Lite skryt är OK va?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Lite skryt är OK va?

Inlägg av pn »

Jag är mycket stolt och mallig över att nyligen ha blivit intervjuad för Bass Player Magazine. Min nuna kommer att kunna beskådas i December- eller Januarinumret.

Det är i och för sig ingen tidning jag plöjer varje nummer av, men alla de stora har trots allt varit med. När jag var yngre drömde om att se mig själv där.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Coolt! Grattis!

edit: Kanske läge att du lägger lite info i Medlemspresentationer då, så att vi kan veta vem vi skall kolla efter i tidningen ;)
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Det är tungt!

Själv har jag bara varit med på insändarsidan...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

Jo, jag ska lägga till något i presentationen när den rätta orken infaller.

Jag spelade med Meshuggah 1988-1996 och några partier ur en låt kommer att tryckas med partitut och jag svarar på några frågor angående rytmer, teknik och inspelning osv.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Coolt ju!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Jag spelade med Meshuggah 1988-1996
Häftigt. Vi spelade som förband till er tidigt '94 i Skövde. Kommer ihåg att trummisen (Haake) soundcheckade baskaggarna i trekvart, snacka om noggrannhet. Får snoka rätt på en Bassplayer runt Dec/Jan alltså.
Användarvisningsbild
Pocahontus
Medlem

Inlägg av Pocahontus »

Visst är det ok med lite skryt.
Det är ju trots allt upp till läsaren/åhöraren om han/hon tycker det är intressant eller ej. :) :D :P

Eftersom jag är ganska dåligt insatt i Meshuggah och deras musik så får jag nog fråga varför du valde att sluta i bandet, eller hur det nu var? :? :P

*Fender Jazzbass -89, Rickenbacker 4001 -76, Bjärton 3/4 KB -50

http://www.novamusic.se/
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem

Inlägg av calif de funk »

Kul som f*n. Helt OK med skryt också 8)
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

kul, du ska med all rätt vara med där! ditt arbete med meshuggah har definitivt satt sina spår i hårdrocksvärlden.

på tal om skryt... att ha medverkat på plattan "destroy erase improve" är helt klart skryt (om du nu inte lirar, vilket jag tror du gör, så finns du iaf med på bild :D ). den plattan är, enligt mig, en milstolpe inom metal-genren.

välkommen hit förresten.
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

Danne: Det giget kommer jag ihåg. Jag har släktingar där. Ett ganska litet ställe, men har för mig att spelningen gick bra. Trekvarts soundchek på kaggarna låter ju lite väl ambitiöst...

Pocahontus: Jag var helt slutkörd 1995 och klappade ihop totalt under en turné. År av stress och dålig egenvård hade satt sina spår. När jag piggnade till igen insåg jag att livet som professionell musiker (i det bandet åtminstone) skulle bestå av turnéer osv. Inget liv för mig så jag klev av. Ett svårt, men rätt beslut!

bassdude: Tack för det! Det är låten "future breed machine", från den plattan, som ska analyseras lite.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Coolt!!!
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

Riktigt grymt! :mrgreen:

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Det är väl inget skryt...
Det är ju typ den tyngsta bastidningen och det är väl grymt att få vara med där 8)

Lite som ett bevis på att man satt något avtryck Internationellt i varje fall. :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

...Och här kommer länken till en webbversion av reportaget, tyvärr utan partitut.

http://www.bassplayer.com/story.asp?sec ... code=16378

Det måste ha blivit något fel på kameran, det ser ut som en präktig kalaskagge som putar ut!!!??? :oops:
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

häftigt!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Respekt, både för musicerandet och publiceringen.

Stort!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

Tusen tack!!!

En sak som förvånade mig var att Bryan Beller verkligen inte ville hålla med om att låten gick i 4/4 förutom "refrängen". Jag drog ner tempot till hälften och spelade till en 4/4 trumtakt och mailade en mp3, men han ville inte få in det i sin skalle!

Gustaf, min buksvåger i mäsktunnan: Varför gör dom det så omständigt? Figuren vandrar ju i takten, ska det vara så märkvärdigt???
dereborn

Inlägg av dereborn »

Tungt.
På riktigt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

pn skrev:Tusen tack!!!

En sak som förvånade mig var att Bryan Beller verkligen inte ville hålla med om att låten gick i 4/4 förutom "refrängen". Jag drog ner tempot till hälften och spelade till en 4/4 trumtakt och mailade en mp3, men han ville inte få in det i sin skalle!

Gustaf, min buksvåger i mäsktunnan: Varför gör dom det så omständigt? Figuren vandrar ju i takten, ska det vara så märkvärdigt???
Ja du, det där har jag också försökt klargöra för folk... Först blev jag väldigt förvånad att inte Beller klippte det, han har ju spelat Zappas musik i flera år. Sen kom jag på att det nog var just därför! Zappa hade ju massor med polyrytmik och udda taktarter i sin musik så han väljer nog att höra på det sättet.

För övrigt är jag JÄVLIGT AVUNDSJUK!!! Dock inte missunnsam...
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

Hahaha, tack för det!
Skriv svar