melodika skrev:mhovmark skrev:Jag vill verkligen ha input från folk av vad man förstår och inte förstår.
Systemet är användbart till följande:
- Kommunicera med din grupp.
- Bestämma tidpunkter för rep och möten.
- Hålla reda på vad som ska göras och vad som blivit utfört.
- Fatta beslut tillsammans med omröstning.
- Uppdatera varandra om hur det går på en specifik punkt.
- Skicka ut sms/mejl till dina fans om spelningar, info om nya skivan osv, osv.
- Systemet ger alla i bandet/gruppen samma chans att vara delaktig i projektet.
Gå in på
http://www.projectmanagementsystem.se för att bli användare!
SMS-tjänsten kostar 0.99 SEK/st men jag jobbar för att få ner priset
och trenden är att det blir billigare för varje år. Använder man inte sms-tjänsten är systemet alltså kostnadsfritt.
MVH
Magnus

Men allt detta kan man ju göra ändå
Att ringa varandra eller messa varandra är betydligt enklare och otroligt mer flexibelt än att gå in på nätet och kommunicera.
Jag vet då inte hur man gör för att ringa fem personer samtidigt.

Sms:a, visst, men sitter man framför en dator och så går detta fortare
och har ett vidare-syfte.
Bestämma en sak som repdagar är ett förslag vad systemet kan användas till.. Säg att ni ska ha ett gig och brainstormar allt som ska göras inför det och lägger in alla uppgifter(ToDos) i systemet. kanske en och annan uppgift måste utföras innan en annan kan påbörjas och liknande.
Med två musklick kan trummisen berätta för bandet eller vilka han nu väljer att "alerta" att han ändrat statusen till Färdig på "hämtat de nya bandtröjorna i österåker".
Allt loggas så man kan ha uppföljning med starkt underlag av vad som fungerade och vad som kan göras bätre. Om man är lagd åt det hållet.
Säg att du har ett förslag som du kommer på mitt i natten:
tar mobilen som ligger på natthusbordet, hoppar in via mobilens webbläsare, skickar ut ett förslag lämpligtvis via mail då det är sent; Förslag: Klä ut oss till gorillor när vi gigar. Mail går ut och bandet röstar vid tillfälle.

Går förslaget igenom blir det en ToDo.
Magnus Hovmark