Hej på Er!
Jag ska till England för 7 st gig i Augusti och funderar på hur jag ska göra med strömförsörjningen till pedalerna.
Kan man lita på reseadaptrarna man köper på tex claes ohlsson eller bör man satsa på att använda batterier?
Mvh//Trollis
Använda reseadapter
- Trollis
- Medlem
Använda reseadapter
Spector Rebop5DLX, Squire VM fretless jazz, EBSClassic 450 och EBS Classicline 410
- fieldflower
- Hedersmedlem
Re: Använda reseadapter
England har samma ström som vi, men annat uttag.
Om du tar med svensk grendosa och köper en UK-adapter kan du klara dig med enbart en adapter till allt möjligt.
Adaptrar är synnerligen enkla prylar så de håller säkert.
Kostar ju peanuts, så köp 2-3 vettja så har du för framtida behov, eller som trampa-sönder-ersättning.
Om du tar med svensk grendosa och köper en UK-adapter kan du klara dig med enbart en adapter till allt möjligt.
Adaptrar är synnerligen enkla prylar så de håller säkert.
Kostar ju peanuts, så köp 2-3 vettja så har du för framtida behov, eller som trampa-sönder-ersättning.
Medlem i PB50+
- eeakga
- VIP medlem
Jag har iaf inga dåliga erfarenheter av vanliga standard reseadapters av Clas Ohlsson-typ. Har iofs aldrig använt dem till musikprylar, men en hel del till datorer. Jag antar att de är specade för någon maxström, men det lär du ju inte komma i närheten av ens med ett stort gäng pedaler.
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Jag har bara dåliga erfarenheter av de flesta adaptrar. Jag tycker de pajar när jag inte har tid att fixa en ny. Jag gör så här istället (fast tvärt om är det du behöver). Jag har en hel påse med engelska kontakter jag kan skicka en eller två om du behöver.
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- Trollis
- Medlem
Tack för alla tips!
Det blev 2 st vanliga reseadaptrar från claes ohlsson. Funkade kanon kan meddelas.
Det blev 2 st vanliga reseadaptrar från claes ohlsson. Funkade kanon kan meddelas.

Spector Rebop5DLX, Squire VM fretless jazz, EBSClassic 450 och EBS Classicline 410