Eller trycka numret på dem! (Know what I mean, know what I mean?)Chriller skrev:Tänkte mest tipsa om man ska ha dem att kasta till publiken kan man ju alltid fräsa in telefonnumret på plektrumen om man ändå ska customisera dem. Det är bra för...marknadsföringen. Nudge nudge.TDHP skrev:Chriller/ Fråga Hosse!hosse skrev:vart kan man köpa vrålmycket plektrum? jag hade velat köpa mig ett lager så det räcker ett bra tag. snackar om kanske 200 plektrum eller mer. kikade lite på thomann, men blev inte riktigt klok på det.
nån som vet?
köpa stort parti plektrum?
- TDHP
- Forumvärd
Re: köpa stort parti plektrum?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Ultem, är det liknande Dunlops Ultex?macahan skrev:Jag har beställt en stor batch från clayton och är bra nöd faktiskt, men å andra sidan måste man väl gilla claytonplektrumen för att vilja beställa därifrån.. men jag gillar dom. speciellt ultem-plektrumen.
http://www.steveclayton.com/custom_pricing.html
Man kanske skulle testa några sådana och se.

- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- hosse
- Medlem+++
på en normal 2-3 timmars repning är det inte ovanligt att jag sliter ut 2 plektrum till ett stadie där jag anser att de är obrukbara. på en spelning är det inte ovanligt att minst två plektrum glider ur näven och två till slits ut eller går sönder. så jag behöver ett stort lager.Chriller skrev:Flera hundra plektrum? Det var värst. Är det sånt därnt publikfriande kasta-plektrum-till-publiken-tricks som väntar eller? Sexigt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- macahan
- Medlem+++
Sunken skrev:Klockrent! Då är det nästan läge på att införskaffa sig ett gäng sådana när plånboken ger sitt medgivande.macahan skrev:Det är samma material och samma tjocklekar såvitt jag vet..
oj.. jag läste fel.. jag läste fel! Vet inte alls om det är samma material, men nu blev jag löjligt nyfiken, och det var ju inte heller samma tjocklekar. Jag blandade nog ihop dunlop med en annan tillverkare, vilken det nu var...(???)
- hosse
- Medlem+++
jag blir inte klok på deras utbud riktigt. måste man ha tryck på grejerna?macahan skrev:Jag har beställt en stor batch från clayton och är bra nöd faktiskt, men å andra sidan måste man väl gilla claytonplektrumen för att vilja beställa därifrån.. men jag gillar dom. speciellt ultem-plektrumen.
http://www.steveclayton.com/custom_pricing.html
www.chucknorrisfacts.com
- hosse
- Medlem+++
macahan skrev:men helsicke!! hur dåliga plektrum använder du egentligen??

dunlop kör jag på. strax under millimetern tjocka. jag spelar punk och det kanske är en avgörande faktor i sammanhanget

