Sida 1 av 1

Typiskt...

Postat: tor 20 mar 2008, 14:32
av rabski
Jaha, kom hem på torsdageftermiddagen och ser att det sitter en lapp i dörren. Lappen är från UPS som försökt lämna ett paket och lämnat en lapp om att dom kommer dagen efter och försöker igen.
Jag räknar timmarna och är allmänt rastlös under resten av dagen.

Vaknar som ett barn på julafton och väntar med spänning in dem sista timmarna innan den bestämda tiden kommer. Men inte kommer det någon leverans.
Ca 2 timmar efter utasatt leverans sätter jag mig och kollar min sändningsavisering jag fick vid beställning.
Går in på UPS hemsida och möts av detta meddelandet som senaste händelse:

INCORRECT ROUTING AT UPS FACILITY

Jag blir väldigt förvirrad och googlar snabbt efter ett svar. Hittar en annan snubbe som råkat ut för samma sak och som svar han fått att UPS skickat paketet fel och att det kommit tillbaka till köpstället.



Har någon annan råkat ut för liknande händelse?
Känns väldigt oprofessionellt och jag kommer verkligen fundera på om jag kommer beställa fler saker där UPS är inblandade.

Postat: tor 20 mar 2008, 14:34
av Liten
Säg inte sådär... Barge Concepts har just skickat min custom-blender med Usps.. :(

Postat: tor 20 mar 2008, 15:20
av Chriller
Liten skrev:Säg inte sådär... Barge Concepts har just skickat min custom-blender med Usps.. :(
Här snackar vi blender - kolla in filmklippen!
http://www.willitblend.com/

Re: Typiskt...

Postat: tor 20 mar 2008, 16:14
av Gäst
rabski skrev:Jaha, kom hem på torsdageftermiddagen och ser att det sitter en lapp i dörren. Lappen är från UPS som försökt lämna ett paket och lämnat en lapp om att dom kommer dagen efter och försöker igen.
Jag räknar timmarna och är allmänt rastlös under resten av dagen.

Vaknar som ett barn på julafton och väntar med spänning in dem sista timmarna innan den bestämda tiden kommer. Men inte kommer det någon leverans.
Ca 2 timmar efter utasatt leverans sätter jag mig och kollar min sändningsavisering jag fick vid beställning.
Går in på UPS hemsida och möts av detta meddelandet som senaste händelse:

INCORRECT ROUTING AT UPS FACILITY

Jag blir väldigt förvirrad och googlar snabbt efter ett svar. Hittar en annan snubbe som råkat ut för samma sak och som svar han fått att UPS skickat paketet fel och att det kommit tillbaka till köpstället.



Har någon annan råkat ut för liknande händelse?
Känns väldigt oprofessionellt och jag kommer verkligen fundera på om jag kommer beställa fler saker där UPS är inblandade.
Man måste ringa när de har missat leverans en gång. De chaufförer som faktiskt åker en andra gång finns inte oavsett vad de säger hos transportören. Ring UPS. De har säkert möjlighet att lösa det, men sitter du passiv skickar de tillbaka godset.

Re: Typiskt...

Postat: tor 20 mar 2008, 16:47
av rabski
[quote="Randy "SilverBack&"]

Man måste ringa när de har missat leverans en gång. De chaufförer som faktiskt åker en andra gång finns inte oavsett vad de säger hos transportören. Ring UPS. De har säkert möjlighet att lösa det, men sitter du passiv skickar de tillbaka godset.[/quote]


Jag ringde dem nyss och löste så att dem ska komma på onsdag då jag är hemma.
Jag har aldrig förut fått något levererat med UPS så ja hade inte en aning att man behövde ringa dem.
Stod inget om detta på lappen jag fick. Kan inte tänka mig att det är många som ringer då det står att de ska komma dagen efter igen.