Vilka hade gig igår?och var det värt pengarna?(nyårsafton)
-
- Medlem+
- Svensson
- Forumvärd
Du hördes säkert bra! Det är lite lurigt det där man kan tycka att man knappt hörs men kontrans ton brukar bära bra och tillsammans med andra akustiska intrument så är det nog inga problem. Och står man ju själv nästan bakom basen.daionsavage skrev:Inget gig, men jag spelade på en kompis bröllop under själva vigselakten.
Det gick bra, men jag glömde att slå på förstärkaren inför utgångsmarschen. Tursamt nog så spelade jag kontra och det var bara en fiol som skulle kompas, så jag drog så hårt jag vågade i strängarna: jag hördes!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Geddan
- VIP medlem
Fick förfrågan om att spela på ngn kadettbal, eller liknande, i Karlsborg nyårsafton.
Svarade att det var lite fel dag för oss att gigga på, såvida de inte var beredda att
betala snuskigt med pengar.
Fick inget svar på det.
För min egen del skulle jag lätt kunna gigga, med något saltat gage jämfört med normalt.
Så länge jag inte har barnen på jul skulle det inte göra mig ngt att spela då heller.
Om det inte är ett ökengig iofs. Kan man ha roligare än att spela?
Svarade att det var lite fel dag för oss att gigga på, såvida de inte var beredda att
betala snuskigt med pengar.
Fick inget svar på det.

För min egen del skulle jag lätt kunna gigga, med något saltat gage jämfört med normalt.
Så länge jag inte har barnen på jul skulle det inte göra mig ngt att spela då heller.
Om det inte är ett ökengig iofs. Kan man ha roligare än att spela?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Svensson
- Forumvärd
- Tompa
- Medlem+