www.chucknorrisfacts.com
- macahan
- Medlem+++
- hosse
- Medlem+++
haha! såg det. har du testat deras Acetal-plektrum?
hur fan beställer man egentligen?
www.chucknorrisfacts.com
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Aha. Man kanske får ta och införskaffa ett par Claytonplektrum 1,03mm och testa om det är något att ha då.macahan skrev:Sunken skrev:Klockrent! Då är det nästan läge på att införskaffa sig ett gäng sådana när plånboken ger sitt medgivande.macahan skrev:Det är samma material och samma tjocklekar såvitt jag vet..
oj.. jag läste fel.. jag läste fel! Vet inte alls om det är samma material, men nu blev jag löjligt nyfiken, och det var ju inte heller samma tjocklekar. Jag blandade nog ihop dunlop med en annan tillverkare, vilken det nu var...(???)
Har kört medDdunlop Ultex 1,0mm ganska länge nu, så jag har väl blivit lite väl van vid dem för att vilja köra med andra påhitt.
- macahan
- Medlem+++
ja, acetalplektrummen har jag kört på länge.. .80 men dom är lite för tunna.. hade 0.88 funnits hade jag kört på det..1mm blir för tjockt för mig.hosse skrev:haha! såg det. har du testat deras Acetal-plektrum?
hur fan beställer man egentligen?
Dom håller faktiskt ganska länge för mig iallafall och har en schysst fin ton. tortexplektrumen som jämförelse låter väldigt plast i anslaget.
man beställer genom deras designprogram om det är custompicks..
http://www.claytoncustom.com/Designer_cp.html
- Chriller
- VIP medlem
Punk med så tunna plektrum? Inte konstigt att de slits!hosse skrev:macahan skrev:men helsicke!! hur dåliga plektrum använder du egentligen??![]()
dunlop kör jag på. strax under millimetern tjocka. jag spelar punk och det kanske är en avgörande faktor i sammanhanget
Smaken är som baken - jag bankar också på rätt bra på strängarna och känner inte att jag får styrsel i handen eller attack i soundet med så tunna plektrum och bonkar därför med 2 mm Stubby. Eller så är det bara för att jag råkade tycka att de var snygga (lila genomskinliga!) och nu har vant mig vid dem...
- hosse
- Medlem+++
har testat tjocka plektrum, men det var inte min kopp te. har mer kontroll med ett tunnare känner jag.Chriller skrev:Punk med så tunna plektrum? Inte konstigt att de slits!hosse skrev:macahan skrev:men helsicke!! hur dåliga plektrum använder du egentligen??![]()
Smaken är som baken - jag bankar också på rätt bra på strängarna och känner inte att jag får styrsel i handen eller attack i soundet med så tunna plektrum och bonkar därför med 2 mm Stubby. Eller så är det bara för att jag råkade tycka att de var snygga (lila genomskinliga!) och nu har vant mig vid dem...
www.chucknorrisfacts.com
- Chriller
- VIP medlem
Tunna, tjocka, små, stora, bara man är nöjd så...
Jag fick höra att man "skulle ha" hårda plektrum när jag började spela plektrumpop för tiotalet år sen efter första årens finger- och tumspelande.
Och det tog minst sagt ett tag innan jag vande mig - kramp i underarmen var i snabba downstrokelåtar! Men nu känns tunna plektrum som om man spelar med en bit papper i näven så there's no going back...
Jag fick höra att man "skulle ha" hårda plektrum när jag började spela plektrumpop för tiotalet år sen efter första årens finger- och tumspelande.
Och det tog minst sagt ett tag innan jag vande mig - kramp i underarmen var i snabba downstrokelåtar! Men nu känns tunna plektrum som om man spelar med en bit papper i näven så there's no going back...
- macahan
- Medlem+++
Det Finns inget fel eller rätt.
Ja, alla musikaffärskillar, och gitarrister runtomkring mig sa också att man skulle ha hårda..men jag gillade det aldrig.. Jag hade av alla tjocka plektrum (ja på riktigt så gick dom tvärt av) så jag gick ner på mjukare plektrum som kunde böja sig och märkte att det är en helt annan plektrumton med semihårda plektrum. strax över .9 så börjar det låta böpp(stabbigt) av anslaget och under .8 börjar det låta flöff av anslaget så mitt emellan vid .88 har jag hittat precis den ton jag är ute efter. Sen vande man sig ju vid det precis som du gjorde vid dina tjocka.
Ja, alla musikaffärskillar, och gitarrister runtomkring mig sa också att man skulle ha hårda..men jag gillade det aldrig.. Jag hade av alla tjocka plektrum (ja på riktigt så gick dom tvärt av) så jag gick ner på mjukare plektrum som kunde böja sig och märkte att det är en helt annan plektrumton med semihårda plektrum. strax över .9 så börjar det låta böpp(stabbigt) av anslaget och under .8 börjar det låta flöff av anslaget så mitt emellan vid .88 har jag hittat precis den ton jag är ute efter. Sen vande man sig ju vid det precis som du gjorde vid dina tjocka.
-
- VIP medlem
Varför inte köpa plektrum med eget tryck på?
Pratabas kanske?
http://www.pickfactory.com/
Dom ligger efter rätt ordentligt i produktionen som ni kanske ser.
"We are delayed. Orders placed Nov 27 - Dec 2 are currently shipping."
Pratabas kanske?

http://www.pickfactory.com/
Dom ligger efter rätt ordentligt i produktionen som ni kanske ser.
"We are delayed. Orders placed Nov 27 - Dec 2 are currently shipping."
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;