Varför står det West-Germany på mina stämskruvar ???

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Varför står det West-Germany på mina stämskruvar ???

Inlägg av whatawaste »

Jag minns inte ens när muren föll.... :oops: Så gammal kan väl inte en Streamer Standard vara ?

Mysko.... :roll:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

November -89 öppnades den och därefter började den rivas. Öst/Väst Tyskland sammanfördes igen under -90.

//Jan
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Berlinmuren föll ganska exakt tio år innan Streamer Standard började produceras. Precis som med många andra tillverkare kan de ha hittat något gammalt parti, antingen i eget lager eller köpt ett gammalt restlager.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

...eller så vill de bara markera att de minsann tillverkar sina prylar i det högteknologiska väst och inte i det än idag något sjabbigare östra regionerna...

Old opinions die hard!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

BarbequeVillage skrev:...eller så vill de bara markera att de minsann tillverkar sina prylar i det högteknologiska väst och inte i det än idag något sjabbigare östra regionerna...

Old opinions die hard!
Kanske därför Gefell mickarna inte säljer lika bra som Neumann. Och detta trots att Gefell är dom ända som tillverkar och använder den helt fantastiska M7 kapseln. Inte för att det har någonting med bas att göra men en jämförelse är det i alla fall..... :wink:

//Jan
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++

Inlägg av Noelredding »

BarbequeVillage skrev:...eller så vill de bara markera att de minsann tillverkar sina prylar i det högteknologiska väst och inte i det än idag något sjabbigare östra regionerna...

Old opinions die hard!
Vi hade en gång i tiden en gammal Regent-förstärkare i replokalen som det stod "Made in East Germany" på. Den var, som ni kanske misstänker, riktigt dålig.
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Noelredding skrev:
Vi hade en gång i tiden en gammal Regent-förstärkare i replokalen som det stod "Made in East Germany" på. Den var, som ni kanske misstänker, riktigt dålig.
:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Re: Varför står det West-Germany på mina stämskruvar ???

Inlägg av ferm »

whatawaste skrev:Jag minns inte ens när muren föll.... :oops: Så gammal kan väl inte en Streamer Standard vara ?

Warwicks grundares pappa som startade Framus kom från en stad i Saxen som heter Markneukirchen, i Östtyskland. Efter kriget flyttar de till Erlangen som ligger Bayern Västtyskland och startar upp instrumenttillverkning där. Efter att muren fallit så flyttar Warwick tillbaks till Markneukirchen 1995.
Nu till det roliga, på min Thumbbas från 00 står det West-Germany medans det på Corvetten från 02 står Germany.
Jag tror att de inte vågade erkänna att de flyttat tillbaks till öst direkt.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Re: Varför står det West-Germany på mina stämskruvar ???

Inlägg av whatawaste »

ferm skrev:
whatawaste skrev:Jag minns inte ens när muren föll.... :oops: Så gammal kan väl inte en Streamer Standard vara ?

Warwicks grundares pappa som startade Framus kom från en stad i Saxen som heter Markneukirchen, i Östtyskland. Efter kriget flyttar de till Erlangen som ligger Bayern Västtyskland och startar upp instrumenttillverkning där. Efter att muren fallit så flyttar Warwick tillbaks till Markneukirchen 1995.
Nu till det roliga, på min Thumbbas från 00 står det West-Germany medans det på Corvetten från 02 står Germany.
Jag tror att de inte vågade erkänna att de flyttat tillbaks till öst direkt.
New old stock med baktanke MAO.... :lol:
Skriv svar