Av någon anledning så vänder jag mig om precis när jag ser att vagnen (full med skivor) håller på och välta. Min kompis försöker hindra vagnen men den faller ändå och lägger sig över hans fot.
Han börjar direkt skrika och jag springer tillbaka. Utan att tänka lyfter jag högen med skivor och han får undan sin fot.
Nu händer det värsta. När jag ska släppa så hinner jag inte få undan hela min hand utan vänster långfinger fastnar under. Jag sliter till och får ut handen. Minus en del av fingertoppen. Tänk er att det under nageln saknas.
Fruktansvärd smärta. Vi ringer 112 och en ambulanstaxi kommer och hämtar mig. 15-20min senar opereras jag på St. Görans akut. Flera sköterskor var tvugna att lämna rummet för att dominte klarade av att se det.
Tydligen så ska det läka rätt bramen det kommer ta tid och just nu gör det så sjukt ont. Jag fick med citodon hem vilket funkar rätt bra även om jag bara får ta 8 om dagen och så kan jag inte dricka alkohol samtidigt.
Timingen är urusel också, 5 spelningar inbokade kommande månaden. Jag kommer förmodligen inte kunna spela alls på 2 månader och sen dröjer det säkert ett år innan fingret är helt återställ, om en lite kortare.

Så ser det ut nu, bandaget ska läggas om om 5 dagar.
Fan vad jobbigt det känns.