Den där basen såg custombyggd ut! Var det under Meshuggah-eran?GrafZeppelin skrev:2003.
"posta era livebilder"-tråden I (Gamla tråden!)
- FreCKo
- Medlem++
- Bean
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
- FreCKo
- Medlem++
- 200071
- Hedersmedlem
- FreCKo
- Medlem++
Instämmer till fullo, men så kan ju inte alla vara lika upplysta som mig heller200071 skrev:Dessa amatörer, eller vad säger du FreCkoFreCKo skrev:Men herregud människor, det är en Ibanez BTB! Det jag menade var att jag inte sett någon fyrsträngad BTB med lönngreppbräda, så det var DÄRFÖR jag undrade om den var custom![]()

- blackparkas
- Medlem++++
Tsss...... det är väl bara så att ingen orkar hålla reda på Ibanez alla 7 miljoner modeller....FreCKo skrev:Instämmer till fullo, men så kan ju inte alla vara lika upplysta som mig heller200071 skrev:Dessa amatörer, eller vad säger du FreCkoFreCKo skrev:Men herregud människor, det är en Ibanez BTB! Det jag menade var att jag inte sett någon fyrsträngad BTB med lönngreppbräda, så det var DÄRFÖR jag undrade om den var custom![]()
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- FreCKo
- Medlem++
Kan vara så iofs... Men jag var ibanez-nörd som barn så jag lärde mig modellerna rätt snabbtblackparkas skrev:Tsss...... det är väl bara så att ingen orkar hålla reda på Ibanez alla 7 miljoner modeller....FreCKo skrev:Instämmer till fullo, men så kan ju inte alla vara lika upplysta som mig heller200071 skrev:Dessa amatörer, eller vad säger du FreCkoFreCKo skrev:Men herregud människor, det är en Ibanez BTB! Det jag menade var att jag inte sett någon fyrsträngad BTB med lönngreppbräda, så det var DÄRFÖR jag undrade om den var custom![]()

- mikkejohansson
- Medlem++
- Geddan
- VIP medlem
bassicfun skrev:Fläckarna på min musicman är fot avtryck från min älsta dotter när hon var 1 månad...
Bilderna är från lite här och där....
Nu lägger jag ihop lite...Yngström....och Borlänge...
Jerker Granath...kanske?
Senast redigerad av Geddan den mån 02 apr 2007, 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Hmm Var svårt å hitta bra bilder.. Hittade lite bilder med Solid.. Inaktuella bilder då jag inte är medlem i bandet längre, men i a f.. Dojan i Gbg jan 2006

Run To The Hills..!

Run To The Hills..!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Geddan
- VIP medlem
Inte så att jag tror att du skulle vara Jerker.bassicfun skrev:Jerker Granat? Ja kanske om jag hade spelat trumpet som han, skulle man kunna blanda hop oss....

Jag spelade med Jerker senast förra helgen och han är ju ganska basintresserad.
Han började tala om dig och din jättebas, som han uttryckte sig.
Borlänge...Yngström och den där stora surfbrädan
du spelar på på en av bilderna....så föll poletten på plats!

- Jan Hellman
- Jan Hellman
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Saker på det privata planet kom emellan.. Det mesta blev ganska rörigt och jag hade inte tid och ork att fortsätta.. Men det är klart att jag saknar dem.. De är underbara.Geddy_Lee skrev:Törs man fråga varför inte?!funkys**t skrev:Inaktuella bilder då jag inte är medlem i bandet längre, men i a f..
Du var ju inte med så värstans länge.
- Geddan
- VIP medlem
Inge bär sina läderbrallor med stolthet....apropå diskussion i annan tråd.funkys**t skrev:Saker på det privata planet kom emellan.. Det mesta blev ganska rörigt och jag hade inte tid och ork att fortsätta.. Men det är klart att jag saknar dem.. De är underbara.Geddy_Lee skrev:Törs man fråga varför inte?!funkys**t skrev:Inaktuella bilder då jag inte är medlem i bandet längre, men i a f..
Du var ju inte med så värstans länge.

Jag tyckte att Solid var som bäst när han gitarrläraren från Vingåker kom med.
Han lyfte bandet till att bli ett partyband som ryckte med sig allt som kom i vägen.
Du kanske inte var med då, så nu kanske jag skiter i det blå skåpet,
men den där Basse stod iaf mest och mumlade i micen...
Kanske sa roliga saker, va vet jag. Det var ändå ingen som hörde vad han sa.
Blev mycket bättre när keyboardkillen agerad sidekick istället.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Läderbrallorna är ETT med Inge!!Geddy_Lee skrev:Inge bär sina läderbrallor med stolthet....apropå diskussion i annan tråd.funkys**t skrev:Saker på det privata planet kom emellan.. Det mesta blev ganska rörigt och jag hade inte tid och ork att fortsätta.. Men det är klart att jag saknar dem.. De är underbara.Geddy_Lee skrev:Törs man fråga varför inte?!funkys**t skrev:Inaktuella bilder då jag inte är medlem i bandet längre, men i a f..
Du var ju inte med så värstans länge.![]()
Jag tyckte att Solid var som bäst när han gitarrläraren från Vingåker kom med.
Han lyfte bandet till att bli ett partyband som ryckte med sig allt som kom i vägen.
Du kanske inte var med då, så nu kanske jag skiter i det blå skåpet,
men den där Basse stod iaf mest och mumlade i micen...
Kanske sa roliga saker, va vet jag. Det var ändå ingen som hörde vad han sa.
Blev mycket bättre när keyboardkillen agerad sidekick istället.

Henrik Ohlsson heter gitarristen.. Kanonsångare och kanongitarrist! Han var inte heller med så länge, men han började på egen hand senare.
Jag kan inte svara på hur Basse var, då han var basist före mig. En av originalmedlemmarna.. Johan sköter jobbet som sidekick hur bra som helst..
Deras inställning gillar jag.. "-Man ska ha roligt." Och det hade vi på våra konferenser.

- basnalle
- Medlem
Harkel, harkel... En av originalmedlemmarna var väl ändå Calle Flemsten på keyb. Välkommen hit förresten Pelle. Björn som flyttade till sthlm här. Hoppas allt e bra med dig.funkys**t skrev: En av originalmedlemmarna.. Johan sköter jobbet som sidekick hur bra som helst..
Själv använder jag de kläder som krävs för giget. Blandat m.a.o. Tycker det e viktigt o spela i andra kläder än de man har privat. De e nån psykologisk grej, man "klär i sig i yrkesrollen".
Edit: blandade visst ihop denna tråd me scenklädetråden på slutet.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Det stämmer förstås men nu syftade jag på att Basse var en av originalmedlemmarna.basnalle skrev:Harkel, harkel... En av originalmedlemmarna var väl ändå Calle Flemsten på keyb. Välkommen hit förresten Pelle. Björn som flyttade till sthlm här. Hoppas allt e bra med dig.funkys**t skrev: En av originalmedlemmarna.. Johan sköter jobbet som sidekick hur bra som helst..
Själv använder jag de kläder som krävs för giget. Blandat m.a.o. Tycker det e viktigt o spela i andra kläder än de man har privat. De e nån psykologisk grej, man "klär i sig i yrkesrollen".
Edit: blandade visst ihop denna tråd me scenklädetråden på slutet.
Kul och höra från dig Björn! Jag kommer röra på mig om några månader och flytta till Stockholm. Vi får ta träffas nån dag och dricka bira och snacka skit..

Vad händer för basnalle nuförtiden..?