mr boom - hatten av?
- Boom
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
Hehe..Boom skrev:Det är ju inte killarna man vill få "gulligull" ifrån (om man nu inte gillar det förstås).
Tänkte jag skulle ändra min story till "var ute o testade en JetPack och glömde fylla på tillräckligt med soppa, bränslet tog slut när jag flög över mölndal"
Eller varför inte: Hennes man lyckades pricka knät med studsarn?

- Klopper
- Hedersmedlem
+ hur mycket som helst!MALA skrev:BOOM är en riktig basist (hur man nu ska tolka det, från min sida är det 100% positivt). Supertight och hur musikaliskt som helst. Att han dessutom är mycket ödmjuk och supertrevlig gör inte saken sämre. Hatten av !
Boom, din skurk, nu måste jag öka på mängden timmar som jag övar!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Geddan
- VIP medlem
- Boom
- VIP medlem
Hehe, tackar. Nä ingen GK där inte. Det är en Sansamp BDDI, rakt in i preampen på ljudkortet. Sen har jag lagt på en SMACK (kompressor) i ProTools.lowfreq skrev:Gillar "Rocco"-soundet på "Bathroom Walk". Vad hade du för stärk och grejer när du spelade in det? Låter som G-K.
Först måste jag bli kvitt kryckorna och lära mig gå igen bara.Geddy_Lee skrev:Var in och lyssnade lite för hastigt för ett tag sedan, men jag vet att jag blev impad.
Ska ta och botanisera lite mer när jag får tid.
Vore kul att få uppleva Andy live.
Har ju mest spelat i studio de senaste åren, men jag säger till när det blir live.
- Fläppen
- Medlem+
Hej
Har nu varit inne på Boom's Myspace-sida jag också. Tycker det låter kanonbra. Jag fick lägga örat alldeles intill datorn (bärbar med skräphögtalare), för att höra Boom under medley't. Det jag hörde lät bra i alla fall. Många här inne på forumet verkar vara väletablerade och duktiga musiker. Tur att det inte är nå't krav på detta för att få vara med.
Mvh
Thomas
Har nu varit inne på Boom's Myspace-sida jag också. Tycker det låter kanonbra. Jag fick lägga örat alldeles intill datorn (bärbar med skräphögtalare), för att höra Boom under medley't. Det jag hörde lät bra i alla fall. Många här inne på forumet verkar vara väletablerade och duktiga musiker. Tur att det inte är nå't krav på detta för att få vara med.
Mvh
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
- calif de funk
- VIP medlem
Boom! ... Boom, Boom, Boom... what a haleluja moment dude. Varmt, stabilt, inventivt, kanon sound och tajming... du är Sveriges Nathan East. Jag blir så glad på att lyssna på dig.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- Noelredding
- Medlem++
Nej det här sög ju balle! Buuuuuu!
Nej, skämt åtsido, riktigt tajt och fint spelande. Ett lysande exempel på smakfullt basspel för varje aspirerande basist

Nej, skämt åtsido, riktigt tajt och fint spelande. Ett lysande exempel på smakfullt basspel för varje aspirerande basist

Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
- Folxam
- Medlem+
medleyt (? stavning
) lät ju alldeles lysande!
nu lite ljudfrågor ...
Driving by night och Agro, vad använde du där? Grymt skönt ljud ...
Det stod att du använder POD XT emellanåt, har du bass expansion eller har du några knep?
Jag har en POD XT Pro, i vilken det följde med lite basgrejer i uppgradering 3.0, men när jag skulle ratta ljud använde jag en Marshall JCM2000 som amp och lite annat skit på det ...
Iofs länge sen men jag tyckte det lät bra. Då.

nu lite ljudfrågor ...
Det stod att du använder POD XT emellanåt, har du bass expansion eller har du några knep?
Jag har en POD XT Pro, i vilken det följde med lite basgrejer i uppgradering 3.0, men när jag skulle ratta ljud använde jag en Marshall JCM2000 som amp och lite annat skit på det ...
Iofs länge sen men jag tyckte det lät bra. Då.

Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- Boom
- VIP medlem
God Jul!!Folxam skrev:nu lite ljudfrågor ...
Det stod att du använder POD XT emellanåt, har du bass expansion eller har du några knep?:D
På de inspelningar som just nu finns på Myspace har jag använt Sansamp BDDI.
På Medley´t är det en Fender Japan Jazz från mitten av 80-talet (mikarna har nu BasMartin på sin hemmasnickrade bas), förutom på 1 låt där jag använder en 5str Peavey u.s.a Millennium. På "Driving.." och "Agro" är det en Warwick Streamer Stage One 5str.
PodXT´n har främst till gitarr och bas lek och det är Bass exp pack i den.
Den låter helt OK