Vem skulle ni helst musicera med?
- Geddan
- VIP medlem
Re: Sv: Vem skulle ni helst musicera med?
Går alla i den här tråden in för namedropping av musiker som är helt okända, eller är det dödsmetallmusiker? 

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Poester
- VIP medlem
Re: Vem skulle ni helst musicera med?
Jag hade kunnat tänka mig att lira ihop med Marcbass här på forat för det hade nog blivit ett jävla hålligång!
Ska man ta någon mer, om även inte lika känd, så skulle det var askul att lira med Dave Grohl ifrån Foo Fighters.
Ska man ta någon mer, om även inte lika känd, så skulle det var askul att lira med Dave Grohl ifrån Foo Fighters.
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
-
- Medlem+
Fan glömde att motivera !trikloretylen skrev:Jag skulle gärna musicera med whitesnake på saint and sinners plattan Och turnen .
Det är en av dom bästa rockpkattorna som gjorts imo .
Har mer eller mindre tagit ut allt på både bas och gitarr från den .
Såg orginal bandet utan mr whitesnake himself på silja rocken för 2 år sedan
Vilken kick

Fårfiol -98.
- Geddan
- VIP medlem
Ser ju hellre "Whitesnake" med de riktiga gitarristerna än cirkusen som Coverdale åkt runt med.trikloretylen skrev:Fan glömde att motivera !trikloretylen skrev:Jag skulle gärna musicera med whitesnake på saint and sinners plattan Och turnen .
Det är en av dom bästa rockpkattorna som gjorts imo .
Har mer eller mindre tagit ut allt på både bas och gitarr från den .
Såg orginal bandet utan mr whitesnake himself på silja rocken för 2 år sedan
Vilken kick
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- BBQV
- Forumvärd
Jag skulle mått som en prins om jag varit basist i Wilmer X under 80-talet, mest bara för att de var ett grymt liveband med mycket energi!
Men om jag skulle jobba med nån nu så ligger Robert Plant högt på önskelistan. Om man håller sig inom landets gränser så är Thåström en man med integritet. Båda har en vision om hur det ska låta och de ger sig inte innan det sitter, sånt gillar jag.
Men om jag skulle jobba med nån nu så ligger Robert Plant högt på önskelistan. Om man håller sig inom landets gränser så är Thåström en man med integritet. Båda har en vision om hur det ska låta och de ger sig inte innan det sitter, sånt gillar jag.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag skulle vilja spela med Ani Difranco.
- bootsy
- Medlem+++
- Punkster
- Medlem+++
Det skulle vara grymt kul att ingå i en rytmsektion tillsammans med John Bonham. Varför? För att snubben var den grymmaste trummisen som någonsin levat.
Jag skulle också vilja skriva musik tillsammans med Sting, därför att han är otroligt musikalisk och kan knåpa ihop finurliga sånger med bra texter. Dessutom sjunger han bra. Han har dessutom mycket bra smak när det gäller basljud och basens roll i ett band. Vad jag skulle ha att tillföra ett sånt samarbete är väl en annan sak, men kul skulle det vara!
Jag skulle också vilja skriva musik tillsammans med Sting, därför att han är otroligt musikalisk och kan knåpa ihop finurliga sånger med bra texter. Dessutom sjunger han bra. Han har dessutom mycket bra smak när det gäller basljud och basens roll i ett band. Vad jag skulle ha att tillföra ett sånt samarbete är väl en annan sak, men kul skulle det vara!
/Linus
- Bonehead
- Medlem+
Tveklöst med Joe Zawinul och John McLaughlin samtidigt. Rädsla och nervositet i en mix av tihihihi
- mojo
- Medlem+
En kombo bestående av undertecknad, Kjell Gustavsson, Vidar Busk o Palle Vangborg skulle nog kunna svänga
- GurraG
- Medlem++
Att få lira i Blind Faith hade varit fantastiskt. Eller Mad dogs and Englishmen, jag har länge velat lira den typen av blues/soul/rocknroll med ett sånt jätteband. Fast helst hade jag nog velat spela i Booker T and the MG:s, då hade man ju liksom både haft en "solokarriär" med sitt grymma band och fått kompa giganter som Albert King och Otis Redding.
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic