Buss på bara!hosse skrev: TACK!
nu i helvete ska han få!

Buss på bara!hosse skrev: TACK!
nu i helvete ska han få!
Är ovan allvarligt menat eller ironi?blackparkas skrev:Sanning att 20 Alvedon är dödligt??
Och detta kan man köpa receptfritt på Apoteket och sådant har jag liggandes här hemma?
Livsfarligt...
Det trodde jag faktiskt inte.
Finns det nå´n värktablett som man inte dör av efter att ha käkat ett paket?!
Ska byta direkt...!!
Finns mycket i hemmet man kan dö av. När det gäller receptfria läkemedel så finns det ju anvisningar i paketet, följ dom så är det lugnt. Det verkar vara en vanlig missuppfatting att om man typ tredubblar värktabletterna så gör det mindre ont.blackparkas skrev:Sanning att 20 Alvedon är dödligt??
Och detta kan man köpa receptfritt på Apoteket och sådant har jag liggandes här hemma?
Livsfarligt...
Ska byta direkt...!!
Att det är skitfarligt och t.om. dödligt att proppa i sig för många Alvedon är 100% allvarligt menat. Jag visste inte heller det för bara något år sedan.Klopper skrev:Är ovan allvarligt menat eller ironi?blackparkas skrev:Sanning att 20 Alvedon är dödligt??
Livsfarligt...
Ska byta direkt...!!
Att proppa i sig Alvedon eller andra värktabletter i stor mängd är farligt har jag vetat länge. Har ju jobbat på sjukhus bl.a.Johannes skrev: Att det är skitfarligt och t.om. dödligt att proppa i sig för många Alvedon är 100% allvarligt menat. Jag visste inte heller det för bara något år sedan.
Ah, trodde du menade mig. Vi Kinna-pöjkar är lite tröga ibland...Klopper skrev:Att proppa i sig Alvedon eller andra värktabletter i stor mängd är farligt har jag vetat länge. Har ju jobbat på sjukhus bl.a.Johannes skrev: Att det är skitfarligt och t.om. dödligt att proppa i sig för många Alvedon är 100% allvarligt menat. Jag visste inte heller det för bara något år sedan.
Blev bara lite konfunderad av parkas inlägg.
Men jag missförstod nog honom. Sorry.
V Frölunda pôjkar åsså!Johannes skrev:Ah, trodde du menade mig. Vi Kinna-pöjkar är lite tröga ibland...Klopper skrev:Att proppa i sig Alvedon eller andra värktabletter i stor mängd är farligt har jag vetat länge. Har ju jobbat på sjukhus bl.a.Johannes skrev: Att det är skitfarligt och t.om. dödligt att proppa i sig för många Alvedon är 100% allvarligt menat. Jag visste inte heller det för bara något år sedan.
Blev bara lite konfunderad av parkas inlägg.
Men jag missförstod nog honom. Sorry.
Det är helt sant. MEN - kom ihåg att Alvedon är det smärtstillande läkemedel som är snällast mot kroppen då man tar det i korrekt dos. OCH VARFÖR SKULLE MAN INTE TA DET I RÄTT DOS?!?!? Som Johannes redan har sagt, håll er till doserna! Läkemedel är fruktansvärt potenta medel som man inte lallar med hur som helst. Men Parkas, om du kör med Alvedon ser jag absolut ingen anledning till att du skulle byta.blackparkas skrev:Sanning att 20 Alvedon är dödligt??
Livsfarligt...
Ska byta direkt...!!
Du får dela platsen med Johannes om det bästa som skrivits på forumet.Kim S skrev:Läkemedel är fruktansvärt potenta medel som man inte lallar med hur som helst.
Kul att höra!daionsavage skrev:wow... snacka om att folk hade åsikter! Jag tog en alvedon efter att jag skrivit inlägget och nu har jag spelat.
Det gick riktigt djä*la kanonbra!!!Jag hade gärna stannat och lyssnat på de andra banden, men någonting sade mig att det skulle straffa sig. Efter en helnykter kväll åkte jag hem och nu skall jag sova... sömnen är ett välsignat tillstånd för de sjuka!
God natt!
Ungefär så fick jag det förklarat av överläkaren jag nämnde tidigare. Dessutom så tar det tydligen 3-4 dagar innan man dör och det är 3-4 fruktansvärt plågsamma dagar. En långsam död.Johannes skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Det är ett tiotal tonårstragiker som råkar ta livet av sig på Alvedon varje år. De åker in akut och gråter att "-Jag trodde inte att det var farligt, det är ju receptfritt" eller "-Jag ville ju bara att de skulle se att jag mådde dåligt".
Sedan hamnar de i leverkoma och man hinner inte få fram en lever i tid så de dör...
...för att Alvedon är receptfritt och därför ofarligt.
Lyssna på Johannes. Han har helt rätt i den här frågan!
Jaha ja, ännu en gång tar jag saker för givet och har en övertro på smileys och folks sunda förnuft. Då får jag väl förtydliga att nej ungdomar, ni ska inte dra i er ett gäng fulgroggar på hostmedicin med morfinbas och Jack Daniels, som de sakkunniga skriver här är det riktigt farligt.Johannes skrev:Jag lägger in en varning här också. Cocillana i "riklig mängd" är direkt livsfarligt. Bokstavligt talat.Taurus skrev:Japp, det får man.daionsavage skrev:38 graders feber, hosta och vi har spelning ikväll... får man känna sig lite ynklig då?
Min egna huskur för att må temporärt piggare består av lika delar whiskey och pressad citron i stor mugg. Fyll på med hett vatten. Mortla ett par Treo Citrus brus och kasta ner pulvret i muggen. Svep trolldrycken direkt.
Den RIKTIGT effektiva varianten kräver bra husläkarkontakt, lite rymligare samvete och stark lever: Skippa Treon och ersätt den pressade citronen med Cocilana-Etyfin "hostmedicin" i riklig mängd. Du mår mycket bättre, men det kan bli svårt att hänga med i tempon över 90 bpm
Jösses, vilka hobbyläkare som delar ut livsfarliga råd här ikväll. Ta det lugnt med läkemedel och HÅLL ER TILL DEN ORDINERADE DOSEN. De flesta läkemedel verkar inte bättre för att ni tar mer än vad läkaren ordinerat.
Jag måste bara passa på att höra efter varför paracetamol och ibuprofen funkar såpass bra som de gör i kombination i förhållande till var för sig. Och varför det inte görs färdigblandade piller?Kim S skrev:Som blivande apotekare...
Ojdå, här var visst nåt jag missat...Sunken skrev:Jag måste bara passa på att höra efter varför paracetamol och ibuprofen funkar såpass bra som de gör i kombination i förhållande till var för sig. Och varför det inte görs färdigblandade piller?Kim S skrev:Som blivande apotekare...
Det är ju ändå en ganska vanlig ordination att ge, iaf till mig.