Skrev om detta på Facebook i veckan men det krävs att upprepas här.....
Spelade på en festival i Motala förra helgen och efter oss spelade ett band från Norrköping som heter Dead Soul. JÄVLAR i min lilla låda vad dom var bra! Så veckans musiktips! Kolla upp Dead Soul. Hårt, mörkt, suggestivt, bra låtar, bra musikanter och ett väldigt bra liveband! Med låttitlar som "Hounds of hell" och "Burn forever" kan det omöjligt vara annat än bra! Dom släppte sin första platta i höstas. Blandning av BB King och Rammstein. Blues i industritappning. Tyngre live än på platta. Här är några smakprov......
Jomen det är ju så när ett band från Landsorten kommer och visar hur det ska låta. Anders Landelius, aka. Slidin' Slim från Linköping är en bra snubbe. Min keyboardlirare spelar med Anders i ett annat sammanhang. Här är ett annat sammanhang:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S_w24hX6vGc[/youtube]
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Roger Hedin skrev:Jomen det är ju så när ett band från Landsorten kommer och visar hur det ska låta. Anders Landelius, aka. Slidin' Slim från Linköping är en bra snubbe. Min keyboardlirare spelar med Anders i ett annat sammanhang. Här är ett annat sammanhang:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S_w24hX6vGc[/youtube]
Nu lirade vi ju på en festival i Motala och det får nog räknas som "landsbygden". Och det band som jag själv spelade i bestod av folk som bor i Stockholm. Men vartenda käft i bandet kommer från olika bonnhålor runt om i Sverige!
Hade den stora äran att se deras premiärgig när de var förband för Ghost i Linköping, december 2012. Blev helt golvad. Har sett dem tre gånger till sedan dess. Landelius är en kompis kompis, så jag har haft lite kontakt med honom den vägen - verkar vara en genomsympatisk snubbe.
bas skrev:Hade den stora äran att se deras premiärgig när de var förband för Ghost i Linköping, december 2012. Blev helt golvad. Har sett dem tre gånger till sedan dess. Landelius är en kompis kompis, så jag har haft lite kontakt med honom den vägen - verkar vara en genomsympatisk snubbe.
Jo det var väl på den turnén som en del fick upp ögonen för dom. Har hört flera nämna dom i samma andetag som Ghost.... RIKTIGT bra gig!