Har en eventuell köpare på G i Belgien på min P-bas, men jag är inte direkt van vid att posta saker utomlands. Vad finns det för olika sätt att göra det på? Vet inte hur pigg han är på att betala i förskott, och jag tänker inte skicka basen utan att veta att pengarna är säkrade.
Jag kollar på UPS hemsida och ser att dom har Collect on Delivery, alltså att dom plockar upp pengarna också när dom levererar. Då kan jag ju säga till köparen att ha det beloppet som ska vara med i cash, och annars skickas basen tillbaka till mig. Är det någon som har provat det här? Andra tips?
Posta en bas utanför Sverige?
- FreCKo
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Jag skickade med Posten.
Basen gick på 570 spänn vill jag minnas att skicka.
Köparen från Finland satte in pengarna på mitt konto.
Ett annat alternativ är ju paypal som kanske känns säkrare för köparen, men det kostar några procent i ränta för dig att ta ut pengarna.
Posten erbjuder dessutom inte postförskott på utlandsförsändelser längre.
Kika med UPS.
Men smidigast är ju förstås att köparen för över pengar direkt till ditt bankkonto.
Ett annat alternativ är ju paypal som kanske känns säkrare för köparen, men det kostar några procent i ränta för dig att ta ut pengarna.
Kika med UPS.
Men smidigast är ju förstås att köparen för över pengar direkt till ditt bankkonto.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- FreCKo
- Medlem++
UPS hade något cash on delivery... Men den gjorde dom inte för privatpersoner verkade det som tyvärr. Får kolla med posten iaf, synd det där med postförskott bara.blackparkas skrev:Jag skickade med Posten.
Kika med UPS.