Archisland: Ne, tyvärr så har vi inte kommit så långt. Det var något bolag från californien som gjorde samlingsskivor men det kändes så svårt att hålla kontakt med dom. Några förslag på svenska alternativ?
Optik: Va bra då! Jag skulle vilja säga att vi är ganska influerade av många genrer.
TredoX skrev:Archisland: Ne, tyvärr så har vi inte kommit så långt. Det var något bolag från californien som gjorde samlingsskivor men det kändes så svårt att hålla kontakt med dom.
sånt där ska ni passa er mycket noggrant för! det är oftast lurendrejeri. i alla lägen skulle jag nog säga.
TredoX skrev:Archisland: Ne, tyvärr så har vi inte kommit så långt. Det var något bolag från californien som gjorde samlingsskivor men det kändes så svårt att hålla kontakt med dom.
sånt där ska ni passa er mycket noggrant för! det är oftast lurendrejeri. i alla lägen skulle jag nog säga.
låter mycket bra förresten!
Jo, det kändes som spam. Delvis därför jag var skeptisk.
Bra låtar, blev positivt överraskad. Musik man mår bra av.
Här är lite, som jag hoppas, konstruktiv kritik:
Igloo: gitarristen vevar på samma sätt i både vers och refräng. Det låter helsnyggt och tajt på versen, men skulle jag lirat gitarren själv hade jag försökt att variera spelet på refrängen. Byta högerhandsteknik helt enkelt. (Basen hör jag tyvärr inte, spelar på min bärbara som nästan saknar bas helt...).
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
ge basen lite mer utryme i produktionen, jag har skitbra ljud på min dator men hade ändå svårt att lyssna specifikt på basen (vilket jag gillar) vid en massa tillfällen. musikmässigt var det rätt mysigt att lyssna på och ni lät duktiga. bra liksom
EDIT: lyssnade på andra låten nu, lät ännu bättre och jag hörde det jag ville höra!
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
TredoX, jag kan glädja dig med att jag kom på mig själv med att nynna på en låt idag.
Du vet, man sitter och gnolar på något som man inte riktigt vet vad det är. Så kommer man på det.
Det var er låt Igloo.
Ni har säkert fler fans, men nu har ni en till.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Låter bra tycker jag, helt i min smak !
1: Jag gillar "luftigheten ".
2: En sångare som SJUNGER.(finns nåt fruktansvärt exempel på forumet som jag orkade lyssna på i 5 s.
3: Skulle vilja göra en remix och lyfta fram basen mer. Blir mer "tyngd" i ljudbilden
och kanske be basen låta bli trixandet samtidigt med sången.
Det "grumlar" bara till ljudet .Återhållsamhet är en dygd.