Nåja, det är inte därför jag skriver egentligen. När jag satt där och lyssnade kom jag att tänka på att jag ju faktiskt haft äran (eller nåt sånt) att spela med den gode Bo en gång i tiden.
När Ronny Eriksson (komikern och Pite-bon) fyllde femti för ett antal år sen var jag och några vänner där som ett av flera band som underhöll gästerna (Ronny är en musikälskare av rang; där var bluesband, rockband, trubadurer m fl). Självklart blev det jam framåt småtimmarna; allehanda genrer och sammansättningar avklarades. En av gästerna var Bo Kasper (Sundström), jag vill minnas att han hade uppträtt med nån låt tidigare under kvällen men mest hade han ägnat sig åt att besöka baren

I alla fall så trillade han upp på scenen vid halvtvå-rycket och ville sjunga Dylan...jag tror vi spelade "I shall be released" och nån Neil Young-låt, sen passade jag på att bli avbytt på basstolen, i tid innan nån pianist började spela "du är så söt"-introt, varvid Bosse mumlade nåt i stil med "nä, jag är alldeles för full för den där...." eller nåt sånt.

Han är ju en gudabenådad sångare, men med lite mycket innanför västen var det väl ingen "highpoint" i karriären, för nån på scenen (fast jag var iofs nykter...). Men ett kul minne i alla fall.
Frågan är då om ni har några liknande kul "impromptu"-gig eller gästspel att dela med er av?
Har faktiskt själv haft turen att ha ett helt gäng såna där tillfällen, många just i Piteå, som den gången vi spelade "Heart of gold" med samma band som ovan på en krog och helt plötsligt hade en munspelare på scenen som spelade perfekt Neil-munspel. Det var David Myhr från Merrymakers (om nån minns dem) som bara inte kunde låta bli att hoppa upp när han råkade ha munspelet i fickan och hans favvolåt spelades....

Har också hoppat in och spelat festivalgig med Kristofer Åström & Hidden Truck med ett dygns varsel också en gång, träffade bandet första gången på soundcheck....det var betydligt mer nervöst och väldigt roligt det med...