Berlinmuren föll ganska exakt tio år innan Streamer Standard började produceras. Precis som med många andra tillverkare kan de ha hittat något gammalt parti, antingen i eget lager eller köpt ett gammalt restlager.
...eller så vill de bara markera att de minsann tillverkar sina prylar i det högteknologiska väst och inte i det än idag något sjabbigare östra regionerna...
Old opinions die hard!
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:...eller så vill de bara markera att de minsann tillverkar sina prylar i det högteknologiska väst och inte i det än idag något sjabbigare östra regionerna...
Old opinions die hard!
Kanske därför Gefell mickarna inte säljer lika bra som Neumann. Och detta trots att Gefell är dom ända som tillverkar och använder den helt fantastiska M7 kapseln. Inte för att det har någonting med bas att göra men en jämförelse är det i alla fall.....
BarbequeVillage skrev:...eller så vill de bara markera att de minsann tillverkar sina prylar i det högteknologiska väst och inte i det än idag något sjabbigare östra regionerna...
Old opinions die hard!
Vi hade en gång i tiden en gammal Regent-förstärkare i replokalen som det stod "Made in East Germany" på. Den var, som ni kanske misstänker, riktigt dålig.
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Noelredding skrev:
Vi hade en gång i tiden en gammal Regent-förstärkare i replokalen som det stod "Made in East Germany" på. Den var, som ni kanske misstänker, riktigt dålig.
whatawaste skrev:Jag minns inte ens när muren föll.... Så gammal kan väl inte en Streamer Standard vara ?
Mysko....
Warwicks grundares pappa som startade Framus kom från en stad i Saxen som heter Markneukirchen, i Östtyskland. Efter kriget flyttar de till Erlangen som ligger Bayern Västtyskland och startar upp instrumenttillverkning där. Efter att muren fallit så flyttar Warwick tillbaks till Markneukirchen 1995.
Nu till det roliga, på min Thumbbas från 00 står det West-Germany medans det på Corvetten från 02 står Germany.
Jag tror att de inte vågade erkänna att de flyttat tillbaks till öst direkt.
whatawaste skrev:Jag minns inte ens när muren föll.... Så gammal kan väl inte en Streamer Standard vara ?
Mysko....
Warwicks grundares pappa som startade Framus kom från en stad i Saxen som heter Markneukirchen, i Östtyskland. Efter kriget flyttar de till Erlangen som ligger Bayern Västtyskland och startar upp instrumenttillverkning där. Efter att muren fallit så flyttar Warwick tillbaks till Markneukirchen 1995.
Nu till det roliga, på min Thumbbas från 00 står det West-Germany medans det på Corvetten från 02 står Germany.
Jag tror att de inte vågade erkänna att de flyttat tillbaks till öst direkt.