GAS radar 2014
-
- Medlem++
Re: GAS radar 2014
Fender super bassman.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- fieldflower
- Hedersmedlem
Och idag fick man mail från TC Helicon som berättade om den nya Voicelive 3.
Och här sitter jag och skriver i GAS-tråden... Kommer väl gå på 8 papp sisådär... Suck...
Och här sitter jag och skriver i GAS-tråden... Kommer väl gå på 8 papp sisådär... Suck...
Medlem i PB50+
-
- Medlem+
Har fått gas på en sådan här
[url]http://www.thomann.de/se/sony_dwz_b30gb ... t.htm/[url]
Verkar lika bra som line6 systemen .
[url]http://www.thomann.de/se/sony_dwz_b30gb ... t.htm/[url]
Verkar lika bra som line6 systemen .
Fårfiol -98.
- basmartin
- Medlem+++
Nya Music Man Sabre. Testade idag, skitbra! Mycket trevligare än Stingray för mina öron och händer.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- Taurus
- Medlem++
Jag är ju tråkigt nöjd och relativt GAS-lös, men:
- En VT Bass DI. Jag är sanslöst nöjd med min Tonehammerpedal som pre/DI, men vill ha en VT som komplement for those moments.
- En P-bas med jazzhals. Hittar jag stålars till det beställer jag ytterligare en Schatz.
- Nya mickar och elektronik till Sandberg JM5:an, det är för mycket högfizzel och hightech i Delano/Glockenklang-setupen.
Sen skulle jag vilja byta ut en av mina lättviktstoppar till en ToneHammer 500, men med Tonehammerpedalen in i effektreturen på mina nuvarande toppar känns det som ett senare lyxprojekt, det låter redan bra.
- En VT Bass DI. Jag är sanslöst nöjd med min Tonehammerpedal som pre/DI, men vill ha en VT som komplement for those moments.
- En P-bas med jazzhals. Hittar jag stålars till det beställer jag ytterligare en Schatz.
- Nya mickar och elektronik till Sandberg JM5:an, det är för mycket högfizzel och hightech i Delano/Glockenklang-setupen.
Sen skulle jag vilja byta ut en av mina lättviktstoppar till en ToneHammer 500, men med Tonehammerpedalen in i effektreturen på mina nuvarande toppar känns det som ett senare lyxprojekt, det låter redan bra.
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Det finns jäkligt mycket bra och billigt begagnat till salu just nu i Sverige. Givetvis inte det man letar efter. 
Ibanez RB850, svart, pre-86, i bra skick, eller ett vrak att plundra elektroniken från.
Ibanez SRX 360, eller en mörk, lackad variant.
Mayones Patriot 4, som det inte verkar finnas många av i hela världen.

Ibanez RB850, svart, pre-86, i bra skick, eller ett vrak att plundra elektroniken från.
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Ah, ser ut som om man kanske kan ta bort den första från den korta listan. Får se när den kommer hem.bjelkeman skrev:Det finns jäkligt mycket bra och billigt begagnat till salu just nu i Sverige. Givetvis inte det man letar efter.

- midlifecrisis
- Medlem++
"Konsumism" hmm...!Taurus skrev:Jag är ju tråkigt nöjd och relativt GAS-lös, men:
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- blackparkas
- Medlem++++
Taurus skrev: - Nya mickar och elektronik till Sandberg JM5:an, det är för mycket högfizzel och hightech i Delano/Glockenklang-setupen.
Beställ en ny!
Går att beställa med Delano Alnico-mickar för ett smärre pristillägg (ca 500 spänn).
Annan preamp går det också, men jag skulle tro det blir billigare att byta preamp i efterhand själv.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Taurus
- Medlem++
Om min sammanlagda musikprylskonsumtion på ett år består av en ny pedal och nya mickar för sammanlagt kanske 4.000 kr, plus en tusing till i strängar och förbrukningsvaror, samtidigt som jag kan underhålla ganska så många människor med den investeringen, så är det okej för mitt antikonsumistiska samvete. Eftersom jag inte fyller mitt liv med saker av tveksam reel nytta, som apparater för vakuumtillredning av kött, sörplande av cuban coffee eller investerar i elbilar för 800 papp så sover jag väldans gott om natten ändåmidlifecrisis skrev:"Konsumism" hmm...!Taurus skrev:Jag är ju tråkigt nöjd och relativt GAS-lös, men:

