Hejsan!
Jag undrar om det är någon som har en produktcatalog från Fenix på PDF eller liknande. Skulle vara kul att kolla runt lite i en sån. Eller om ni vet någon sida som har dem uppe.
Är det förresten någon som vet när dom slutades tillverka? Va vad jag har läst Fender som satte stopp för produktionen.
Har nämligen en Jazz Bas 5:a och vill veta när den är gjord.
Tacksam för svar! Ha det bra!
Fenix produktkatalog
- maltjik
- Medlem+
vet att musikbörsen tog in fenix under mitten av 90-talet, och de var ganska billiga vill jag minnas. har sett på ebay att de flesta fenix som finns till salu finns i storbritannien.
de tillverkades av Young Chang http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Chang, som tydligen även gjorde squier åt fender.
vad jag minns så har det funnits både fenixar med riktigt fenderhuvud och sen de här med konturfräsningen på huvudet.
har aldrig testat någon fenixbas, men de gitarrer jag testat har varit bra!
de tillverkades av Young Chang http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Chang, som tydligen även gjorde squier åt fender.
vad jag minns så har det funnits både fenixar med riktigt fenderhuvud och sen de här med konturfräsningen på huvudet.
har aldrig testat någon fenixbas, men de gitarrer jag testat har varit bra!

ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
- fieldflower
- Hedersmedlem
De verkar vara hyfsat ovanliga de här...
Har också en Jazz 5

Tycker den är riktigt bra spelmässigt.
Kanske mickarna och stämmisarna kunde må bra av att bytas ut, men originalet är inte dåliga nog för att det skall ha blivit av under de 10 år jag haft den...
Jag köpte min av musikbörsen under mitten av 90-talet...
Har också en Jazz 5

Tycker den är riktigt bra spelmässigt.
Kanske mickarna och stämmisarna kunde må bra av att bytas ut, men originalet är inte dåliga nog för att det skall ha blivit av under de 10 år jag haft den...
Jag köpte min av musikbörsen under mitten av 90-talet...

Medlem i PB50+
Tack för svaren!
Det är precis en sådan jag har som ovan. Jag kan bara gemföra med min Fender Deluxe (förvisso en 4:a) och om jag ska vara helt ärlig så är det inte mycket skillnad faktiskt! Jag är så himla nöjd med denna bas!
Vet du när du köpte din? Hade varit kul att få reda på årtalet
Ha det finemang
Det är precis en sådan jag har som ovan. Jag kan bara gemföra med min Fender Deluxe (förvisso en 4:a) och om jag ska vara helt ärlig så är det inte mycket skillnad faktiskt! Jag är så himla nöjd med denna bas!
Vet du när du köpte din? Hade varit kul att få reda på årtalet
Ha det finemang
- maltjik
- Medlem+