TDHP skrev:Ja, det är ju naturligtvis en smaksak.
Jag gillar när bas låter just bas!
Ja jag med men detta låter ju inte som bas. Jag fattar inte hur han lyckats med att få bort all ton ur basen och bara få fram anslagsljudet, det låter ju tametusan bättre när jag slappar utan stärkare
Ja jag med men detta låter ju inte som bas. Jag fattar inte hur han lyckats med att få bort all ton ur basen och bara få fram anslagsljudet, det låter ju tametusan bättre när jag slappar utan stärkare
Det var ju det jag menade.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Fast glöm inte att det är ett väldigt komprimerat youtube-klipp...... Går inte riktigt att jämföra med hur det lät i lokalen eller på en okomprimerad ljudfil. Jag har personligen större problem med spelet. Jag förstår inte riktigt VARFÖR man vill spela så där fort.....
Som Roffe Wikström sa en gång: "Det fantastiska med Yngwie Malmsteen är inte att han KAN spela så där otroligt fort utan det fantastiska är att han VILL....."
//J
Senast redigerad av Jan Hellman den fre 12 sep 2008, 11:12, redigerad totalt 1 gånger.
Hellboy skrev:
Som Roffe Wikström sa en gång: "Det fantastiska med Yngwie Malmsteen är inte att han KAN spela så där otroligt fort utan det fantastiska är att han VILL....."
Hellboy skrev:Som Roffe Wikström sa en gång: "Det fantastiska med Yngwie Malmsteen är inte att han KAN spela så där otroligt fort utan det fantastiska är att han VILL....."
//J
Jag har gått på systemet åt honom en gång före ett gig på Folkan i Norrtälje! Sympatisk kille!
Edit: Roffe alltså!
Senast redigerad av TDHP den fre 12 sep 2008, 11:25, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Hellboy skrev:Som Roffe Wikström sa en gång: "Det fantastiska med Yngwie Malmsteen är inte att han KAN spela så där otroligt fort utan det fantastiska är att han VILL....."
Förlåt.. nu var jag nära att göra den här tråden till ytterligare en "varför är det klassat så fult att spela fort och tekniskt på bas??".. inte alls min mening..
KEEEP ON TRUCKIN!
Senast redigerad av Liten den fre 12 sep 2008, 11:28, redigerad totalt 1 gånger.
Liten skrev:Ja djävlar.. TÄNK så mycket BÄTTRE han hade varit om han bara haft ett vättigt bassound!
Då hade det inte låtit sådär tekniskt..
Han borde hänga lite mer på PrataBas...
Indeed! Så vi kan bevisa att han INTE skulle kunna ta Adam Claytons plats i U2!
Han spelar för o-tight och o-svängigt... sen skulle han tappa bort sig i låtarna.. strukturerna är för svåra.. + att dom har en minimum-hight-gräns på basisterna i U2.. precis som gokartbanan på grönan.. skulle aldrig gå helt enkelt..
EDIT: Är den tråden med bland nomineringarna?? Vet att ni va några som blev lite sura... jag tyckte den va riktigt rolig... Har Johannes redan länkat till den tro??
Liten skrev:Ja djävlar.. TÄNK så mycket BÄTTRE han hade varit om han bara haft ett vättigt bassound!
Då hade det inte låtit sådär tekniskt..
Han borde hänga lite mer på PrataBas...
Indeed! Så vi kan bevisa att han INTE skulle kunna ta Adam Claytons plats i U2!
Han spelar för o-tight och o-svängigt... sen skulle han tappa bort sig i låtarna.. strukturerna är för svåra.. + att dom har en minimum-hight-gräns på basisterna i U2.. precis som gokartbanan på grönan.. skulle aldrig gå helt enkelt..
Ja och att han borde spela på en Precisionsbas med 20 år gamla flats...