Finns i Stockholm, skickas ej.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Finns i Stockholm, skickas ej.

Inlägg av John Sane »

Nästa gång någon börjar grina över att jag föredrar att sälja instrument/pedaler/förstärkare/högtalare till den som kan komma och hämta så skall jag backa, inte ta diskussionen och skicka varan. På med frimärken och rista in adressen med syl på baksidan av vad det nu kan tänkas vara och sedan knö ned varan i närmaste brevlåda eller lämna in den på Posten - utan emballage - och jag vill inte höra tillstymmelse till gnäll efteråt.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Re: Finns i Stockholm, skickas ej.

Inlägg av kmo »

Gå och lägg dig o sov en timme till :D
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

Heh, gumman lade ut en bokhylla i en FB-grupp under rubriken "Bortskänkes". En snubbe svarade och undrade om vi kunde köra hem den till honom. Nån j-a måtta på snikenheten får det vara, så det blev soptippen istället.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

kmo skrev:Gå och lägg dig o sov en timme till :D
Va? Tänker han skicka en bostadsrätt med Posten?
Användarvisningsbild
Dansk_se
Medlem

Inlägg av Dansk_se »

Hade inte du en 8x10 du ville bli av med? Prova fyll upp baksidan med frimärken och skicka den till borlänge :S
Bas.
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Fakum är väl att det kan vara ganska ordentliga projekt att skicka saker från Stockholm, nära till allt med modifiktion. Om man ska åka en mil med bil i Piteå tar det väl sissådär 6 minuter men i Stockholm kan ju en mil lätt ta en timme beroende på trafik. Ponera att en person bor en bra bit från bussgoss inlämningsställe och ska försöka ta sig dit efter jobb i köer då hinner man väl antagligen inte dit innan dom stängt. Det är ju ganska många stockholmare som lever billöst och då är det äl stört omöjligt att ta sig dit med en högtalarlåda.
Jag har själv inte varit på bussgods inne vid centralen men det är ju också ett helveteshål om man ska hämta något, hitta parkerig, och släpa skiten till bilen. Västberga funkar fint för mig men om man bor i Solna är det ju ganska värdelöst.

Jag hajar varför vissa inte vill skicka även om jag uppskattar när jag själv får saker skickade till mig.
Även för den trögtänkte borde det med mycket liten ansträngning vara uppenbart varför vissa inte vill skicka grejer och istället få sakerna upphämtade.
Om inte så kan man ju fundera på om det är värt flera timmars jobb för att sälja något som kostar en tusenlapp.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Även den trögtänkte kan ju tycka att man kan ge f-n i att bumpa sina annonser om man inte vill skicka?
Sen tycker jag väl personligen att det är upp till säljaren om man vill skicka eller inte. Man bör dock beakta att det def. är köparens marknad just nu, vill man sälja nåt kan man nog behöva lägga ner lite jobb.
För övrigt, puss på Johannes! Det behövs lite mer aktivitet på honom så forumet inte somnar till!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Dansk_se skrev:Hade inte du en 8x10 du ville bli av med? Prova fyll upp baksidan med frimärken och skicka den till borlänge :S
Den är såld. Köparen hämtade den vid dörren. Föredömligt.
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

kmo skrev:Gå och lägg dig o sov en timme till :D
Jag jobbar på nätterna. Sover på dagarna.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

kmo skrev:Även den trögtänkte kan ju tycka att man kan ge f-n i att bumpa sina annonser om man inte vill skicka?
Sen tycker jag väl personligen att det är upp till säljaren om man vill skicka eller inte. Man bör dock beakta att det def. är köparens marknad just nu, vill man sälja nåt kan man nog behöva lägga ner lite jobb.
För övrigt, puss på Johannes! Det behövs lite mer aktivitet på honom så forumet inte somnar till!!
Varför skall man ge fan i att bumpa sin annons om man inte vill skicka? Det är upp till säljaren om varan skall skickas eller ej skriver du men man får bara bumpa om man är villig att skicka? Förklara gärna logiken bakom det för jag fattar inte.
Köparens marknad eller ej, jag har inget som är till salu just nu och anledningen till det är att allt är sålt. Trots att jag inte skickat en pryl på flera år. Skulle jag däremot inte bli av med en sak som jag försöker sälja så hade jag antingen behållit den eller skickat men som sagt, det har inte behövts.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Heyman skrev:Fakum är väl att det kan vara ganska ordentliga projekt att skicka saker från Stockholm, nära till allt med modifiktion. Om man ska åka en mil med bil i Piteå tar det väl sissådär 6 minuter men i Stockholm kan ju en mil lätt ta en timme beroende på trafik. Ponera att en person bor en bra bit från bussgoss inlämningsställe och ska försöka ta sig dit efter jobb i köer då hinner man väl antagligen inte dit innan dom stängt. Det är ju ganska många stockholmare som lever billöst och då är det äl stört omöjligt att ta sig dit med en högtalarlåda.
Jag har själv inte varit på bussgods inne vid centralen men det är ju också ett helveteshål om man ska hämta något, hitta parkerig, och släpa skiten till bilen. Västberga funkar fint för mig men om man bor i Solna är det ju ganska värdelöst.

