IUtIuf2bhPI[/youtube]

Å denna är en klassiker!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lMK4Io2SFbE[/youtube]

;)

Sorry.. back to topic!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Liten : Bwahaha!!!!

TrumOlle här från forumet har mailat, kan verkligen rekommendera honom!
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Den gamla trummisen slutade för han hade prioriteringar som var annorlunda än att lägga ner så mycket tid som vårt band behövde att han skulle göra. Otroligt duktig trummis.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

optic skrev:
Den gamla trummisen slutade för han hade prioriteringar som var annorlunda än att lägga ner så mycket tid som vårt band behövde att han skulle göra. Otroligt duktig trummis.

PS: Liten, sluta skräpa ner mina trådar så är du snäll, det känns ganska onödigt.
OK. Hur ser förhållandet rep/gig ut (alltså hur mycket repar ni respektive giggar)? Det kan ju ibland vara svårt att få bra folk att stanna i ett band när man måste lägga ner en hiskelig massa tid utan "utdelning" s a s.
Ni låter som ett band som tillbringar en del tid med att repa. Även om det säkert är skitkul att spela er musik så vill man ju komma ut och lira lite också, inte sant?

För övrigt tror jag inte att Liten menar något illa, det är så här det brukar vara här på PB som du säkert märkt. Ta inte allt så personligt.
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Bandet finns såklart inte för att vi ska stå i en replokal och harva, utan för att vi ska ut och spela. Visionen är ett gig per månad från och med novemeber. Omkring 1-2 rep i veckan tills setlisten sitter känns som det minsta man kan begära.

Dock ser vi trummisen som en nyckelmedlem och vi vill inte att han ska se bandet som ännu ett projekt vid sidan av utan ett band han vill spela i och kan dedikera tid till.

Otillgängliga människor är värdelöst att ha att göra med i band om ni frågar mig, så därför faller dessa människor bort direkt om de har viktiga positioner i bandet.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

optic skrev:Bandet finns såklart inte för att vi ska stå i en replokal och harva, utan för att vi ska ut och spela. Visionen är ett gig per månad från och med novemeber. Dock ser vi trummisen som en nyckelmedlem och vi vill inte att han ska se bandet som ännu ett projekt vid sidan av utan ett band han vill spela i och kan dedikera tid till.

Otillgängliga människor är värdelöst att ha att göra med i band om ni frågar mig, så därför faller dessa människor bort direkt om de har viktiga positioner i bandet.
Hajar vad du menar.
Det viktiga är att det känns att alla vill ungefär samma sak och strävar åt samma håll - annars är det värdelöst.

Men om ni kommer ut en gång i månaden så ska det väl kunna funka som morot för någon som är duktig och gillar musiken?
Hoppas det.
Skriv svar