Tower of Power
- B-Å Åhs
- Medlem++
Tower of Power
Var det nån mer än jag som såg TOP på Jazzfestivalen ?. Själv tyckte jag att det var kanon. blåssektionen är "overkligt" bra.
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
- Viktor
- Medlem
Jag var där. Det var bra men jag tyckte att ljudet var dåligt.
All bas bara dånade, man kunde inte höra någon ton från basen bara booom från bastrumman och på Mary J Blige var det ännu värre.
Det är så välldigt ofta på konserter. är det nån som vet varför det blir så? Är det ljudtecknickernas fel eller vad?
All bas bara dånade, man kunde inte höra någon ton från basen bara booom från bastrumman och på Mary J Blige var det ännu värre.
Det är så välldigt ofta på konserter. är det nån som vet varför det blir så? Är det ljudtecknickernas fel eller vad?
- Wall
- Medlem+
Japp, ljudtecknickerna och lokalickerna.Viktor skrev:Det är så välldigt ofta på konserter. är det nån som vet varför det blir så? Är det ljudtecknickernas fel eller vad?
Det är deras fel.
*ironi, för er som inte riktigt vaknat*
---------------------------------------------
Jag var på Spot-festivalen i Århus tidigare i år.
Dom danska ljudtecknickerelena var väldigt bra. Jag tror faktiskt inte jag såg ett enda gig som lät illa. Sen att vissa av banden inte föll mig i smaken är en annan femma.
Är det dålig balans i PA:t så beror det till 99,2% på att det blivit något tok i kommunikationen mellan artist, arrangör, teknikleverantör och frontofhouse-tecknickelen.
Tråkigt att du upplevde att det förstörde konserten.
Jag skulle faktiskt gå till arrangören och klaga.
Kanske inte för att få tillbaka pengarna, utan mer för att göra dom medvetna att den teknik-/tekniker-lösning dom har i dag inte riktigt fungerar.
Det är så mycket som kan gå fel i live(t) sammanhang och ibland så
beror det faktiskt på att det är klåpare som sitter på fel ställe med för mycket att säga till om.
Inget ont sagt om någon, jag var själv inte där.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.