Värsta OT Någonsin... Favvo-Gitarrist?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
gäst

Inlägg av gäst »

Wall skrev:
Johannes skrev:De får tycka vad de vill, i just detta exemplet så är det som jag skriver: Kirk och Santana spelar falskt. Om det är bra eller dåligt avhandlas inte.
Ok, då misstolkade jag ditt inlägg.
Jag såg det som kritik mot dom som tyckte K (och S) var bra gitarrister.
Johannes skrev: Kirk är INTE den bra av de två. Han är som du säger värdelös. Den som inte håller med borde nog se över sitt gehör.
Men visst, jag misstolkade nog ditt inlägg.
*Lägger mig på rygg och viftar med svansen*
/Wall
Jag kritiserar gärna de som tycker att Kirk och Carlos är bra gitarrister, de är nämligen helt fel ute, oavsett hur det nu ligger till med personlig tycke och smak. Någonstans måste man faktiskt dra gränsen. I just den specifika kommentaren så var det dock enbart pitchen som avsågs.
gäst

Inlägg av gäst »

Ja just det...
BLACKMORE
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Johannes skrev:Någonstans måste man faktiskt dra gränsen.
Okejrå,
Noel Gallagher,
sug på den.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

anli skrev:Roy Buchanan
Neil Young
Ritchie Blackmoore tom 1973
Vad hände efter 73?
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

han lämnade väl deep purple då?
grejade sedan mycket gott med Rainbow.
Men Blackmore's (K)night. Det är väl inget jag bryr mig det minsta om.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Svarte_Jack skrev:
Neil Young
Vad hände efter 73?
Dom hade lite strul med bandet Blackmoore var gitarrist i, Deep Purple.
Blackmoore och Ian Gillan (sång) skulle aldrig prata med varandra å Roger Glover (bas) var oxå ledsen...
Typ,
/Wall
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Glömde en favvis: Paul Kossof från Free!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Glömde en favorit: Paul Kossoff från Free!
gäst

Inlägg av gäst »

Wall skrev:
Okejrå,
Noel Gallagher,
sug på den.
Hälsar,
/Wall
Absolut. Grym!
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Johannes skrev:
Wall skrev:
Okejrå,
Noel Gallagher,
sug på den.
Hälsar,
/Wall
Absolut. Grym!
Äh, nu är du bara barnslig.
Eller, AH-HA!!!
Du var ironisk.
Oooooooooooo
Det är för tidigt, kopplade inte.
Hälsar,
/Walldebugg
gäst

Inlägg av gäst »

Wall skrev:
Johannes skrev:
Wall skrev:
Okejrå,
Noel Gallagher,
sug på den.
Hälsar,
/Wall
Absolut. Grym!
Äh, nu är du bara barnslig.
Eller, AH-HA!!!
Du var ironisk.
Oooooooooooo
Det är för tidigt, kopplade inte.
Hälsar,
/Walldebugg
Inte ironisk. Tycker det är väldigt bra gitarrmangel i Oasis. Han har cool rigg också, en massa olika combos. Skön idé.
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Sen har vi ju en annan Gallagher, nämligen den gamle irländske gitarrhjälten Rory G. Vanvettigt duktig!
gäst

Inlägg av gäst »

Svarte_Jack skrev:
Neil Young
Vad hände efter 73?
Ja, det undrar jag också? Anli, förklara. Blackmore spelade ju in bla Burn, Stormbringer, Ritchie Blackmore´s Rainbow, Rising och Long live rock and roll efter 1973. Dvs plattor som alla är helt makalösa både när det gäller låtar och gitarrspel.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Johannes skrev:Inte ironisk. Tycker det är väldigt bra gitarrmangel i Oasis. Han har cool rigg också, en massa olika combos. Skön idé.
Ja, ja vi har olika smak och tur är väl det.
Det bara lustigt att du dissar Santana men tycker Gallagher är ok.
Men jag känner inte för att "battla" om något så
Edit: Texten som försvann,
så barnsligt som gitarrister.
*lämplig smilie*
Hälsar,
/wall
gäst

