Help Wanted

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Gött. Pelle kommer snart få PM :D
/Linus
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

daionsavage skrev: njaaaaeeee.... Det är väldigt skönt att bli "tillknäckt", men för varje gång man gör det minskar den knäckta ledens egna motstånd mot att hamna i fel läge på nytt. Jag går hellre till en sjukgymnast och får ett träningsprogram som stabiliserar leden man har problem med, sedan kan man låta sjukgymnasten manipulera leden (att knäcka till en led heter tydligen så på vårdsvenska) då man är såpass stadig att den inte glider fel lika lätt som tidigare.
Det ligger en del i det du säger.
Men om det finns låsningar måste de lossas, annars kommer musklerna att kompensera för låsningen med snedbelastning som följd och då börjar det hända grejor.
Men visst, att gå till kiropraktor för ofta är givetvis inte bra.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Axman
Medlem+

Inlägg av Axman »

Fläppen skrev:
Liten skrev:Jag vet ju hur du står när du lirar.. mitt tips är att du höjer basen något om du ska lira saker som är mer krävande för vänsterhanden.. Du kan fortfarande få en bra "lång" armlängd ner till strängarna med högerhanden om det är så du vill lira genom att dra upp halsen mot dig samtidigt, så du får "access" till halsen..
Som du har basen nu är det nog svårt att inte enbart lira med baseball-greppet.. och när du försöäker.. så krampar handen..

(detta är mina gissningar bara..)
Nu är jag här och tjatar igen...men om du provar "axelbandetmellanbenenmetoden" så händer precis det som Liten beskriver här ovan.
/T
Axelbandetmellanbenenmetoden?
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+

Inlägg av Myxomatosis »

Axman skrev:
Fläppen skrev:
Liten skrev:Jag vet ju hur du står när du lirar.. mitt tips är att du höjer basen något om du ska lira saker som är mer krävande för vänsterhanden.. Du kan fortfarande få en bra "lång" armlängd ner till strängarna med högerhanden om det är så du vill lira genom att dra upp halsen mot dig samtidigt, så du får "access" till halsen..
Som du har basen nu är det nog svårt att inte enbart lira med baseball-greppet.. och när du försöäker.. så krampar handen..

Nu är jag här och tjatar igen...men om du provar "axelbandetmellanbenenmetoden" så händer precis det som Liten beskriver här ovan.
/T
Faktiskt precis som det låter. :P Axelbandet går från axeln -> bakom ryggen -> mellan benen. (Har jag för mig i alla fall. :))
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

Axman skrev:
Fläppen skrev:

/T
Här kommer den

Bild

Bild

Bild

Bild

/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+

Inlägg av Utte »

Här kommer den
HAHAHAHHAHAHAHA
Senast redigerad av Utte den tor 04 dec 2008, 20:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

Utte skrev:
Här kommer den
HAHAHAHHAHAHAHA
[/quote]

Kombination basspel och "stand up" comedy, inte sant?
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+

Inlägg av Utte »

Fläppen skrev:
Utte skrev:
Här kommer den
HAHAHAHHAHAHAHA
Kombination basspel och "stand up" comedy, inte sant?
Hahaha! Jovisst! Fin combo
Skriv svar