Pedal? Glöm det. Jag löder ihop en vanlig gitarrsladd med två motstånd som spänningsdelare. Vore jag inte så lat så hade jag redan gjort det.Jan Hellman skrev:Det borde gå men en "sladd med 10 - 15 dB dämpning...."? En polare med samma problem kör nån gain-trampa i fx-loopen och då drar ner gain istället. Kommer inte ihåg vilken trampa han har dock. Men alla fx-loopar ligger långt efter försteget så du kan ställa den gain där du tycker att stärkaren låter bra och sen plockar du ner volymen in i steget.inber skrev:Nej, det låter ju som att jag koketterar med att M6:an är volymstark, men volymkontrollen är lite svårtämjd. Det är ett högljutt monster. Men det låter bra. Vår nya gitarrist tittade uppskattande på TKS2128:an vid förra repet och sa: "Jag älskar verkligen ditt basljud!" Sånt gör ju inte ont att höra.AlbinH skrev:inber skrev: Jag har aldrig vridit upp mastervolymen högre på M6:an än ungefär 1 mm.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag funderar faktiskt på att bygga en sladd med 10-15 dB dämpning i så att jag kan vrida upp gainkontrollen rejält. Sen sätter jag sladden i effektloopen. Har inte kollat om det går att göra så, det är ju verkligen ett lyxproblem.
Jag kollade manualen och det är seriekopplad effektloop på M6:an. Tack för det, Mesa.