Inlägg av gäst »

Wall skrev:
Johannes skrev:Inte ironisk. Tycker det är väldigt bra gitarrmangel i Oasis. Han har cool rigg också, en massa olika combos. Skön idé.
*lämplig smilie*
Hälsar,
/wall
Det jag säger ang Santana är att han spelar falskt. Dvs att hans pitch är kass, han siktar på en ton som han sedan inte träffar utan han hamnar över eller under rent pitchmässigt. Detta är ett faktum, inte min personliga smak. Santana-fans har svårt att acceptera att jag säger detta, de tar det som att jag klagar på deras idol men faktum kvarstår, han spelar falskt. Om man ändå väljer att gilla Santana så får man givetvis göra det. Det är ju alltid någon som hejar på den som kommer sist på 100 meter i OS också. Även om liknelsen Santanas pitch/100 m i OS är befängd så tycker jag den är befogad eftersom både pitch och resultatet i en löptävling är mätbar.
När det gäller Oasis-killen så fattar jag att många här på dett forum aldrig skulle kunna tycka att han är bra gitarrist eftersom det verkar krylla av gitarrhjälte-fans här, alltså sådana som tycker om tekniskt fulländade gitarrister som Vai, Satriani, Malmsteen etc. Själv är jag inte inne på sådan musik, jag tycker Gallagher är en skön gitarrist, han har oftast grymt sound och han manglar på i en anda som jag personligen uppskattar. Och hans pitch är mycket bättre än Santanas, men det är ju iofs inte så svårt att uppnå...
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jag tycker inte Mr Blackmore är kass efter 73. Men tycker hans ljud är toppas i perioden innan... typ i låtarna "The Painter" och "April" för att sen kulminera live i "highway star". Men så är jag en stofil också.

Vai, Satriani, Malmsteen låter som en mardröm, tyvärr har jag för mig att det finns en sån lajvdvd gaaaah!
Tål inte fortspelande bas eller gitarronanister...
Lyssnar hellre på neil young mala samma trasiga taggtråds riff i oändlighet.
Eller Buchanans lyriska och sensitiva TON!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

anli skrev: Vai, Satriani, Malmsteen låter som en mardröm, tyvärr har jag för mig att det finns en sån lajvdvd gaaaah!
Tål inte fortspelande bas eller gitarronanister...
Lyssnar hellre på neil young mala samma trasiga taggtråds riff i oändlighet.
Jomenvisst, precis!
+48
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Johannes skrev:Själv är jag inte inne på sådan musik, jag tycker Gallagher är en skön gitarrist, han har oftast grymt sound och han manglar på i en anda som jag personligen uppskattar. Och hans pitch är mycket bättre än Santanas, men det är ju iofs inte så svårt att uppnå...
Gallagher suger skit.
Så enkelt är det.
Det finns ingen musiker som är sämre.
Det finns inget sound som är sämre.
Det finns inga skivor som är sämre.
Men visst, hans pitch är bättre än Santanas.

Jag visualiserar helvetet som en plats där orginal versionen av Oasis Wonderworld spelas om och om igen.

Hälsar,
/Wall
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Och där gick gonggongen för rond 1
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Jag gillar den hära snubben, även om han lirar lite taffligt i början..

http://www.youtube.com/watch?v=AOFpQd7a ... ed&search=
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

Wall skrev:
Johannes skrev:Själv är jag inte inne på sådan musik, jag tycker Gallagher är en skön gitarrist, han har oftast grymt sound och han manglar på i en anda som jag personligen uppskattar. Och hans pitch är mycket bättre än Santanas, men det är ju iofs inte så svårt att uppnå...
Gallagher suger skit.
Så enkelt är det.
Det finns ingen musiker som är sämre.
Det finns inget sound som är sämre.
Det finns inga skivor som är sämre.
Men visst, hans pitch är bättre än Santanas.

Jag visualiserar helvetet som en plats där orginal versionen av Oasis Wonderworld spelas om och om igen.

