Nästa helg smäller det - European Bass Day

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Nästa helg smäller det - European Bass Day

Inlägg av MALA »

Hi ho, åker ner nästa helg och tänkte kolla om det är någon som har speciella frågor om speciella produkter från specifika tillverkare. Ni kan kolla på http://european-bassday.com/ och se vilka som ställer ut. Jag kan plocka med mig info och ett frågebatteri men kan inte garantera att jag hinner med allt, har lite andra grejer att sköta också :wink: Rapport och svar läggs ut här på forumet.

Extra kul för mig är att huvudattraktionen Fernando Saunders antagligen kommer att spela på min egen nybyggda, egendesignade bas (jag har inte sett den själv ännu i färdigt skick) men det är min helvita bandlösa femma med rosewoodbräda och vit integrerad ramp/mickar. Fernando har spelat med bl a Jeff Beck/Jan Hammer Group. Lou Reed, Marianne Faithfull, Steve Winwood, Eric Clapton, Jimmy Page, Joan Baez, John McLaughlin / The Mahavishnu Orchestra, Pat Benetar and Heart.

Jag har bett honom att tvätta händerna innan han tafsar på min bas. Ska passa på att filma också.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

WOW! KUL! Jag har inga frågor, men önskar dig en trevlig resa!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

ett tips; Titta till Yves Carbonne om du inte redan märkt honom i på denna jord. En grym basist (dock spelar han på så kallad "möbelbas" alltså typ minst tio strängar ;) ) men han spelar grymt bra bandlöst och grymt bra vanligt också tycker jag!
grejor
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Här kommer lite bilder från helgens övningar

Charlie Moreno med min nya bandlösa (den är inte 100% färdig, rampen ska bli vit men jag har den innan jul)

Bild

Bild

Mr Thomas himself (TecAmp) med en Bad Bull på 2100 W och BadCab (215, 212 och 410 i samma låda på enbart 55kg). Fruktansvärt tryck med välljud, det ringer fortfarande i öronen.

Bild

Charlie Moreno med sin Windmill signatur tenorbas

Bild

The Bass Ninja in action, sanslöst akrobatnummer, måste upplevas i verkligheten.

Bild

Giorgio Santisi levererade i mitt tycke de snyggaste solona, här med Windmill JBas5 och TecAmp Tiger 600 + 2 X 212

Bild

Manou Gallo svarade för det absolut funkigaste, afrikanskt gungande denna dag, här med en Windmill Proto och spelade på en TecAmp BlackCat och TecAmp 810

Bild

Bild

Bild

Bild

Mike Kraft levererade latinamerikanskt med min gamla JModern och TecAmp Performer

Bild

Till sist - Fernando Saunders som lade beslag på min nya JBass fretless, jag hade nog kunnat sälja fem stycken av den här under dagen. Sanslöst bra. Även Fernando spelar numera på TecAmp. Han kommer att låna min bas till Lou Reeds Europaturné, lite kul faktiskt :lol:

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Låter som en trevlig tillställning! Mycket Windmill och Tecamp!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

basmartin skrev:Låter som en trevlig tillställning! Mycket Windmill och Tecamp!
Oh ja, det är många jazz- och funkbasister som kör Windmill nu, det verkar också som om många av de europeiska basisterna bytt från Markbass till TecAmp. Observera nu att detta inte är något jag påverkar, jag tar hand om Sverige och den här övningen ligger helt utanför min egen planläggning. Grymt bra musiker och tillika bra musikaliska uppträdanden, helt klart.

Ska också tillägga att jag åker till Italian BassDay i Rom i slutet av januari, enbart för att det är så grymt kul :P
Senast redigerad av MALA den tis 11 dec 2007, 16:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Måste lägga till en edit: på wish-listen tror ja bestämt...
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

berätta mer om bassninjasen!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

the_great_alfonzo skrev:berätta mer om bassninjasen!
Han kör enmansshow med loopar och kör in hela symfonisättningar med syntbasen. Kör dessutom extremt teknisk slapping på sin bandlösa, ofta i tempo på 200 bpm och uppåt. Han kör ett fantastiskt kroppsspråk när han spelar med riktiga martial artsrörelser och jag tror att han värmde upp i minst två timmar innan framträdandet. Jag tycker bäst om honom i små doser, typ 20 minuter, det kan bli lite för mycket av det goda. Kolla om det finns något på Tuben, jag videofilmade hans framträdande men kommer inte att sätta mig och redigera just nu
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Kul att se basen..

Antingen är Saunders liten.. eller så är basen ett monster!!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Liten skrev:Kul att se basen..

Antingen är Saunders liten.. eller så är basen ett monster!!
Han är liten, det är standard jazzmått på kroppen :D
Skriv svar