- Taurus
- Medlem++
Förvisso, men det är ju inte en ny bas jag är ute efter. Min Sandberg är ett väldans bra bygge, det är bara mickarna jag vill byta ut. Och även jag har börjat uppskatta storheten i att köra passivt, så tanken är att inte peta i någon ny preamp. Jag vill bara modda Sandbergen till en schysst passiv jazzfemma som inte låter hightech.blackparkas skrev:Taurus skrev: - Nya mickar och elektronik till Sandberg JM5:an, det är för mycket högfizzel och hightech i Delano/Glockenklang-setupen.
Beställ en ny!
Går att beställa med Delano Alnico-mickar för ett smärre pristillägg (ca 500 spänn).
Annan preamp går det också, men jag skulle tro det blir billigare att byta preamp i efterhand själv.
- Hågge
- Medlem++
Jag vill ha en till 5a och en fyrsträngad bandlös ( Music man)
- Taurus
- Medlem++
Edit: En VT Bass DI kostar lika mycket som din Pebble-klocka. Själv har jag varken armbandsur eller behov av att manifestera en konsumistisk livsstil på handleden...Taurus skrev:Om min sammanlagda musikprylskonsumtion på ett år består av en ny pedal och nya mickar för sammanlagt kanske 4.000 kr, plus en tusing till i strängar och förbrukningsvaror, samtidigt som jag kan underhålla ganska så många människor med den investeringen, så är det okej för mitt antikonsumistiska samvete. Eftersom jag inte fyller mitt liv med saker av tveksam reel nytta, som apparater för vakuumtillredning av kött, sörplande av cuban coffee eller investerar i elbilar för 800 papp så sover jag väldans gott om natten ändåmidlifecrisis skrev:"Konsumism" hmm...!Taurus skrev:Jag är ju tråkigt nöjd och relativt GAS-lös, men:
- blackparkas
- Medlem++++
Taurus skrev: Förvisso, men det är ju inte en ny bas jag är ute efter. Min Sandberg är ett väldans bra bygge, det är bara mickarna jag vill byta ut. Och även jag har börjat uppskatta storheten i att köra passivt, så tanken är att inte peta i någon ny preamp. Jag vill bara modda Sandbergen till en schysst passiv jazzfemma som inte låter hightech.
Jo tack, Sandbergarna är riktigt riktigt bra...!
Har som sagt samma problem som du med frizzlet.
Vet inte om jag orkar stoppa i nya mickar etc i min dock...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- midlifecrisis
- Medlem++
Taurus skrev:Edit: En VT Bass DI kostar lika mycket som din Pebble-klocka. Själv har jag varken armbandsur eller behov av att manifestera en konsumistisk livsstil på handleden...Taurus skrev:Om min sammanlagda musikprylskonsumtion på ett år består av en ny pedal och nya mickar för sammanlagt kanske 4.000 kr, plus en tusing till i strängar och förbrukningsvaror, samtidigt som jag kan underhålla ganska så många människor med den investeringen, så är det okej för mitt antikonsumistiska samvete. Eftersom jag inte fyller mitt liv med saker av tveksam reel nytta, som apparater för vakuumtillredning av kött, sörplande av cuban coffee eller investerar i elbilar för 800 papp så sover jag väldans gott om natten ändåmidlifecrisis skrev:"Konsumism" hmm...!Taurus skrev:Jag är ju tråkigt nöjd och relativt GAS-lös, men:

"Var och en lycklig på sin fason". Det kubanska kaffet har jag dock fått överge pga att min tinnitus blir mycket värre av -vad jag misstänker- koffeinet. Men gott är det!
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- AlbinH
- VIP medlem
Herre, förlåt mig!
Jag är ett svagt käril ty jag har ändrat mig.
Jag vill ha en Hammond B3 komplett med Leslie!
Får jag bara en sån skall jag aldrig någonsin be om något mer!

Jag är ett svagt käril ty jag har ändrat mig.

Jag vill ha en Hammond B3 komplett med Leslie!

Får jag bara en sån skall jag aldrig någonsin be om något mer!

Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- Poester
- VIP medlem
Köpte precis en Orange ad200 för att stilla den gasen. Så jag ska göra allt jag kan för att hålla mig ifrån ytterligare GAS under året. Måste jag sluta hänga här då eller? *viskar* för det kan jag nog inte... 

Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- Hågge
- Medlem++
Detta får du gärna berätta mer ombasmartin skrev:Nya Music Man Sabre. Testade idag, skitbra! Mycket trevligare än Stingray för mina öron och händer.