Jag hajar varför vissa inte vill skicka även om jag uppskattar när jag själv får saker skickade till mig.
Även för den trögtänkte borde det med mycket liten ansträngning vara uppenbart varför vissa inte vill skicka grejer och istället få sakerna upphämtade.
Om inte så kan man ju fundera på om det är värt flera timmars jobb för att sälja något som kostar en tusenlapp.
Exakt. Jag har ingen bil. Hur skall jag få en rörtopp eller en högtalare till bussgodsstället? Omöjligt om jag inte vill ta taxi. Då är det mycket smidigare att sälja till någon som kan tänka sig komma och hämta sakerna och om det är ok med köparen så är problemet löst.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Jepp. Jag är en sådan där konstig person som åker och hämtar eller lämnar mycket av det jag köper eller säljer. Uppsala, Göteborg, Jönköping, Haninge, Västerås har det blivit hittills. :)
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

John Sane skrev:
kmo skrev:Även den trögtänkte kan ju tycka att man kan ge f-n i att bumpa sina annonser om man inte vill skicka?
Varför skall man ge fan i att bumpa sin annons om man inte vill skicka? Det är upp till säljaren om varan skall skickas eller ej skriver du men man får bara bumpa om man är villig att skicka? Förklara gärna logiken bakom det för jag fattar inte.
Köparens marknad eller ej, jag har inget som är till salu just nu och anledningen till det är att allt är sålt. Trots att jag inte skickat en pryl på flera år. Skulle jag däremot inte bli av med en sak som jag försöker sälja så hade jag antingen behållit den eller skickat men som sagt, det har inte behövts.
Min första mening var en liten reaktion på Heymans kommentar om trögtänkthet. Inget värre än så. Man gör givetvis som man vill. Skitbra om man inte behöver skicka, skitbra om man slipper skicka, skitbra om man inte vill skicka. Även skitbra med folk som skickar om man inte orkar/kan/vill åka och hämta. Jag skickar, utbudet på potentiella kunder är begränsat i motala..
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Släpa en SVT-VR på tunnelbanan...
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

kmo skrev:Jag skickar, utbudet på potentiella kunder är begränsat i motala..
Det är väl där problemet ligger gissar jag. Jag har mer än en tiondel av Sveriges befolkning i min stad och de flesta som blir bäst i sin hemort på att spela bas och som har tänkt sig en musikerkarriär flyttar till Stockholm. Eller Gbg eller Malmö i vissa fall. Det gör att det alltid kommer att finnas någon i Sthlm som vil köpa det jag säljer och då blir mitt liv betydligt bekvämare. Hade jag bott i Motala så hade jag säkerligen också skickat.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Lurk! Insinuerar du att jag inte ens är bäst i Motala????? (Kan ligga nåt i det iofs..)
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Hmm, jag förstår resonemanget men blir nyfiken på följande: Gäller det omvända också, dvs att Stockholmare som inte skickar heller inte vill köpa och få grejer skickade med tex Bussgods utan letar lokalt i Stockholm och struntar i grejer som bara finns i tex Motala? Söker ni alltid bara i Stockholm på Blocket osv?
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag kan inte köpa grejer som skickas via Bussgods. Då får det vara.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

BB3000S skrev:Hmm, jag förstår resonemanget men blir nyfiken på följande: Gäller det omvända också, dvs att Stockholmare som inte skickar heller inte vill köpa och få grejer skickade med tex Bussgods utan letar lokalt i Stockholm och struntar i grejer som bara finns i tex Motala? Söker ni alltid bara i Stockholm på Blocket osv?
Hittar jag t.ex. en förstärkare jag vill ha och den finns i Stockholm och i Motala så tar jag den i Stockholm. FInns den bara i Motala så kan jag absolut tänka mig att köpa den. Då löser jag transportproblemet på något sätt. Poängen är att bor man i Stockholm så får man sina saker sålda lokalt förr eller senare och behöver alltså inte krångla med bussgods eller liknande.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

kmo skrev:Lurk! Insinuerar du att jag inte ens är bäst i Motala????? (Kan ligga nåt i det iofs..)
Jag var inte ens bäst i Kinna men jag blev yrkesmusiker ändå. Det hade dock aldrig fungerat om jag inte hade flyttat till en större stad.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

TDHP skrev:Jag kan inte köpa grejer som skickas via Bussgods. Då får det vara.
En gång, aldrig mer! DB Schenker har funkat dock, och för ungefär samma pris. För mig i alla fall. Blocketpacket!
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Har åkt och hämtat en del i Stockholm, bodde där innan, kan förstå trassel med inlämningsställen för större objekt. Här i småstaden ligger Schenker, Bussgods och DHL inom 700 meter.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
bassmayhem
Kontot är inaktiverat

Inlägg av bassmayhem »

Det bästa är ju i så fall att lämna Stockholm. Då är det lätt att skicka/ta emot saker OCH man får betalt för att gigga... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
shadowskimmer
Medlem+

Re: Sv: Finns i Stockholm, skickas ej.

Inlägg av shadowskimmer »

bassmayhem skrev:Det bästa är ju i så fall att lämna Stockholm. Då är det lätt att skicka/ta emot saker OCH man får betalt för att gigga... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mmm fast det som finns i Stockholm kommer ju inte härifrån om det inte hämtas... Hämtar du mig? Ställ upp nu!
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

BB3000S skrev:Hmm, jag förstår resonemanget men blir nyfiken på följande: Gäller det omvända också, dvs att Stockholmare som inte skickar heller inte vill köpa och få grejer skickade med tex Bussgods utan letar lokalt i Stockholm och struntar i grejer som bara finns i tex Motala? Söker ni alltid bara i Stockholm på Blocket osv?
Jag gissar att de som har svårt att ta sig till bussgods har svårt oavsett om man köper eller säljer men det finns ju antagligen ivriga köpare och slöa säljare lite varstans och antagligen flest i Stockholm.
Vill man köpa något riktigt mycket kan man ju betala för eventuell frakt och man kan orka masa sig till ett uthämtningsställe, vill man sälja något riktigt gärna så sänker man priset :)
Jag är ju i princip lantsortsbo eftersom jag tar mig till bussgods utan problem.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Skriv svar