Hälsar,
/Wall
Jaha, där ser man.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Johannes skrev:
Wall skrev:
*lämplig smilie*
Hälsar,
/wall
Det jag säger ang Santana är att han spelar falskt. Dvs att hans pitch är kass, han siktar på en ton som han sedan inte träffar utan han hamnar över eller under rent pitchmässigt. Detta är ett faktum, inte min personliga smak. Santana-fans har svårt att acceptera att jag säger detta, de tar det som att jag klagar på deras idol men faktum kvarstår, han spelar falskt. Om man ändå väljer att gilla Santana så får man givetvis göra det. Det är ju alltid någon som hejar på den som kommer sist på 100 meter i OS också. Även om liknelsen Santanas pitch/100 m i OS är befängd så tycker jag den är befogad eftersom både pitch och resultatet i en löptävling är mätbar.
När det gäller Oasis-killen så fattar jag att många här på dett forum aldrig skulle kunna tycka att han är bra gitarrist eftersom det verkar krylla av gitarrhjälte-fans här, alltså sådana som tycker om tekniskt fulländade gitarrister som Vai, Satriani, Malmsteen etc. Själv är jag inte inne på sådan musik, jag tycker Gallagher är en skön gitarrist, han har oftast grymt sound och han manglar på i en anda som jag personligen uppskattar. Och hans pitch är mycket bättre än Santanas, men det är ju iofs inte så svårt att uppnå...
En sak bara ....

Man behöver uppenbarligen inte vara perfekt eller spela perfekt för att bli världskänd som musiker. Håller med Johannes om att Santana tekniskt sett inte är världens bästa gitarrist. Men det är ju så mycket mer än att vara perfekt. Och han har ju lyckats .... uppenbarligen.

Good for him, but I don't like him....
gäst

Inlägg av gäst »

Scuba skrev:
Johannes skrev:
Wall skrev:
*lämplig smilie*
Hälsar,
/wall
En sak bara ....

Man behöver uppenbarligen inte vara perfekt eller spela perfekt för att bli världskänd som musiker. Håller med Johannes om att Santana tekniskt sett inte är världens bästa gitarrist. Men det är ju så mycket mer än att vara perfekt. Och han har ju lyckats .... uppenbarligen.

Good for him, but I don't like him....
Santanas teknik har jag ingen koll på. Inte heller hans låtar, jag har inte lyssnat mycket på honom. Det enda jag säger är att han spelar oerhört falskt, gissningsvis så beror det på att han har ett bedrövligt dåligt gehör, han hör helt enkelt inte när han skall sluta att bända strängen. Inget konstigt med det. Det som ÄR konstigt är att det finns så många som hyllar honom, inkl många gitarrister och det får mig att undra varför.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Måste bara tillägga att jag till trots att jag gillar Vai, Satriani & Petrucci & Compani så tal jag verkligen inte yngwie malmsteen.. Eller några andra riktiga Tittavadsnabbt jag spelar gitarrister. Och visst vai o satriain o petrucci spelar snabbt, men jag tycker inte alls det är samma sak med såna som med såna som malmsteen, eftersom att under malmsteens solon(Inte bara solon!) verkar det ju bara gälla att kötta på med en massa skalor så snabbt det bara går! Det tycker jag inte V&S&P gör, möjligt att vai har kört en del kassa solon och grejer :roll: Men rent generellt får man se på dom i sin helhet! Förresten bör tilläggas är: Kolla in John Petruccis sologrejer!! Själv har jag bara hört två låtar, Glasgow kiss & Damage control, dom är verkligen riktigt jäkla bra! Dave Larue som spelar bas dessutom, och mike portnoy på Ze Drüms!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Alex Lifeson!!
Lyssna på solot på "Kid Gloves" från Grace Under Pressure!!
Kan man annat är bara digga snubben?! Sen att han har jordens mest skruvade humor gör ju inte saken sämre.

Ögnar snabbt i vissa sågningar i denna tråd för att inte bli upprörd,
men här kommer sågningarnas sågning; John Sykes!!
Varför har han fått spela i offentliga sammanhang öht?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar