Gitarristen Kalle välte trumsettet så jag fick ett indirekt bassolo ett tag

Kommer ni ihåg era första gig och hur gamla var ni? Berätta gärna!

Kram! Jag är lyrisk!
Sprit på scenen är ju nästan värt en separat tråd. Själv skaffade jag mig en nästan lutheransk gigmoral i sena tonåren och har inte druckit ens en lättöl innan eller under spelning sen dess.marcbass skrev:Handlar detta om att va full o lira eller om bara att lira?
Jag gjort bägge.. Och ja tror ja va typ 15 när ja va full och lirade första gången! Opps..
Att stå på scenen är en UNDERBART FANTASTISK känsla som är oförklarlig... Fast det är ju dock känsla av att kram sitt barn också efter en dag på jobbet..
Fast....vi är ändå 4 man som aldrig varit i närheten av att missköta ett gigTaurus skrev: Sen svalkar jag gärna strupen rejält efter spelning om det inte är min tur att köra, och spritfest i replokalen är hur kul som helst, det ÄR kul att lira och dricka bira, men inte på scen.
När det nån enstaka gång har gått åt pipan pga fylla så beror det oftast på att apisen velat betala större delen av gage i sprit, och då får dom skylla sig själva! Fast en gång på 80-talet söp vi faktiskt bort ett gig på den lokala raggarklubben totalt och dom blev så klart sura, men vi kompenserade dem med ett gratis höjdargig på nästa fest istället!Geddy_Lee skrev:Fast....vi är ändå 4 man som aldrig varit i närheten av att missköta ett gigTaurus skrev: Sen svalkar jag gärna strupen rejält efter spelning om det inte är min tur att köra, och spritfest i replokalen är hur kul som helst, det ÄR kul att lira och dricka bira, men inte på scen.
pga att vi druckit lite pislner.
Så....jag köper det du säger, men i vårt fall har det aldrig funnits anledning att göra en förändring.
Andra spelningen med nuvarande bandet så var vår trummis så nervös att han behövde få i sig lite öl. Det hade ju varit helt ok om han inte innan spelning fått i sig fem-sex öl och sen fortsatte resten av kvällen med ännu mer öl. Jag och gitarristen var nyktra. Han bakom trummorna började ropa till publiken; "kom igen nu rå för fan!" efter jag hade frågat om de hade kul och så... Sen i andra pausen satt han kvar vid trummorna och sa att nu blir det trumsolo. Till saken hör att han inte är nån vidare trummis ens när han är nykter. Sen kom en ur publiken som påstod att han var totalt omusikalisk men tyckte ändå att vi borde göra en "grej" av att spela så dåligt som möjligt. För så dåligt lät det.Geddy_Lee skrev:Fast....vi är ändå 4 man som aldrig varit i närheten av att missköta ett gigTaurus skrev: Sen svalkar jag gärna strupen rejält efter spelning om det inte är min tur att köra, och spritfest i replokalen är hur kul som helst, det ÄR kul att lira och dricka bira, men inte på scen.
Så....jag köper det du säger, men i vårt fall har det aldrig funnits anledning att göra en förändring.
TDHP skrev:När det nån enstaka gång har gått åt pipan pga fylla så beror det oftast på att apisen velat betala större delen av gage i sprit, och då får dom skylla sig själva! Fast en gång på 80-talet söp vi faktiskt bort ett gig på den lokala raggarklubben totalt och dom blev så klart sura, men vi kompenserade dem med ett gratis höjdargig på nästa fest istället!Geddy_Lee skrev:Fast....vi är ändå 4 man som aldrig varit i närheten av att missköta ett gigTaurus skrev: Sen svalkar jag gärna strupen rejält efter spelning om det inte är min tur att köra, och spritfest i replokalen är hur kul som helst, det ÄR kul att lira och dricka bira, men inte på scen.
"Hej! Jag vill anställa ert band för att underhålla mig och mina gäster med livemusik under hela kvällen. Jag vill dock inte betala er det ni vill ha, jag vill ge er massor av min billiga hemkörda sprit istället. Det är ju inte så seriöst det här, så kröka på ni!"Axman skrev:Får dom skylla sig själva om dom betalar i sprit? Eget ansvar har du aldrig hört talas om eller?Bråkar lite med dig bara...