Mått på halsficka på EPI - Thunderbird ?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Mått på halsficka på EPI - Thunderbird ?

Inlägg av whatawaste »

Funderar på att slakta min Streamer och bygga en T-bird med den extremt sköna halsen...
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Den är 58 mm bred vid 19:e band (56 vid 15:e), 89 mm lång och 18 mm djup.

Greppbrädan hänger över kroppen drygt en centimeter, 20:e band sitter alltså där halsfickan tar slut.

Halsen går in i kroppen vid 16:e band men på undersidan sticker kroppen ut 14 mm så tummen slår i kroppen redan vid 15:e. Fenderstyle m.a.o.

För att få fickan så exakt som möjligt så föreslår jag att du använder halsen som mall.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

BarbequeVillage skrev:Den är 58 mm bred vid 19:e band (56 vid 15:e), 89 mm lång och 18 mm djup.

Greppbrädan hänger över kroppen drygt en centimeter, 20:e band sitter alltså där halsfickan tar slut.

Halsen går in i kroppen vid 16:e band men på undersidan sticker kroppen ut 14 mm så tummen slår i kroppen redan vid 15:e. Fenderstyle m.a.o.

För att få fickan så exakt som möjligt så föreslår jag att du använder halsen som mall.
TACK !!! Fick rådet på Diskantforum att fråga dig om du kan tillverka en kropp ? Efter att ha läst på din sida så skulle jag vilja ha den i antingen mahogny eller lönn....

Kroppen ska endast ha samma form som T-bird, fräst halsficka, "baklucka", och badkar för mickarna. ( Badkaret ska döljas med ett "plekskydd" som sitter över hela basens längd för att skapa "upphöjningen" på mitten. ( Troligtvis i alu, eller trä. )

Har du tid, lust, ork att göra ett sånt projekt ?
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

PM:a mig med så exakta specar som möjligt så kan vi ta det den vägen. Jag har ingen mahogny på lager, men det går väl alltid att skaka fram.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar