Thanx.Hendrix brukade tacka med gitarren (dra iväg en ton upp och ner för greppbrädan så låter det som ett "thank you"),jag brukar göra så med min mutron.skulle göra det för er nu......
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Tv 4 låten är det bara musicman och mitt pedalbord,jag tror det är som mest 4 spår bas på en gång...
Wyz groove är bara alembic,gitarren spelar jag på min gamla strata och en lånad colorsound overdrive.
Paint är båda dom,melodier och solo på musicman,slap och djup syntbas på alembic
Har inte använt någon riktig stärk på ovanstående utan bara pedaler och mini porta.piano och stråk spelar jag på ett gammalt roland piano
Red house är på musicman,förstärkeriet var 100W marshall super bass med en 4x12 +2x12 och en Boogie 100w mkll topp med ett fender leslie,har jag för mej....+ me5 delay ,morley power wah och en glad publik.
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
stonecake var grymma!
jag äger acoustic toilets skivan som jag tycker är mkt fin.
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry... http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag finns att lyssna på på myspacen. Alla låtar är med min gamla plywoodbas med sensträngar. För bassister är kanske tredje låten, NoNoBaby, intressantast eftersom där hörs basen tydligt... Enkanalsinspelning och gamla RCA bandmickar.
TommyLove skrev:Jag finns att lyssna på på myspacen. Alla låtar är med min gamla plywoodbas med sensträngar. För bassister är kanske tredje låten, NoNoBaby, intressantast eftersom där hörs basen tydligt... Enkanalsinspelning och gamla RCA bandmickar.
Inspelat med: Spector Rebop5DLX, BOSSGT6-B, Ampeg SVT450H och Ampeg SVT810E. Inspelningen är både line och mick. Introt och outrot har mer mickning medans resten av låten är mest line. Mickade kanalen stal för mycket mellanregister.
Vi spelar inte nu längre men jäklar vad kul vi hade! Kolla in och kom med synpunkter. Ska också tillägga att det inte är nåt fel på era högtalare. Det ska låta så..
Vi spelar inte nu längre men jäklar vad kul vi hade! Kolla in och kom med synpunkter. Ska också tillägga att det inte är nåt fel på era högtalare. Det ska låta så..
Kul grejer. Sån't vill jag spela igen. Underbart med Rhodes (vilket jag tror att det är). Det var precis den här typen av musik jag höll på med under mitten av 70-talet, den kanske roligaste perioden i mitt musikliv, nyköpt jazz -62 och allt. Massor med improvisation och experimenterande. Vi tog en timmas spelning en gång, utan att ha en enda "låt" att falla tillbaka på. har tyvärr inget dokumenterat från den här lyckliga tiden.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
I Irene Panik spelar jag keyboard...
I det andra bandet spelar jag bas och vi gjorde en inspelning där trummorna låter pappkartong så jag jag lägger med en egen låt.
Bas, gitarr, sång och trumprogrammering av mig.
Det låter som det låter men jag har gjort det själv iaf.
TommyLove skrev:Jag finns att lyssna på på myspacen. Alla låtar är med min gamla plywoodbas med sensträngar. För bassister är kanske tredje låten, NoNoBaby, intressantast eftersom där hörs basen tydligt... Enkanalsinspelning och gamla RCA bandmickar.
Låter riktigt fränt spelar ni något nära Uddevalla nån gång
hade vart kul och komma och höra på er.
Körde upp ett liveklipp på youtube när vi körde Freddie Kings Woman Across The River en kall förmiddag i Boden, Februari tidigare iår. Inte det mest visuellt roligaste gigget men trevligt ändå!
Jag kan själv se hur min teknik har utvecklas sen dess, ibland ser man hur jag använder Jamerson-hooken som nu är avvänjd. Lite tråkigt när man nött bort sin egna hemmagjorda stil och istället har ett run of the mill standard-spelsätt... tills man tänker på hur mycket bättre man spelar nu än då