[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=akv1xOqNZHI[/youtube]
Nån som gillar detta?
Jag trodde att det var Dolby som proddat men jag tror inte han proddade den här låten...
varför inte göra som Hellman och rådfråga Wikipedia direkt?
Det var tydligen Paddy, sångaren, själv som producerade den här...
Men detta var dolby:
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
BBQV skrev:Måste plocka fram den också! Chain of fools-covern är ball!
Men hallå...det finns alltså fler fans av Little Ceasar här?
Jag tycker jag tjatat helt utan att få någon respons om detta lysande band!!!!
Tyvärr var deras gig på Hultsfred 92 så uselt att jag var tvungen att gå efter några låtar, då har jag ändå sett en del usla gig genom åren...
Oj, jag har helt missat att du pratat om dem. 1992 så hade de väl släppt sin andra platta? Jag har inte hört den på länge men jag minns att jag tyckte den var ganska tråkig.
Ja, första plattan var riktigt bra och tvåan blev lite av ett antiklimax. Minst sagt.
Det var lite sista spiken i kistan att se dem live när de inte presterade alls...kan ha varit ljudet också...minns inte riktigt, men jag minns att jag var oerhört besviken eftersom jag tog mig till Hultsfred för att se just LC.
De håller ju på och comebackar för fullt gubbarna men jag vet inte hur mycket man skall följa det...vårdar minnet av första plattan så länge...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
f-bass skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=akv1xOqNZHI[/youtube]
Nån som gillar detta?
Jag trodde att det var Dolby som proddat men jag tror inte han proddade den här låten...
varför inte göra som Hellman och rådfråga Wikipedia direkt?
Det var tydligen Paddy, sångaren, själv som producerade den här...
Men detta var dolby:
Javisst är han...försökte hitta "cruel" men den verkar inte finnas på youtube....Måste lyssna NU.
Vem proddade Desolation Boulevard? Han är värd att nämnas, tycker jag....
<Nicky Chin och Mike Chapman , kanske?
Rupert Hine är en intressant producent. Ibland blir det lite väl konstnärligt, men han är inte rädd för att ta ut svängarna! Jobbat med alla möjliga, från Rush till Thompson Twins...
"If you reach perfection your standards are too low."
f-bass skrev:Vem proddade Desolation Boulevard? Han är värd att nämnas, tycker jag....
<Nicky Chin och Mike Chapman , kanske?
Var för lat för att gå upp en våning och kolla på plattan, så jag gurglade "Desolation Boulevard" och fick fram "Mike Chapman in association with Nicky Chinn" i Wiki.
SP gör ett fräckt solo på My Generation. Inte ett smack likt JE utan en egen grej.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
På 70-talet tjatade en polare jämt om Norman Whitfield... fan "PRODUCED BY NORMAN WHITFIELD" var ju i dubbelt så stort teckensnitt som artisten.
De där Aussie nissarna Wanda & Young var lite nyskapande när det begav sig. Tycker Flash & The Pan plattor var rätt muffiga.
Men mitt idealsound just nu är The Sonics första platta... hittar bara inspelningsteknikerns namn i jätteliten text "Keaney Barton"
Kanon... så skall det låta. Bästa trumljudet.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Det pratades för länge sedan i den här tråden om Bowie, min store husgud. Själv kan jag fortfarande inte lyssna mig mätt på Hunky Dory, som är proddad av Ken Scott. Han är väl mest känd som inspelningstekniker på 60-talet (Abbey Road), men producerade rätt mycket på 70-talet (även Ziggy Stardust och Aladdin Sane).
Hunky Dory har så jädra mycket sköna ljud och effekter som bara sitter helt rätt. Och, givetvis, grymt snyggt inspelat.
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Doningen skrev:Det pratades för länge sedan i den här tråden om Bowie, min store husgud. Själv kan jag fortfarande inte lyssna mig mätt på Hunky Dory, som är proddad av Ken Scott. Han är väl mest känd som inspelningstekniker på 60-talet (Abbey Road), men producerade rätt mycket på 70-talet (även Ziggy Stardust och Aladdin Sane).
Hunky Dory har så jädra mycket sköna ljud och effekter som bara sitter helt rätt. Och, givetvis, grymt snyggt inspelat.
Basmagnus skrev:
Tidigare fanns ett fenomen kallat "Eastman tapes" (var du med ngn gång, Elias?) där ett gäng musiker och sångare samlades i Eastmanstudion en kväll med massa dryck.
Sångarna (och sångerskorna förstås) hade med sig en eller flera låtar och bandet sattes ihop av de musiker som var där sen fick man max 10min till rep/soundcheck och sen tagning. Bara första tagningar.
Ibland blev det fylletagningar, ibland rätt bra och ibland så blev det helt magiska tagningar. Saknar det....
Nä, jag fick aldrig vara med! Men så jävla kul koncept. Egentligen borde man återuppliva det i någon trevlig studio.
Hmmm..... Jag råkar ju ha en studio.... och ni o några andra av mina vänner håller ju på med musik.... och nu närmar sej en mörk och tråkig årstid... hmmmm
Basmagnus skrev:
Tidigare fanns ett fenomen kallat "Eastman tapes" (var du med ngn gång, Elias?) där ett gäng musiker och sångare samlades i Eastmanstudion en kväll med massa dryck.
Sångarna (och sångerskorna förstås) hade med sig en eller flera låtar och bandet sattes ihop av de musiker som var där sen fick man max 10min till rep/soundcheck och sen tagning. Bara första tagningar.
Ibland blev det fylletagningar, ibland rätt bra och ibland så blev det helt magiska tagningar. Saknar det....
Nä, jag fick aldrig vara med! Men så jävla kul koncept. Egentligen borde man återuppliva det i någon trevlig studio.
Hmmm..... Jag råkar ju ha en studio.... och ni o några andra av mina vänner håller ju på med musik.... och nu närmar sej en mörk och tråkig årstid... hmmmm