Lång tråd på Talkbass om hur man bäst lyfter en 810:a...
ett svar va:
make a bet with your drummer, if he cant solve the riddle of the two coins that equal $0.30 and one is not a nickle then he has to carry it..
2 svar ner: Yes, but you can only do that to your drummer like 8 or 10 times before he catches on..
3 svar ner: only if you've got an expecially bright one!
Någon trummis här inne?
Hur man roddar en 810:a bäst.. (kul tråd på talkbass)
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
Jag menar: Kan du lösa gåtan?TDHP skrev:Jag hajjar inte alls vad du menar. Jag är gammal trummis och jag får alltid rodda min 8x10:a själv...

EDIT: svar..
http://youtube.com/watch?v=ezF_JO8agR0
- TDHP
- Forumvärd
TDHP skrev:Jag hajjar inte alls vad du menar. Jag är gammal trummis och jag får alltid rodda min 8x10:a själv...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- Chriller
- VIP medlem
Minns med glädje alla gig med min lilla 410, väldigt smidig att rodda faktiskt. MUG-bygge var det, för er som är göteborgare.
Sen lossnade ena handtaget och katten brukade smita in och gömma sig i den. Påverkade dock inte soundet nåt större, lite mer klös i diskanten kanske....
Så när det gäller roddning kan jag bara säga att så länge man slipper ett Fender Rhodes elpiano i bandet kan man vara nöjd! Låter grymt, väger grymt...
Sen lossnade ena handtaget och katten brukade smita in och gömma sig i den. Påverkade dock inte soundet nåt större, lite mer klös i diskanten kanske....
Så när det gäller roddning kan jag bara säga att så länge man slipper ett Fender Rhodes elpiano i bandet kan man vara nöjd! Låter grymt, väger grymt...