Lite skryt är OK va?
- pn
- Medlem
Lite skryt är OK va?
Jag är mycket stolt och mallig över att nyligen ha blivit intervjuad för Bass Player Magazine. Min nuna kommer att kunna beskådas i December- eller Januarinumret.
Det är i och för sig ingen tidning jag plöjer varje nummer av, men alla de stora har trots allt varit med. När jag var yngre drömde om att se mig själv där.
Det är i och för sig ingen tidning jag plöjer varje nummer av, men alla de stora har trots allt varit med. När jag var yngre drömde om att se mig själv där.
- Bean
- VIP medlem
- BBQV
- Forumvärd
- pn
- Medlem
- mikkejohansson
- Medlem++
- Danne
- VIP medlem
- Pocahontus
- Medlem
- calif de funk
- VIP medlem
- Simon Andersson
- Medlem++
kul, du ska med all rätt vara med där! ditt arbete med meshuggah har definitivt satt sina spår i hårdrocksvärlden.
på tal om skryt... att ha medverkat på plattan "destroy erase improve" är helt klart skryt (om du nu inte lirar, vilket jag tror du gör, så finns du iaf med på bild
). den plattan är, enligt mig, en milstolpe inom metal-genren.
välkommen hit förresten.
på tal om skryt... att ha medverkat på plattan "destroy erase improve" är helt klart skryt (om du nu inte lirar, vilket jag tror du gör, så finns du iaf med på bild

välkommen hit förresten.
- pn
- Medlem
Danne: Det giget kommer jag ihåg. Jag har släktingar där. Ett ganska litet ställe, men har för mig att spelningen gick bra. Trekvarts soundchek på kaggarna låter ju lite väl ambitiöst...
Pocahontus: Jag var helt slutkörd 1995 och klappade ihop totalt under en turné. År av stress och dålig egenvård hade satt sina spår. När jag piggnade till igen insåg jag att livet som professionell musiker (i det bandet åtminstone) skulle bestå av turnéer osv. Inget liv för mig så jag klev av. Ett svårt, men rätt beslut!
bassdude: Tack för det! Det är låten "future breed machine", från den plattan, som ska analyseras lite.
Pocahontus: Jag var helt slutkörd 1995 och klappade ihop totalt under en turné. År av stress och dålig egenvård hade satt sina spår. När jag piggnade till igen insåg jag att livet som professionell musiker (i det bandet åtminstone) skulle bestå av turnéer osv. Inget liv för mig så jag klev av. Ett svårt, men rätt beslut!
bassdude: Tack för det! Det är låten "future breed machine", från den plattan, som ska analyseras lite.
- precision65
- VIP medlem
Riktigt grymt! 

http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- groovyjr
- VIP medlem
- pn
- Medlem
...Och här kommer länken till en webbversion av reportaget, tyvärr utan partitut.
http://www.bassplayer.com/story.asp?sec ... code=16378
Det måste ha blivit något fel på kameran, det ser ut som en präktig kalaskagge som putar ut!!!???
http://www.bassplayer.com/story.asp?sec ... code=16378
Det måste ha blivit något fel på kameran, det ser ut som en präktig kalaskagge som putar ut!!!???

- Simon Andersson
- Medlem++
- BBQV
- Forumvärd
- pn
- Medlem
Tusen tack!!!
En sak som förvånade mig var att Bryan Beller verkligen inte ville hålla med om att låten gick i 4/4 förutom "refrängen". Jag drog ner tempot till hälften och spelade till en 4/4 trumtakt och mailade en mp3, men han ville inte få in det i sin skalle!
Gustaf, min buksvåger i mäsktunnan: Varför gör dom det så omständigt? Figuren vandrar ju i takten, ska det vara så märkvärdigt???
En sak som förvånade mig var att Bryan Beller verkligen inte ville hålla med om att låten gick i 4/4 förutom "refrängen". Jag drog ner tempot till hälften och spelade till en 4/4 trumtakt och mailade en mp3, men han ville inte få in det i sin skalle!
Gustaf, min buksvåger i mäsktunnan: Varför gör dom det så omständigt? Figuren vandrar ju i takten, ska det vara så märkvärdigt???
Ja du, det där har jag också försökt klargöra för folk... Först blev jag väldigt förvånad att inte Beller klippte det, han har ju spelat Zappas musik i flera år. Sen kom jag på att det nog var just därför! Zappa hade ju massor med polyrytmik och udda taktarter i sin musik så han väljer nog att höra på det sättet.pn skrev:Tusen tack!!!
För övrigt är jag JÄVLIGT AVUNDSJUK!!! Dock inte missunnsam...