Och det DÄR inlägget var en GIGANTISK tankevurpa från min sida vad det gäller läsförståelse och matematik så det tar vi bort tror jag.......!

*Slut Edit*
Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.bootsy skrev:bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Kan du inte bara släppa honom nu, han kommer inte att kunna ge dig ett enda svar du blir nöjd med.Jan Hellman skrev:Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.bootsy skrev:bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
bootsy skrev:Kan du inte bara släppa honom nu, han kommer inte att kunna ge dig ett enda svar du blir nöjd med.
Och vad har det för betydelse om han inte hade koll på det? Hitman säger själv att han betalar för den musik han konsumerar men han tycker att det är korkat att betala upphovsmän via lagringsmedia som han inte använder för deras musik. Ljuger han? Är han girig? Ingen aning, men vi måste väl ändå utgå ifrån att det han skriver stämmer, alltså att han betalar för de musik han konsumerar. Det är möjlig att han sagt nåt annat än det men det är i alla fall vad jag sett honom skriva.Jan Hellman skrev:Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.bootsy skrev:bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Som sagt, läge att lägga ner men han säger samtidigt att han köper lagringsmedia från Tyskland för att komma undan privatkopieringsavgiften, vilket man inte gör för den finns även där.....Svensson skrev:Och vad har det för betydelse om han inte hade koll på det? Hitman säger själv att han betalar för den musik han konsumerar men han tycker att det är korkat att betala upphovsmän via lagringsmedia som han inte använder för deras musik. Ljuger han? Är han girig? Ingen aning, men vi måste väl ändå utgå ifrån att det han skriver stämmer, alltså att han betalar för de musik han konsumerar. Det är möjlig att han sagt nåt annat än det men det är i alla fall vad jag sett honom skriva.Jan Hellman skrev:Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.bootsy skrev:bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Nej Copyswede och dom svenska upphovsmännen får inte en spänn MEN han kommer inte undan avgiften utan den tyska motsvarigheten till Copyswede och dom tyska upphovsmännen kommer till gagna istället. Om det endast är privatkopieringsavgiften han vill komma undan så funkar det inte att handla i Tyskland. Jag har rekommenderat Afganistan. Jag TROR inte att avgiften finns där. Att han i övrigt betalar för den musik han konsumerar har jag inte sagt någonting negativt om. Det är bara bra. Hi-life och tummen upp.Men nu löser jag detta genom att köpa disk och tom-CD/DvD i Tyskland via en släkting. CopySwede får inte en spänn av mig.
SOMEONE IS WRONG ON THE INTERNET!!!!GÅR inte att lägga ned då....hajjaruväll....Svensson skrev:Men vad har det för betydelse????? Bryter han mot någon lag om han köper lagringsmedia från Tyskland? får man inte tycka illa om Copyswede? Om han hellre vill betala tyska artister än svenska so what????????????????? Säger du åt mig att lägga ner?????
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Släpp det där nu.lill_frasse skrev:Hitman skrev det där 1 gång utan att ha koll på läget och du har nu i 2 trådar och gud vet hur många sidor tjötat och hakat upp dig på det. Alla kan vi göra våra misstag släpp det nu.
Såg någonstans att man kunde hitta låtlistor på spotify också skänker de en slant till musikhjälpen 2012
http://www.tunaspot.com/sa-har-fungerar ... njen-mh12/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om du läser igen det jag skrev så var det formulerat till mig själv då många påpekat detta. MEN det är himla svårt att lägga ner när ingen annan gör det. Förutom Hitman då, ironiskt nog.....Svensson skrev:Men vad har det för betydelse????? Bryter han mot någon lag om han köper lagringsmedia från Tyskland? får man inte tycka illa om Copyswede? Om han hellre vill betala tyska artister än svenska so what????????????????? Säger du åt mig att lägga ner?????
Nej man kan nog inte påstå att detta blir en "guldgruva" för Copyswede. Copyswede är en ekonomisk förening som samägs av upphovsmännens och konstnärernas intresseorganisationer och jag tror faktiskt att vartenda en av dessa inte är vinstdrivande utan pengarna går till upphovsmännen förutom lite stipendier och annat liknande. Om det nu blir en "guldgruva" för någon så är det inte Copyswede utan upphovsmännen/konstnärerna som pengarna kommer till gagn. Så det blir lite svårt att tycka illa om Copyswede utan att samtidigt tycka illa om landets upphovsmän och konstnärer. För det är dom som äger Copyswede.En mobilavgift kan bli en guldgruva för Copyswede. Om de tyska avgiftsnivån tillämpas på fjolårets svenska smarttelefonförsäljning betyder det årsintäkter på mellan 80 och 220 miljoner kronor.
Det du och folk bör tänka på kanske är att inte säga till folk att gå vidare och samtidigt formulera en fråga..... Det gör det NÅGOT svårt att avsluta. Det sista jag skrev i inlägget ovan är det sista jag har att säga om detta. Och det oavsett frågor. Svaren finns på det helt fantastiska internet! Om man orkar leta....Svensson skrev:Bara lite lustigt när du startar tråd efter tråd och själv kör dem i väggen genom att fortsätta att älta och älta samma sak samtidigt som du uppmanar andra att släppa och gå vidare. Man kan inte kräva att alla andra ska släppa och gå vidare så man själv får sista ordet, det funkar inte så.
Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla.macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
Så jo, man kan ogilla utan att ogilla.
Du citerade mig och skrev: "Som sagt, Hitman kommer aldrig att svara på detta så lägg ner nu.", kan jag tolka det på annat sätt än att du riktat det till mig? Nåväl skit samma. Du säger att man tycker illa om Sveriges alla låtskrivare om man tycker illa om Copyswede, med den logiken så tycker man alltså illa om alla butiksanställda om man inte gillar Coop? Eller kanske alla som är medlem i Coop eftersom det är en medlemsägd ekonomisk förening?Jan Hellman skrev:
enmassatext..