-
- Medlem++
Epiphone T-bird Classic Pro!!!
Eller en schysst Fender Mustang. Och kanske den nya Starcastern.
En ny, bättre replokal med plats för egna prylar. Och pengar att betala den med.
Eller en schysst Fender Mustang. Och kanske den nya Starcastern.
En ny, bättre replokal med plats för egna prylar. Och pengar att betala den med.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Fieldflower, hur är Presonusen nu när du haft den ett tag? Jag sa till strummer att det fanns hyfsat många till salu begagnat och då undrade han varför? Såg den kanske bättre ut på papper än den är i verkligheten? Är det problem som ingen vill tala om då de vill sälja sin?fieldflower skrev:Kanonkul att se hur enkelt det var att spela in och spela upp!bjelkeman skrev:Efter att ha tittat lite närmare på den tillsammans med fieldflower så måste jag säga att jag vart riktigt imponerad av vad den kan för pengarna.fieldflower skrev:bjelkeman skrev: Jag har bandets nya Presonus 16.4.2 mixer hemma.
Och lite imponerad och konfunderad över vilka möjligheter det finns med digital teknik.
Innan uppgradering fanns det 1 st 31 bands grafisk EQ och man kunde "bara" allokera monitortappning från de 16 kanalerna.
Efter uppgradering fanns det 8 st 31 bands grafiska EQ och man kan även allokera Aux return, tape, etc till monitor.
Hade det varit analoga prylar hade motsvarigheten varit att köpa till ett halvt rack med prylar, bara på en gratis uppgradering.
Fantastiskt!
Jag tackar och bockar för hjälpen!
Nu ska man bara köpa sig en Macbook då...

- blackparkas
- Medlem++++
GAS:ar efter en Warwick som är inom räckhåll inom ett par veckor men ännu mer efter en Sadowsky-rackare som häcklar mig med att finnas 8 mil från mig...
20 papp kommer jag dock aldrig att få ihop som det verkar för tillfället, skönt på ett sätt då det blir ouppnåeligt men samtidigt oerhört drygt...
20 papp kommer jag dock aldrig att få ihop som det verkar för tillfället, skönt på ett sätt då det blir ouppnåeligt men samtidigt oerhört drygt...
- fieldflower
- Hedersmedlem
Vi har inga som helst problem med vår.bjelkeman skrev:Fieldflower, hur är Presonusen nu när du haft den ett tag? Jag sa till strummer att det fanns hyfsat många till salu begagnat och då undrade han varför? Såg den kanske bättre ut på papper än den är i verkligheten? Är det problem som ingen vill tala om då de vill sälja sin?fieldflower skrev:Kanonkul att se hur enkelt det var att spela in och spela upp!bjelkeman skrev:Efter att ha tittat lite närmare på den tillsammans med fieldflower så måste jag säga att jag vart riktigt imponerad av vad den kan för pengarna.fieldflower skrev:bjelkeman skrev: Jag har bandets nya Presonus 16.4.2 mixer hemma.
Och lite imponerad och konfunderad över vilka möjligheter det finns med digital teknik.
Innan uppgradering fanns det 1 st 31 bands grafisk EQ och man kunde "bara" allokera monitortappning från de 16 kanalerna.
Efter uppgradering fanns det 8 st 31 bands grafiska EQ och man kan även allokera Aux return, tape, etc till monitor.
Hade det varit analoga prylar hade motsvarigheten varit att köpa till ett halvt rack med prylar, bara på en gratis uppgradering.
Fantastiskt!
Jag tackar och bockar för hjälpen!
Nu ska man bara köpa sig en Macbook då...
Den låter kanon, beter sig bra, och funkar helt fantastiskt till inspelning.
Man ska ha en Mac för att köra inspelning och styrning via dator, men det säger de ju i stort sett själva också.
Vi spelade in på förra repet - lite halvslarvigt mickat och pang på rödbetan.
Blev skitbra inspelning, och med möjligheterna till efterbehandling på varje spår enskilt blev det nästan demo-nivå på resultatet. Känns som man fuskar när man håller på.
Medlem i PB50+
- Peavey Dude
- Medlem++
Ett 6he rack och en del annat godis så jag kan göra klart den j*vla rack-toppen
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Précis som det ska vara med andra ord.fieldflower skrev:
Vi har inga som helst problem med vår.
Den låter kanon, beter sig bra, och funkar helt fantastiskt till inspelning.
Man ska ha en Mac för att köra inspelning och styrning via dator, men det säger de ju i stort sett själva också.
Vi spelade in på förra repet - lite halvslarvigt mickat och pang på rödbetan.
Blev skitbra inspelning, och med möjligheterna till efterbehandling på varje spår enskilt blev det nästan demo-nivå på resultatet. Känns som man fuskar när man håller på.

- kmo
- Medlem++
F-n, nästan så jag skäms. Sitter ganska nöjd!! En reverbpedal vore fint till den bandlösa, men det är ju inte så oöverstigligt..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.