Vet inte om du syftar på mig som hightech-freak (det är jag inte) och jag är inte särskilt upprörd men jag kan förklara vad jag irriterar mig på.Danne skrev: Bra sammanfattning. Det som jag reagerar på är hur folk reagerar på inläggen här. Vintage-freaks blir irriterade på Hightech-freaks och vice versa. Jag kan inte begripa hur man kan bli så upprörd över andras personliga åsikter.
En person startar en tråd där han klargör att han vill veta fördelarna med aktiv elektronik och klargör att det inte är en för-eller-emot-tråd.
-Ganska omgående börjar folk dissa aktiv elektronik.
En annan person startar en tråd där han vill ha tips om dämpningsteknik på 5 och 6-strängad bas.
-Runt inlägg 4-5 urartar tråden till en enda lång dissning (givetvis inlindad i ironi så att man kan påstå att mottagarna saknar humor om de störs) av 5-6-strängade instrument.
Det blir väldigt tröttsamt i längden.
I övrigt har jag såklart inget emot skilda ståndpunkter, tvärtom så är jag väl något av motvallskärring.
Och någon som verkligen har påpekat nyttan i en hätsk diskussion är Mojo, bland annat i den här tråden: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=846
For the record så fållar jag inte dig Danne in i dissningsskaran.
*edit* Skit samma, nu har jag fått ur det här ur systemet och ska sätta igång och dissa till höger och vänster!