//J
Var har jag sagt till folk att gå vidare och samtidigt formulerat en fråga!?Jan Hellman skrev:Det du och folk bör tänka på kanske är att inte säga till folk att gå vidare och samtidigt formulera en fråga..... Det gör det NÅGOT svårt att avsluta. Det sista jag skrev i inlägget ovan är det sista jag har att säga om detta. Och det oavsett frågor. Svaren finns på det helt fantastiska internet! Om man orkar leta....Svensson skrev:Bara lite lustigt när du startar tråd efter tråd och själv kör dem i väggen genom att fortsätta att älta och älta samma sak samtidigt som du uppmanar andra att släppa och gå vidare. Man kan inte kräva att alla andra ska släppa och gå vidare så man själv får sista ordet, det funkar inte så.
är inte xxxx synonymt med evighetsbråk?bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Helt rätt i det Macahan skriver så varför hävdar du då att Hitman tycker illa om Sveriges alla upphovsmän iom att han inte gillar Copyswede?Jan Hellman skrev:Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla.macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
Så jo, man kan ogilla utan att ogilla.Allt gott.
//J
Men Svensson..... Tyck illa om AVGIFTEN! Det är helt ok. Hur många gånger ska jag behöva skriva det innan du fattar? Men att kalla folk för parasiter och annat är inte sakligt när en förening helt enkelt agerar efter en lagstiftning som inte enbart är nationell. Skilj på sak och person/organisation. Det är allt jag säger. Om man nu tycker illa om Coop så får man väl helt enkelt strunta i att handla där. Och om man inte gillar Privatkopieringsavgiften så får man väl handla lagringsmedia där avgiften inte finns. Vilket är utanför EU/västvärlden. Så. Nu är det ditt fel att jag åter igen skrev om detta.Svensson skrev:Du citerade mig och skrev: "Som sagt, Hitman kommer aldrig att svara på detta så lägg ner nu.", kan jag tolka det på annat sätt än att du riktat det till mig? Nåväl skit samma. Du säger att man tycker illa om Sveriges alla låtskrivare om man tycker illa om Copyswede, med den logiken så tycker man alltså illa om alla butiksanställda om man inte gillar Coop? Eller kanske alla som är medlem i Coop eftersom det är en medlemsägd ekonomisk förening?Jan Hellman skrev:
enmassatext..
//J
Ett tips, sluta skriv så slutar alla andra också. Som jag skrev innan, du kan inte häva ur dig nåt och samtidigt uppmana dig själv och alla andra att lägga ner så att du får stå oemotsagd och få sista ordet. Det fungerar inte så.
Jag trodde ditt syfte med de här trådarna främst var att förmedla information och nyheter till de som vill in i branschen, kanske studerar och så. På vilket sätt är Hitmans konsumtionsvanor intressanta för dom?Jan Hellman skrev:Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant.
Upphovsmännen äger Copyswede. macahan har mig veterligen aldrig använt ord som "parasiter" av vad jag vet. Som sagt, tyck illa om avgiften i sig och gör något för att få bort den. Men skilj på sak och person.Svensson skrev:Helt rätt i det Macahan skriver så varför hävdar du då att Hitman tycker illa om Sveriges alla upphovsmän iom att han inte gillar Copyswede?Jan Hellman skrev:Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla.macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
//J
Och det är ju exakt precis det Hitman gör så varför ältar du detta om och om igen? För CopySwede huserar väl ändå inte i Tyskland?Jan Hellman skrev:Men Svensson..... Tyck illa om AVGIFTEN! Det är helt ok. Hur många gånger ska jag behöva skriva det innan du fattar? Men att kalla folk för parasiter och annat är inte sakligt när en förening helt enkelt agerar efter en lagstiftning som inte enbart är nationell. Skilj på sak och person/organisation. Det är allt jag säger. Om man nu tycker illa om Coop så får man väl helt enkelt strunta i att handla där. Och om man inte gillar Privatkopieringsavgiften så får man väl handla lagringsmedia där avgiften inte finns. Vilket är utanför EU/västvärlden. Så. Nu är det ditt fel att jag åter igen skrev om detta.Svensson skrev:Du citerade mig och skrev: "Som sagt, Hitman kommer aldrig att svara på detta så lägg ner nu.", kan jag tolka det på annat sätt än att du riktat det till mig? Nåväl skit samma. Du säger att man tycker illa om Sveriges alla låtskrivare om man tycker illa om Copyswede, med den logiken så tycker man alltså illa om alla butiksanställda om man inte gillar Coop? Eller kanske alla som är medlem i Coop eftersom det är en medlemsägd ekonomisk förening?Jan Hellman skrev:
enmassatext..
//J
Ett tips, sluta skriv så slutar alla andra också. Som jag skrev innan, du kan inte häva ur dig nåt och samtidigt uppmana dig själv och alla andra att lägga ner så att du får stå oemotsagd och få sista ordet. Det fungerar inte så.
Så du accepterar alltså Hitmans åsikter men inte hur han uttrycker sig. Ok.Jan Hellman skrev:Upphovsmännen äger Copyswede. macahan har mig veterligen aldrig använt ord som "parasiter" av vad jag vet. Som sagt, tyck illa om avgiften i sig och gör något för att få bort den. Men skilj på sak och person.Svensson skrev:Helt rätt i det Macahan skriver så varför hävdar du då att Hitman tycker illa om Sveriges alla upphovsmän iom att han inte gillar Copyswede?Jan Hellman skrev:Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla.macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
//J