Lira på "ROC FOR MOC" ?
- Steffo
- Medlem
Lira på "ROC FOR MOC" ?
Ska lira på den festivalen på lördagen den 6/9.
Är det en bra festival?
Det jag hört är att det är en helt ok festival förutom att det inte säljs öl där!!!
Är det någon mer på forumet som ska lira där?
Är det en bra festival?
Det jag hört är att det är en helt ok festival förutom att det inte säljs öl där!!!
Är det någon mer på forumet som ska lira där?
- 213
- Medlem
Men Gustaf, du vet väl att man ska vara tacksam för att man får spela på RfM. Det är ju en stooor ära vet du...GrafZeppelin skrev:HA! Tack! Det ska jag köra upp i nyllet på min och 213:s gemensamma vän om han frågar mig om ett gratisgig på RfM nån mer gång under förevändning att alla spelar gratis...dereborn skrev:Jag har spelat där med Zifa för några år sen, inte gratis - men kul!

- Chriller
- VIP medlem
Herrenadå, finns Roc for Moc fortfarande? Kul.
Vi åkte från Götet med succe i sikte - skulle spela blandade covers på stora scenen och kände oss grymt taggade. Det var 1995, typ. Men så regnade i princip hela festivalen sönder så det slutade med att vi åkt 65 mil tur och retur för att spela för tjugo-tretti pers i ett klassrum... Det kändes la sådär. Har inte hört talats om festivalen sen dess.
Men Len, som var festivalgeneral på den tiden var en himla trivsam jeppe om jag minns rätt.
Vi åkte från Götet med succe i sikte - skulle spela blandade covers på stora scenen och kände oss grymt taggade. Det var 1995, typ. Men så regnade i princip hela festivalen sönder så det slutade med att vi åkt 65 mil tur och retur för att spela för tjugo-tretti pers i ett klassrum... Det kändes la sådär. Har inte hört talats om festivalen sen dess.
Men Len, som var festivalgeneral på den tiden var en himla trivsam jeppe om jag minns rätt.
- 213
- Medlem
Mohahahaaa, då får du nog fortsätta vänta. Har du blivit lurad att gigga på RfM flera gånger alltså? Eller var det i Råttvik?GrafZeppelin skrev: Hehe! Han lyckades lura mig till två gratisgig bara på sin entusiasm, väntar fortfarande på det utlovade pengagiget...
Senast jag hörde något från honom så ville han att jag skulle spela gratis på inspelningen av något mäss-aktigt som sedan skulle sändas i svt. Han hade nog förväntat sig att folk skulle svälja allt med hull och hår för att han nämnde svt. Alla tackade nej.
Det var i Räkvik ja, till hans credit ska nämnas att han erbjöd mig ett betalt trubadurgig. På juldagen. I Sala.213 skrev:Mohahahaaa, då får du nog fortsätta vänta. Har du blivit lurad att gigga på RfM flera gånger alltså? Eller var det i Råttvik?
Senast jag hörde något från honom så ville han att jag skulle spela gratis på inspelningen av något mäss-aktigt som sedan skulle sändas i svt. Han hade nog förväntat sig att folk skulle svälja allt med hull och hår för att han nämnde svt. Alla tackade nej.

- Simon Andersson
- Medlem++
-
- Medlem++
Re: Lira på "ROC FOR MOC" ?
Jag ska spela där med Jonas Tunander
-
- Medlem++
- Steffo
- Medlem