OT: Hur låter ni?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Svensson skrev:
knedy skrev:
Svensson skrev: Jag hade en lumparpolare därifrån, jag var förbi där en gång. Skansholm tror jag byn hette, låter det bekant?
Jodå nog känner jag till Skansholm, far min bor där 8)
Åh fan, känner du till Egon Danielsson? Men han kan förståss ha flyttat för 20 år sedan..
jag känner igen namnet från något sammanhang men det kopplar inte helt..

Tror de har med skoter att göra men jag kan ha galet fel
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Taurus skrev:Som infödd Uppsalabo med kommunikationsvetenskap i bagaget pratar jag grå rikssvenska. Det brukar dock kryddas med uppländska favoriter som KLÖPP (jag klöpp i tyget = klippte) och ÄNDES (jag gick ändes Fyrisån = längs med).

Lite trist är det med rikssvenska, dialekt är charmigt. Jag pratar ungefär som min BB5000 låter - solitt, stabilt och funkar i alla sammanhang, men inte speciellt personligt och sexigt ;-)
Du har inte de fina L'en då. Tjocka och goa
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

ferm skrev:
Taurus skrev:Som infödd Uppsalabo med kommunikationsvetenskap i bagaget pratar jag grå rikssvenska. Det brukar dock kryddas med uppländska favoriter som KLÖPP (jag klöpp i tyget = klippte) och ÄNDES (jag gick ändes Fyrisån = längs med).

Lite trist är det med rikssvenska, dialekt är charmigt. Jag pratar ungefär som min BB5000 låter - solitt, stabilt och funkar i alla sammanhang, men inte speciellt personligt och sexigt ;-)
Du har inte de fina L'en då. Tjocka och goa
Hehe, nä, born'n'raised i Uppsala stad, så de norduppländska bonna-L'en har jag inte. Moderns sida av släkten däremot kommer från Tierpsslätten och där ekar LL:en över nejden tjocka som sirap. Morsan är hyfsat rikssvenskifierad, men i svaga ögonblick kan jag få höra att hon varit i "StÅckhåLLm", med betoning på första Å:t och gröttjockt L, hehe.
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Geddy_Lee skrev:2 Arvikabor som samtalar kan vara svåra att förstå.
Det är lättförstått i jämförelse med folk från Likenäs eller Ekshärad som pratar med varandra. Det går knappt att förstå. Som Pitemål ungefär.
Skriv svar