MALA skrev:Bara looks och attityd eller?blackparkas skrev:
Känslor?
vad har det med musik att göra?
Det är därför Angus Young är en av mina favoritgitarrister

Johannes skrev:[De ringde tydligen inte ens och frågade. Vilka idioter!
http://madanthonyblog.blogspot.com skrev:It's not that I'm not touring with Van Halen because I'm going out with Sammy, I'm going out with Sammy because I was not invited to do the VH tour.
Nepotism är alltid bra.http://madanthonyblog.blogspot.com skrev:One last note from myself to all the Van Halen fans out there who will be attending their shows...Wolfgang is a great kid, so don't judge him too harshly. I'm sure he'll do just fine!
Snäll kille, Anthony...Wall skrev:Johannes skrev:[De ringde tydligen inte ens och frågade. Vilka idioter!http://madanthonyblog.blogspot.com skrev:It's not that I'm not touring with Van Halen because I'm going out with Sammy, I'm going out with Sammy because I was not invited to do the VH tour.Nepotism är alltid bra.http://madanthonyblog.blogspot.com skrev:One last note from myself to all the Van Halen fans out there who will be attending their shows...Wolfgang is a great kid, so don't judge him too harshly. I'm sure he'll do just fine!
Hälsar,
/Wall
Med åren kommer du att fatta vilka genier båda bröderna Young är, oavsett skoluniform. Det fanns en tid då jag också bara gillade AC/DC för låtarnas skull men ju äldre man blev, desto mer fattade man att de spelar saker som ingen annan i världen skulle klara av.knedy skrev:MALA skrev:Bara looks och attityd eller?blackparkas skrev:
Känslor?
Och det var därför jag skrev i mitt inlägg: "Om man ser bakom Angus Youngs attityd finns det en grym bluesgitarrist"Johannes skrev:Med åren kommer du att fatta vilka genier båda bröderna Young är, oavsett skoluniform. Det fanns en tid då jag också bara gillade AC/DC för låtarnas skull men ju äldre man blev, desto mer fattade man att de spelar saker som ingen annan i världen skulle klara av.knedy skrev:MALA skrev:Bara looks och attityd eller?blackparkas skrev:
Känslor?
GrafZeppelin skrev: James Hetfield
Hm... på vilket sätt menar du? Mer än att han har rätt stil när han lirar?Johannes skrev:Mala: Precis. Han var ju bra bluesgitarrist redan som tonåring.
Prakas: Hetfield är ju grym!
Om det är George Benson du menar så har jag skrivit han, jäklarns schyssta fraseringar i sitt spel och mysigaste jazz-ljudet jag hört.Liten skrev:Såg att wah wah lades till.. tack Bean! George Bensen?? Anyone??
Gilbert Paul eller Gilbert Hurricane? En av dom är väldigt bra!Liten skrev:Såg att wah wah lades till.. tack Bean! George Bensen?? Anyone??
Får slå ett slag för mina gammla hjältar också när alla trummar på Vai å Eddie:
Ritchie Kotzen
Joe Bonamassa
Nuno.. (vissa låtar.. långt ifrån allt..)
Gilbert! FFS.. Gilbert.. haha ... den stackarn kom av sig 5 ggr på introt till "Wild World" när dom giggade i globen.. men allt är förlåtet!
Ville bara liva upp med lite glam!..
Kirk är INTE den bra av de två. Han är som du säger värdelös. Den som inte håller med borde nog se över sitt gehör. Maken till surgitarrist har sällan eller rent av aldrig hörts bland de gitarrister som spelar i stora band. Skulle väl vara Santana då men inte ens han kommer upp i Kirks klass.blackparkas skrev:Hm... på vilket sätt menar du? Mer än att han har rätt stil när han lirar?Johannes skrev:Mala: Precis. Han var ju bra bluesgitarrist redan som tonåring.
Prakas: Hetfield är ju grym!
Kirk är väl den som är "bra" av de där två, och han är ju värdlös...
Men å andra sidan så var topic bara favvogitarrist, inte skickligaste gitarristen.
Eller förresten, vi tar inte den här diskussionen. Efter att ha läst det du skriver ovan så tar jag tillbaka det jag skrev om att vara omusikalisk i mitt förra inlägg. Står du för det jag markerat i fet stil så har du dömt dig själv till att för evigt vandra i de omusikaliskas dal. Säger jag som fortfarande inte gillar Metallica men någon måtta på dumheterna får det faktiskt vara.blackparkas skrev:GrafZeppelin skrev: James Hetfield
Det här känner jag nästan att jag måste få en motivering till?
Har aldrig känt att Hetfield varit särskilt grym på gura, vare sig när det gäller känsla el. tekniskt.
Jo, en: Hetfield. Hör man inte det så finns det alltid andra saker än musik att förgylla sin fritid med. Fiske kanske? Eller sport, många tycker det är kul med sport. Fotboll och hockey är populära idrotter. Gå en matlagningskurs eller kanske flyga radiostyrda flygplan. Det finns massa kul hobbys att välja mellan, möjligheterna är oändliga.blackparkas skrev:Äh, sluta upp nu...
Det är väl ingen av de där som är några monster till musiker egentligen...
Äh, skärp dig nu.Johannes skrev:Jo, en: Hetfield. Hör man inte det så finns det alltid andra saker än musik att förgylla sin fritid med. Fiske kanske? Eller sport, många tycker det är kul med sport. Fotboll och hockey är populära idrotter. Gå en matlagningskurs eller kanske flyga radiostyrda flygplan. Det finns massa kul hobbys att välja mellan, möjligheterna är oändliga.blackparkas skrev:Äh, sluta upp nu...
Eller så är det så att 50.000.000 flugor inte kan ha fel...blackparkas skrev:Äh, skärp dig nu.Johannes skrev:Jo, en: Hetfield. Hör man inte det så finns det alltid andra saker än musik att förgylla sin fritid med. Fiske kanske? Eller sport, många tycker det är kul med sport. Fotboll och hockey är populära idrotter. Gå en matlagningskurs eller kanske flyga radiostyrda flygplan. Det finns massa kul hobbys att välja mellan, möjligheterna är oändliga.blackparkas skrev:Äh, sluta upp nu...
Nu är du bara grollsugen...
Passa så jag inte köper Mesan innan du hinner på den...
Du har inte sett Some Kind Of Monster va?
EDIT: Förresten så finns det 1000-tals som tycker Santana är en grym gitarrist, jag är inte en av dem, men det finns en hel del...
Kanske är så enkelt att man ser till olika kvalitéer i en musiker.
Som sagt, ämnet var favoritgitarrister och det kan man få ha vem som helst utan att motivera. Jag vill bara dela med mig om min egen högst personliga åsikt och det är att Santana suger, och han har det absolut fulaste gitarrljudet jag har hört (så, nu var det sagt)blackparkas skrev: Förresten så finns det 1000-tals som tycker Santana är en grym gitarrist, jag är inte en av dem, men det finns en hel del...
Kanske är så enkelt att man ser till olika kvalitéer i en musiker.